Nu har Bent A bestilt bogen tidligere, og skrevet noget om Jante-loven - men det kan godt være lidt vanskelig at gennemskue vendelbo ironien indimellem eller bogbinder humor.
Ja, jeg beklager hvis jeg fik udtrykt vig lidt svagt, men det var ment MEGET ironisk, det med at bogen var noget skidt (for jeg har jo ikke læst den), men hvis det går for hurtigt for dig, Mikkel, skal jeg nok skrive lidt langsommere
jar var lidt træt og mavesur før, men nu har humøret det bedre efter en gang aftensmad.
Nu har jeg aldrig været stor tilhænger af rygklapperi for rygklapperiets skyld. Det er der jo ikke nogen der vinder noget ved.
Jeg har på intet tidspunkt kommenteret indholdet af bogen - hvordan skulle jeg kunne gøre det uden at læse den først? Det jeg har hæftet mig ved er salgsargumentet om en øget omsætning på 20% over et år. Hvis jeg skal tage den slags seriøst skal jeg bruge henvisninger...
Ellers svarer det jo til et af de utallige indlæg hvor folk sælger deres geniale ide der ikke kan undgå at blive en succes - den koster blot 500.000,- men du tjener dem hjem i løbet af tre måneder - det kan ikke gå galt...
Jeg synes det er fint at Flemming fortæller sin historie (ja, jeg har læst biografien) og det alene ville jeg mene var et super-stærkt salgsargument. Men den valgte løsning derimod kan jeg ikke få mig selv til at rose.
Jeg synes lige netop de 20% siger det hele. Så fremstår det som useriøst og jeg kunne derfor ikke drømme om at købe skidtet.
Jeg skal gerne give dig at de 300,- nok ikke vælter nogen budgetter, men hvis bogen skal sælges på de 20% vil jeg nu hellere smide mine 300,- efter en gang vaskemiddel med plus plus og krølniks.
Er der noget jeg fuldstændig har misforstået? (se emnet)
Er nogle af grundpillerne i Amino ikke at støtte og vejlede hinanden? Rose hinanden og sige " der er dælme godt gået, kammerat". Læs bogen før I udtaler SÅ negativt om den, så tror jeg at der er nogen der vil lytte til jeres kritik.
Her i Amino har vi endda et sted hvor man lige frem bliver opfordret til at prale med sine succeser, Jante-Tæskeren, men alligevel stiller i jer op med jeres bedrevidenhed og jeres Jantelov, som vi arbejder så hårdt på at få udryddet. Men I beviser jo egentlig hvor svært det er at komme af med Janteloven.
Hvis du hentyder til mine indlæg, vil du så ikke lige præcisere hvor du ser janteloven. For mig at se er janteloven noget som findes i os selv: at vi ikke tør prale, at vi tager andres udsagn som negativ kritik osv osv.. kun en forsvindende del af janteloven møder vi i andre menneskers adfærd overfor os.. men det er måske bare sådan jeg bliver mødt who knowes..
At jeg gerne bruger et par timer og nogle hundrede kroner på at bliver klogere og at du tilsyneladende ikke gør... Man sådan er vi så forskellige.
Dbh martin
Med al respekt Martin, så har du læst nogle af mine holdninger til ovennævnte bog. Men det du siger dér er en ret så simpel generalisering, som du ikke har en meter belæg for.. Det må du kunne gøre bedre ;-)
Det her nærmer sig vist Aminos mindst kontruktive debat til dato
Jeg smider en PM med mine kontaktoplysninger og CVR så jeg også kan få fat i en så omdiskuteret bog. Når den er fortærret, skal jeg gerne give en anmeldelse herinde, så alle jer triste, bange og paranoide folk finder ud af, om I er gået glip af noget eller med fryd i stemmen, kan pege fingre af os andre og råbe: hvad sagde vi, vågemod betaler sig ikke - frygt for forandring er en god ting.
Hold da op... hvor får du alle de ord negative ord fra? Lyder sådan lidt i retning af "far er ikke vred - far er skuffet"..... ;-)
Sjovt som det pludselig vælter ind med ordre efter Martin's "anderkendelse" og bestilling
Skøøønt
Hmm, det er høvdingen vel nærmest nødt til qua han selv beskæftiger sig med slige sager.. eller hva?
I øvrigt syntes jeg det er ganske interesseant, at en lang række iværksættere så let springer ud i et bogkøb om hvilket de ved - nærmest intet. Hvorfor lige vælge dén bog ud af de flere hundrede tusinde der er udgivet world wide gennem tiden? Tja, jeg syntes måske jeg er kommet et svar nærmere på det forchromede spørgsmål om, hvorfor annoncehajer har så let spil blandt iværksættere.. (ikke at jeg betragter forfatteren som annoncehaj altså - sådan til almen oplysning)
Mvh
Michael
Det er skam meget simpel cost/benefit. Hvor lang tid skal du bruge på at finde "den bedste" bog blandt de hundrede tusinde du nævner? Hvis man kan tjene prisen på bogen hjem på mindre end en halv time af sin dyrbare tid, så giver det vel ikke mening at bruge mange timer på at forsøge at finde "den bedste", vel? Dertil kommer at du reelt ikke ved om du har fundet "den bedste" før du har læst dem alle.
Jeg læser sædvanligvis bøger udfra opfordring, anmeldelser eller fordi jeg finder bagside-appetizeren spændende - det gør jeg så ikke i dette tilfælde, er det et problem? I øvrigt tror jeg ikke rigtigt på, at en enkelt bog kan indeholde det "bedste": det samles formodentligt sammen fra en længere række af kilder..