Hej betina
Da både min far og mor er selvstændige har jeg det på plads :) |
Hej Kasper.
Husker dig, hvis der skulle være en kunde, der også har brug for en murer
Hej betina
Da både min far og mor er selvstændige har jeg det på plads :) |
Hej Kasper. Husker dig, hvis der skulle være en kunde, der også har brug for en murer |
Hej kommende murermester Jeg har hjulpet min lillebror med at starte et murerfirma op. Vi startede i maj sidste år, og har nu 8 mand i sving. Mit råd er at satse på dit netværk frem for div. byggeportaler. Lad alle vide du er startet selvstændigt. Hold udgifterne i ro og og sats på service frem for pris. Dermed ikke sagt at din pris ikke skal være i orden, men man kan altid finde en eller anden med polske ansatte, der kan lave det billigere. Omkring bil, kan du købe den selv og tage kørepenge, eller købe den over firmaet. Selv hvis du køber den over firmaet og betaler moms, kan du løfte momsen af på driften, såfremt den er på gule plader. Bemærk de nye regler om gulpladebiler, der giver lidt friere rammer, selv hvis du har løftet momsen af. Du er velkommen til at skrive hvis du har spørgsmål. |
Mange tak for alle de fine svar.
Jeg vil arbejde videre med det :)
Maler du ringer bare |
Thomas? mærke i nedgang i byggeriet |
Nope, mere travlt end nogensinde, men vi ved at mange andre gør det. Vi har dog en stribe gode kunder, som hele tiden kommer med mere arbejde. Men vær rimelig med prisen og overhold dine aftaler, så skal det nok gå. |
det jo det man går og frygter :/ og det der holder en tilbage |
lad mig sige det sådan, hvis du ved du har noget arbejde, måske har lidt kroner på kontoen, har beskedne udgifter og kan holde investeringerne i bund, er risikoen jo ikke så forfærdelig stor. I murerverdenen er værkstøjs- og materialeudgifterne jo ikke så høje som eksempelvis tømrere, så risikoen og likviditets kravet er ikke så forfærdeligt stort. Men du skal tro på det. |
primært netværk. Hvis du overhovedet ikke har nogen kunder på hånden, kan det være et lidt dårligt tidspunkt at starte. omkring bil var den første en 9 år gammel vi købte. Så var vi ikke bundet af leasing og kunne hurtigt stoppe, hvis det ikke holdt. De næste par stykker vi købte var noget nyere og nu har vi netop leaset en. Men som sagt, det vigtigste er at holde udgifterne i ro. Det er bedre at samle lidt sammen og starte op med et par opgaver på hånden, frem for et weekendjob. Du kan også overveje at købe en privat og få kørepenge. Hvis bilen er noget oppe i alderen, kan det godt være en meget god deal Du vil opleve at du skal finansiere dine timer et stykke tid før du kan fakturere, og kunder ikke altid er lige gode til at betale. Så kan være en fordel, hvis du har cash til hvad der svarer til et par måneders løn. |