Jeg mener at det grundlæggende er en MEGA fejl i .NET at de forsøger at bevare state i alle mullige sammenhænge hvor det ikke burde være nødvendigt. Internettet er som udgangspunkt et stateless inviroment og jeg synes der opstår for mange problemer, generelt, ved at genemtvinge dette forsøge på at bevare state. Specielt synes jeg det er fuldkommen latterligt i forhold til almindelige tabeller med data og tekster på siderne. I et shopping cart er det naturligvis nødvendigt - men her kommer søgemaskinerne alligevel ikke ind. Et website BØR kunne læses af alle i et stateless version, efter min mening. Men det bliver jeg nok aldrig enig med Microsoft om hehehe
Jeg ved at der er mulighed for at på view_state koden udskrevet i bunden af HTML koden fremfor i toppen. Hvis du gør det bliver problemet mindre. Men med de ekstremt tunge view_state jeg ser rundt omkring kan det alligevel gtive problemer - den værste jeg til dato har set var en view_state på knap 20.000 tegn! - det er over 25 a4 sider hvis man printer det ud. DET er i hvert fald skide dårligt i forhold til søgemaskinerne. Forholdet medllem "støj" og indhold bliver simpelt hen for ringe (og så var denne kode i øvrigt udskrevet i toppen af siden, så søgemaskinerne nåede faktisk aldrig ned til det rigtige indhold!)
Hvis ikke du kan finde på andre løsninger vil jeg anbefale dig at udskrive tabeller og tekst på de almindeligt offentligt tilgængelige sider via almindelige tabeller, så du får en ren, pæn og stateless kode :)
> Når nu du arbejder med et site udviklet i .net er det så udelukkende det visuelle for brugere du kigger på eller er det også et evt. bagved liggende admin modul ?
Begge dele. Back-enden er jo her de tilgænelige faciliteter for websitet styres og de skal bestemt også være i orden, men det er naturligvis det færdige resultat - front-end''en, der tæller i forhold til resultaterne søgemaskinerne. I en produktionssammenhæng kan de to ting do ikke skilles ad og det er ofte nødvendigt at forstå systsmet som helhed for at finde de beste løsninger, samlet set.
|
> Hvis ikke du kan finde på andre løsninger vil jeg anbefale dig at udskrive tabeller og tekst på de almindeligt offentligt tilgængelige sider via almindelige tabeller, så du får en ren, pæn og stateless kode :)
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head>
<body>
<form name="form1" method="post" action="Default.aspx" id="form1">
<div>
<input type="hidden" name="__EVENTTARGET" id="__EVENTTARGET" value="" />
<input type="hidden" name="__EVENTARGUMENT" id="__EVENTARGUMENT" value="" />
<input type="hidden" name="__VIEWSTATE" id="__VIEWSTATE" value="/wEPDwUKMTM2NjQ1ODc5OQ9kFgICAw9kFgICBw8QFgYeDURhdGFUZXh0RmllbGQFCUdyb3VwTmFtZR4ORGF0YVZhbHVlRmllbGQFCVVzZXJHcm91cB4LXyFEYXRhQm91bmRnEBUCCkZvcmhhbmRsZXIGQnJ1Z2VyFQIBMwE1FCsDAmdnZGRkGLP5aDGzeeC4nfeWIVDcFl6yecs=" />
</div>
<!--
var theForm = document.forms[''form1''];
if (!theForm) {
theForm = document.form1;
}
function __doPostBack(eventTarget, eventArgument) {
if (!theForm.onsubmit || (theForm.onsubmit() != false)) {
theForm.__EVENTTARGET.value = eventTarget;
theForm.__EVENTARGUMENT.value = eventArgument;
theForm.submit();
}