For ikke at ødelægge den forige tråd (Google optimering) jeg skrev lidt i opretter jeg denne så vi kan få en snak om .Net og SEO.
Mine spørgsmål til dette er som følger :
1. Ved brugen af postbacks kan ens url''er blive "pæne" i den forstand at der ikke længere bruges side.aspx?cid=1&id=12, men ved postbacs med link buttons får man så et nok uforståeligt link for søgemaskinerne at tolke :
javascript:WebForm_DoPostBackWithOptions(new WebForm_PostBackOptions("Send1$btn_Send", "", true, "", "", false, true))
Bare som eksempel. Ved f.eks et produkt katalog er mange tilbøjelig til at benytte links alá ....katalog/default.aspx?m=cat&id=12 som indikere at man bliver sendt til en kategori med id 12 som så generere dennes produkter.
Hvordan kan man omgåes dette i .Net
2. Ved brugen af view_state genereres der en bunke af krypteret informationer i toppen af siderne hvor kontroller har view_state sat til true. Brugen af view_state kan deaktiveres i enten toppen af den pågældende side eller på de enkelte kontroller.
Men ved formulare med validering som brugere skal udfylde er det jo klart en fordel at benytte view_state da info ellers vil gå tabt hvis valideringen støder på fejl, hvordan skal den så drejes ?
/Martin |
> Hvordan kan man omgåes dette i .Net