Dato: 4/4/2006 1:29:51 AM Forfatter: Morten Bock Er der ikke grundlag for en sag om domæne pirateri? Hvis de udelukkende har købt domænet med henblik på at sælge det tilbage til den oprindelige ejer/bruger...? Det er vel nærmest hijacking?
Måske hvis det var et .dk domæne. Men det lyder mere som et .com domæne og så er det ikke så nemt.
Dato: 4/4/2006 4:15:15 AM Forfatter: Pornowebmasteren
Måske hvis det var et .dk domæne. Men det lyder mere som et .com domæne og så er det ikke så nemt.
Enig.
Jeg har ikke haft problemer med de domæner (.dk) jeg har haft hos b-one (udover en ikke-eksisterende support). Heller ikke ifbm. en flytning af domænerne.
Jeg har bare redelegeret det og dernæst opsagt webhotellet, uden problemer.
Bjarne -> Det lyder mildt sagt som om, at du er den eneste i hele Danmark med disse erfaringer.
Jeg har personligt aldig oplevet noget positivt ved deres services. Deres servere er heller aldrig opgraderet - faktisk fortæller jeg ofte mine kunder, at de burde købe et andet webhotel, da b-one''s servere faktisk begrænser rigtig mange funktioner for webudviklere.
Dato: 4/4/2006 7:57:29 AM Forfatter: Mattias Skovhøj Bjarne -> Det lyder mildt sagt som om, at du er den eneste i hele Danmark med disse erfaringer. Jeg har personligt aldig oplevet noget positivt ved deres services. Deres servere er heller aldrig opgraderet - faktisk fortæller jeg ofte mine kunder, at de burde købe et andet webhotel, da b-one''s servere faktisk begrænser rigtig mange funktioner for webudviklere. B-one: Aldrig igen!
Jeg har selv haft webhotel hos B-one igennem længere tid, og uden problemmer af nogen art. Problemmet ligger i de famøse 9*12 kr om året, for de fleste vil jo helst ikke betale noget, og forventer at webhotellet alligevel yder 24/7/365 support. B-one er ganske udemærket til ham eller hende der har et hjemmeside uden den store traffik eller behov, men vil man noget seriøst, så må man osse betale det koster!
Når det er sagt, så vil jeg give Niklái ret i, det er simpelthen for ringe
Kedelig situation, men jeg vil da udnytte lejligheden til endnu en gang at anbefale folk ikke at placere vigtige internationale domæner ved de billige udbydere. Ikke at der er noget galt ved dem alle, men desværre er der mange der oplever bøvl når de forsøger at lave et transfer fra en af de billige udbydere til en ny udbyder.
Jeg synes dog ikke at Joker har fortjent at få en skider for det. At de har en forlænget redemption perioden før domæner slettes synes jeg kun er positivt, og det er jo ikke deres fejl hvis domænet er registreret i b-one''s navn eller hvis b-one nægter at acceptere et transfer.
Hvad angår gratisdns, mener jeg nu også at jeg på Usenet en gang har hørt om en der har oplevet det samme hos gratisdns, de nærmere omstændigheder kender jeg dog ikke. Min generelle anbefaling er at have internationale domæner direkte ved en registrar i stedet for en reseller, det giver i hvert fald en mindre risiko.
En ting der er mig uforståeligt er hvorfor i ikke valgte at betale de 125$ til Joker.com frem for at miste et domæne der er blevet markedsført kraftigt som du giver udtryk for? Umiddelbart lyder det som om at det har været meget dyrere IKKE at betale de 125$?
Jeg fik at vide om de her 125$ nogle dage før domænet skulle blive ledigt igen, det hele ville være så meget nemmere hvis vi bare selv tog os af domænet... Domænet er ikke blevet markedsført in public, men til grosister rundt omkring i verden, da vores kunde er en fabrikant. Det uheldige i situationen, er så at hele kommunikationen er foregået via mail, så nu har de mistet kontakten med en hel masse kunder...
Det er da en møg irriterende situation i er havnet i der. Jeg har igennem nogle år benyttet mig af scannet.dk. De har en super service om du ringer el. skriver, får du svar med det samme.
Jeg benytter mig af både deres domæne registring, domæne pegning og webhotel og det hele spiller max, de har et super interface til håndtering af alt hvad der er behov for, så de kan varmt anbefales ;o)