At ingeniør ikke er en beskyttet titel er et udsagn med modifikationer... hvis du snakker om civil ingeniør, så er den beskyttet, snakker du bachelor, så nej... ?
jeg har dog aldrig forstået pointen i at en bachelor ikke er beskyttet....
MB IT Center att: Brian Brandt Bredgade 71, 1 6900 Skjern
Jeg prøver lige igen. "Ingeniør" er ikke en beskyttet titel med mindre den kobles sammen med f.eks. "civil-", "Akademi-", "Teknikum-" eller "Medlem af ditten og datten" eller andre officielle benævnelser.
Salgsingeniør kan naturligvis godt være uddannede ingeniører, men er det ofte ikke. Nogle mennesker synes tilsyneladende bare at "Salgsingeniør" ser så meget bedre ud på et visitkort end bare "sælger" ;-)
Have a nice day.
Lars
Maskinmester (som er en beskyttet titel) & Maskiningeniør
Måske skulle jeg bare kalde mig Vibratoringeniør - den er da vist ny !
Jeg vil gerne rose Flemming Hasselriis for en god, gennemarbejdet bog, som jeg absolut kan anbefales Det er dejlig forfriskende læsning uden unødvendig snik-snak. Specielt afsnittet om den japanske tankstation grinede jeg meget af.
Faktisk minder bogens direkte sprog en del om Lanny Bassham's With Winning in Mind (Bassham er OL-guldvinder og 2 x verdensmester i riffelskydning) - en anden bog, som kan anbefales, hvis du har brug for lidt mentalværktøjer til .... hvad det nu måtte være .... fx at blive rig. (ISBN 1-885221-47-9 til de, som måtte være interesseret)