Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pas på b-one.net og joker.com !!

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det får du så ...

Tag og få serveroplysninger på et domænenavn liggende på en server hos B-One. De har typisk 3,4,500 forskellige kunder/domæner liggende på samme server. Hvis én af disse kunder laver noget fy-fy for søgemaskiner - spam, skjult tekst, doorway-pages, osv. - og bliver denne kunde smidt ud af Googles indeks, kan det i værste fald betyde det samme for resten af kunderne/domænerne på samme server

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 25. May 05
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/4/2006 9:53:41 PM Forfatter: Marcel Fuursted

Det får du så ...

Tag og få serveroplysninger på et domænenavn liggende på en server hos B-One. De har typisk 3,4,500 forskellige kunder/domæner liggende på samme server. Hvis én af disse kunder laver noget fy-fy for søgemaskiner - spam, skjult tekst, doorway-pages, osv. - og bliver denne kunde smidt ud af Googles indeks, kan det i værste fald betyde det samme for resten af kunderne/domænerne på samme server

AV ja, det har jeg sørme ikke tænkt på, men er det ikke blot domain navnet google henretter ??? er det hele serveren ? [:0]

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Bemærk, at jeg siger i værste fald

I nogen tilfælde er det IP-adresser de banner... Og det er jo dér det begynder at være risikabelt

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak :)

Jeg tror simpelthen ikke på at nogen søgemaskiner, kunne finde på at fjerne en hel server fra deres index. Giv mig gerne nogle eksempler.

Iøvrigt, er antallet som du nævner ikke voldsomt. Det ser også sådan ud hos mange af de store udbydere.
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry...

Tog fejl. Dobbelttjekkede lige lige vores eget domæne hos B-One
 
 
Se hvor mange andre domæner der ligger på vores server ved B-one... 1607... Lidt mere end de 400
Jeg siger heller ikke at alle ryger, men sandsynligheden for at der kan ryge et par stykker med i løbet er der altså.

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeps.

Men så skal man også holde sig fra scannet, wannafind og hvad de ellers hedder alle sammen. De kører også med det antal.

Iøvrigt flot side refocus.dk - Den fejler lidt i Firefox.
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
tak tak...
 
Ja, den fejler lidt i det hele taget, men er heller ikke 100% færdig... Den skal helst kunne godkendes helt af w3 validator, så det gør siderne gode venner med søgemaskinerne...
 
Ja, der findes mange derude, og jeg synes at det er kundens ansvar at spørge indtil hvor mange de max smider ind på samme server, eller netop anvende førnævnte "værktøj"

 

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra København
Tilmeldt 20. Sep 05
Indlæg ialt: 129
Fra  OrdPress.dk Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg foretrækker at købe domæner hvor man har fuld DNS-kontrol over dem og hvor man eventuelt kan udskifte navneserverne. På den måde kan man skifte webhotel uden at skulle skifte domæneregistrant, hvis man ikke er tilfreds med hostingen.

Internationale domæner køber jeg hos registerfly.com, danske domæner hos GratisDNS.dk og internationale domæner med specialbogstaver (IDN, eksempelvis æøå). Mit webhotel er så Surftown, hvor man selv kan tilknytte domænerne, som jeg ved hjælp af navneservere eller DNS leder hen til Surftown.

Det er måske lidt besværligt, men meget billigt og fleksibelt.

Har skrevet en lille artikel om det her:

domaintips.dk

GratisDNS bruger i øvrigt også Joker.com til internationale domæner..

Mit website om wordpress: https://ordpress.dk

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :
http://www.netstats.dk/search/properties/www.refocus.dk/

Se hvor mange andre domæner der ligger på vores server ved B-one... 1607... Lidt mere end de 400


Nu skal man ikke stole blindt på netstats.dk (som for øvrigt kun er .dk-domæner så vidt jeg ved) - som udgangspunkt bør man antage at der ligger flere, men i teorien kan der både ligge langt flere eller langt mindre. Oven i de 1600~ .dk-domæner der peger på ip adressen er der også en række andre tld''s, se bl.a. kan du se internationale domæner på http://whois.webhosting.info/195.47.247.66 (vel at mærke lige så usikker som netstats).

Desuden skal man holde i bagtanken at nogen servere kan have tonsvis af domæner peget der til uden at de nødvendigvis kører aktive websider for dem, f.eks. hvis udbyderen tilbyder sine kunder at lave url forward, vise sider i frames etc. uden at have et webhotel. GratisDNS (for at komme med et eksempel) har svjh. i den forstand ca. 10.000 domæner peget på en og samme server, men jeg vil tro antallet af forskellige websider der kører på maskinen er langt under 100.
Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/4/2006 10:44:12 PM
Forfatter: Knut Nägele
Jeg foretrækker at købe domæner hvor man har fuld DNS-kontrol over dem og hvor man eventuelt kan udskifte navneserverne. På den måde kan man skifte webhotel uden at skulle skifte domæneregistrant, hvis man ikke er tilfreds med hostingen.


Internationale domæner køber jeg hos registerfly.com, danske domæner hos GratisDNS.dk og internationale domæner med specialbogstaver (IDN, eksempelvis æøå). Mit webhotel er så Surftown, hvor man selv kan tilknytte domænerne, som jeg ved hjælp af navneservere eller DNS leder hen til Surftown.


Det er måske lidt besværligt, men meget billigt og fleksibelt.


Har skrevet en lille artikel om det her:


domaintips.dk


GratisDNS bruger i øvrigt også Joker.com til internationale domæner..


Jeg gør det lidt på samme måde. Jeg har bare lejet en server i Tyskland, og peger domænerne hen på den. Samtidig, kan jeg tjene penge på at have mine kunders sider liggende der.

Det kræver self at man har lidt styr på serverdrift.
Side 4 ud af 5 (43 indlæg)