Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af murerfirma

Side 4 ud af 5 (50 indlæg)
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Har pt to små opgaver 2 x 3 dags og det er det til at starte med og det jo ikke meget.

Skal op og ha 25 for det løber rundt.

Kommende Murermester
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 22:10

25 dage eller 25 tusind.

du kan evt. høre din nuværende mester om han vil købe dig på halv tid i starten, eller starte med at have dit eget ved siden af dit alm. job, men så bliver du nok lidt presset på tiden, men hvis det kun er et par md.r til startkapital er det til at overskue. Du skal dog lige tænke over at sommerferien kommer nu, det gør det nok lidt sværere at skaffe arbejde, så vigtigt at have lidt på hånden.

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 22:41

Hejsa.

Hvis du tror på dit "projekt" så skal det nok også lykkedes.

Ja har ikke selv erfaringer fra murerbranchen. Men da jeg kan forstå at du vil tage alt slags murer arbejde, så prøv måske at hører nolge folk ad som skal have bygget et nyt hus, eller måske lidt urealistisk at byde på et bolig-park projekt. Men noget i den retning.

Sørg for at få et godt ry! For et guldkorn siger at; "Det er det man hører om ude i byen". Så derfor for du også hurtigere flere kontakter, kundekreds, og muligvis begynde et samarbejde med en tømrer feks.

Held og Lykke.

Ang bil; Så koster sådan en normal murerbil ikke det store, så nok nemmere og billigere at købe en brugt og så vente med at få en ny.  

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Tilmeldt 23. May 08
Skrevet kl. 23:00

25.000 kr skal der ind så ser det okay ud

Jeg har overvejet at lade mig Leje ud men ved ikke om det bare er min nuværende timeløn man skal tage og et tilæg på bil

Kommende Murermester
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 23:29

du skal huske at lægge noget på til at dække ferie, sygdom, forsikringer etc. Vore beregninger, siger at den reelle cost for svendene er timeløn + ca. 40 %, så det er det leje du min. skal op på.

hvis du er dygtig og til rimelige priser, så stik mig en pb. når du går i gang, vi har nogle gange brug for hjælp.

Tilmeldt 23. May 08
Skrevet kl. 10:11

okay det vil jeg gøre når jeg får startet op

Kommende Murermester
Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 12:44

Hej kasper_l

- Efter 10 år med malerfirma - vil jeg mene det er en meget vigtig ting at, du tænker og agere klogt, altså holder dine omkostninger så langt nede, som det er muligt. En OK firmabil med TYDELIG god reklame og tlf.nr. er guld værd - evt. en hjemmeside med få billeder af "flotte" stykker arbejde, end en masse diffuse billeder. - Hold altid hvad du lover over for dine kunder, og overhold pris aftaler - samt gí dine kunder lidt mere end de regnede med og de vil være tro mod dig og dit firma. - Har du fundet et navn til dit fremtidige firma ?   Slogan: - "Hvis det haster - ring til Kasper" - Navn: " Kvik/ Frisk Murer" - ved ikke om du kan bruge noget af det her. Men rigtig god fornøjelse, når du træder ind i de selvstændiges rækker ;-)   Helle

- Da du var barn, lavede du sjove ansigter til spejlet... - Nu, hvor du er blevet ældre, har du så lagt mærke til, at spejlet tager hævn ,0)

Tilmeldt 23. May 08
Skrevet kl. 14:34

@helle det jeg frygter mest er tiden, om den er rigtig

Kommende Murermester
Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 16:40

Hej igen Kasper Insert smiley

- Jeg kan godt følge dig, med de tanker om tidspunktet. - En god ting er at få regnet på hvor meget du bliver "nød" til at tjene - altså alle de udgifter, du skal betale - derefter få en god snak med en murer der har et firma (måske prøve at google "opstart murerfirma" eller lignende sætninger") der kan måske være nyttige oplysninger, om hvor meget værktøj du må anskaffe, pris o.s.v. - Men jeg tror på at der er rigelig arbejde til et lille murerfirma, også.

- Hvis du så sammenligner med din nuværende løn, og hvor mange timers arbejde du så skal anskaffe dig som selvstændig, så kan det for det meste godt betale sig at starte selv, rent økonomisk. - Men er der ikke en rar revisor herinde, du kan sende dine spørgsmål ? - Og har du gjort dig overvejelser om, måske bare et en'mands firma ? Du kan jo tilbyde din hjælp til andre murerfirmaer, når du selv mangler arbejde - og laver du et pænt præsentations materiale, om dig selv og dit firma, så send en sådan rundt og evt. tilbyd at tage over for de firmaer, med nogle af deres små opgaver de ikke selv kan nå.

- Der er langt færre udgifter og "fis&papir" hvis du er dig selv. Har du så selv problemer med at nå en opgave - så er muligheden at låne en murer fra et andet firma (som selvfølgelig har modtaget  dit nydelige præsentations-materiale m/ foto af dig i murertøj) og afregne på time-basis (kan anbefales) Håber du kan bruge noget af dette til at overveje din fremtid.

Hilsen Helle

- Da du var barn, lavede du sjove ansigter til spejlet... - Nu, hvor du er blevet ældre, har du så lagt mærke til, at spejlet tager hævn ,0)

Tilmeldt 23. May 08
Skrevet kl. 17:48

helle

Har os fået afvide at der altid er noget for små murerfirmaer.

og folk altid vil få lavet badeværelse uanset tiden.

håber på nogle badeværelser. og ellers en masse spjældarbejde

Kommende Murermester
Side 4 ud af 5 (50 indlæg)