Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pas på b-one.net og joker.com !!

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :
For et par år siden, før vi fik vores egne servere, registrerede vi domæne med tilhørende webhotel(eller omvent). Noget tid efter det startede kunden at markedsføre sig globalt, og brugte en hel bunke penge på at markedsføre selve domænet. Bruchurer, flyers etc.

Vi var aldrig glade for servicen fra b-one, og derfor valgte vi at opsige webhotellet der, for at få flyttet domænet over til en af vores servere. Men... det kan man bare ikke, da det var b-one der ejede domænet. Og B-one svarer jo ikke på support, der kræver at de gør noget.

Så vi ventede i et par uger til domænet skulle udgå. Men på udløbsdatoen skete der ikke noget... b-one havde registreret domænet hos joker.com, der har den politik, at de sætter domænet på hold i 30 dage efter det var udgået, i fald at b-one skulle bestille det igen.

Efter godt 30 dage var domænet stadig ikke blevet ledigt, så jeg kontaktede joker.com igen... nu sagde de at de altid satte udløbede domæner på hold i 70 dage efter udløbsdatoen, i fald at b-one skulle få brug for domænet igen.

Well, 70 dage efter var der stadig ikke sket noget, så jeg sendte joker.com en mindre venlig mail, hvor jeg forlangede at få registreret domænet igen.

Dagen efter havde en anden virksomhed ved navn enom.com registreret domænet og tilbyder os nu at komme med et bud på at købe det... og det er desværre ikke særligt billigt.

Jeg håber rigtig meget at dette indlæg vil skræmme nogle kunder væk fra ovenstående virksomheder. Det har i hvertfald ikke været særligt sjovt for vores kunde at miste 2 års markedsføring. Og det er heller ikke særlig sjovt for os...
Fra København
Tilmeldt 4. Sep 05
Indlæg ialt: 180
Fra  Ackers Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

hmmm det lyder som en kedelig ting - har selv hos b-one :/

 
men når man registrerer domæne gennem b-one står kunden dvs. jeg selv som ejer af domænet

Freelance webudvikler der leverer digitale løsninger via stærk webudvikling og grafisk flair.

Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der ikke grundlag for en sag om domæne pirateri? Hvis de udelukkende har købt domænet med henblik på at sælge det tilbage til den oprindelige ejer/bruger...? Det er vel nærmest hijacking?
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/4/2006 1:20:29 AM
Forfatter: Mixmeister.dk

hmmm det lyder som en kedelig ting - har selv hos b-one :/





men når man registrerer domæne gennem b-one står kunden dvs. jeg selv som ejer af domænet


Det syntes joker.com ikke at tro. Ifølge dem skulle vi kontakte b-one for at få dem til at registrere det igen, hvilket jo ikke gav nogen mening, da det var dem vi prøvede at komme af med i første omgang.
Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Joker.com fejler intet *IMHO*...
men B-One er jo en flok (censur)....

Men må jeg henvise dig til GratisDNS?
Har været der ca. 4år og er en glad kunde
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/4/2006 1:29:51 AM
Forfatter: Morten Bock
Er der ikke grundlag for en sag om domæne pirateri? Hvis de udelukkende har købt domænet med henblik på at sælge det tilbage til den oprindelige ejer/bruger...? Det er vel nærmest hijacking?


For mig ser det ud til, at alle de 3 virksomheder, har et lidt for tæt samarbejde...kunden skal åbenbart ikke væk før de har skoret kassen.

Vi har prøvet at flytte domains fra b-one før, og der har vi også været nødt til at vente indtil domønet udløber. For så at registrere igen...

Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har prøvet at flytte domains fra b-one før, og der har vi også været nødt til at vente indtil domønet udløber. For så at registrere igen...



Det forstår jeg altså ikke. Er det ikke jer der ejer domænet??
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/4/2006 1:44:49 AM
Forfatter: Thomas JP


Vi har prøvet at flytte domains fra b-one før, og der har vi også været nødt til at vente indtil domønet udløber. For så at registrere igen...





Det forstår jeg altså ikke. Er det ikke jer der ejer domænet??


Jo, men B-One skal godkende flytningen. Og det er åbenbart ikke noget de har tid til.


Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jo altså... vi ejede vist nok domænet, men ifølge joker.com lå domænet i b-ones makt efter udløbsdatoen. Vi kunne dog få det vurderet ved at betale 125$ til Joker.com ... hvilket vi ikke havde særlig god lyst til at gøre

Det kan godt være at det kun er B-One og enom.com der er synderne, men jeg er bare blevet så pissed off af hele processen...

Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 02:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Har du nogen beviser på at i har skrevet til B-one ang. flytning af domæne? De må jo betale "domæne-hajen" hvis du kan bevise at de har sovet...
Side 1 ud af 5 (43 indlæg)