Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt fra Kina

Side 11 ud af 13 (126 indlæg)
Tilmeldt 19. Dec 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

Er helt ny på denne spændende side, så håber i vil bære over med mine "grønne" spørgsmål og svare seriøst efter bedste evne.
Jeg skal til Shanghai her den 30.12 og være der i min. et halvt år, min tanke går på at fylde en 40 Fods container med varer som efterfølgende skal sælges i danmark.

Ved nogen om det bedste ville være at oprette et firma i kina eller i Danmark? ... mht. økonomi, administration, skat mv.

Har nogen erfaring med at fylde en container? hvordan foregår det? får man sin leverandør til at sende varene til havnen i shanghai?? Ja undskyld, men er helt på bar bund så det er lidt abstrakt!!!

Jeg har en tanke om evt. at undersøge hvad man kan få dernede ( ved godt man kan få alt ), lave et par aftaler med nogle leverandører for derefter at have nogle prøver i Danmark til fremvisning.
Det bedste ville i mine øjne være at have solgt varen inden man køber den, er det sandsynligt at mine kunder i Danmark vil acceptere leveringstiden???
Eller skal man købe en container med varer, sende den til danmark og så sælge ud fra det man har???

Så har jeg mødt udtrykket T/T nogle gange??? har måske forstået lidt af det, men hvad står det for??

Ser frem til at høre fra jer1

Tilmeldt 19. Dec 05
Skrevet kl. 18:12

Du skal for hulen da ikke etablere firma i Danmark jeg vil anbefale at du laver et Hong Kong Limited koster ca 2500 HKD, samt måske et UK Limited, koster ca 150 Pund

Tilmeldt 19. Dec 05
Skrevet kl. 18:46

Hong Kong ltd? interessant, men hvorfor lave et i Hong Kong og ikke et i Kina? det lyder som om du ved lidt om det.

Kan det give nogle komplikationer at handle i Kina med et firma fra Hong Kong?

Og hvad er idéen i at supplere op med UK ltd.???

Glæder mig til at høre nærmere
Tilmeldt 19. Dec 05
Skrevet kl. 19:08

Hmm hvis du ikke ved det er du virkelig grøn, ja jeg ved en hel del om kina, og handel med Europa, jeg kan kun opfordre dig til at studere det, der er ikke noget ulovligt i det, eller uanstændigt i det, men du er nødt til at at studere det.

1) Firma i Kina ??? de er komunister, omstændige, og det hele er på kinesisk.

2) Hong Kong masser af fordele, gammel engelsk koloni indtil Kina overtog det, stor frihandel, god juridisk beskyttelse, god gateway til Kina, Bankerne er fantastiske, multi valuta konto, høj service. folk taler Engelsk

3) UK Ltd, well,  en zebra mister ikke sine striber selv om man vasker den, Hong Kong Shanghei bank har stor filial i London+ lav beskatning, LTD svarer til en mellemting mellem Aps og et A/S men til en brøkdel af prisen. 

Hvis du er idiolog og ikke går op i at tjene penge, og ønsker livet skal være så svært for dig som overhoved muligt så lav et Dansk Firma, og et firma i Kina så kan du passende hænge et billede at Brejhnev og Mao på væggen, og være stolt over at du bidrager til fælleskabet, hvis du overlever så er du skide dygtig.

Hvis du ønsker at livet skal være så let som muligt så benyt mulighed af at du forlader danmark for at bosætte dig i Kina til at gøre livet muligt at leve, og mulighed for success nemmere, det gør du ved at du kan bruge 99% af din tid på at lede din virksomhed. og ikke på papiere til myndigheder.

Du behøver ikke revisor til såvel et Engelsk Ltd som et HK Limited, du kan finde online regnskab systemer til at lave dine regnskaber.  Du har du væsentlig større muligheder for at overleve og tjene penge.  Der er mange andre fordele, som jeg kunne skrive en bog om, det kan være jeg gør det endag.

Men stort tillykke at du tager springet til Kina, det vil du ikke fortryde, men kinesere er ikke europaærer de har ingen absolut ingen respekt for vores kultur Kinesere havde penge sedler mens vi boede i hytter, det er en tusse gammel kultur, og for at få success skal man forstå det, og forstå at business i Kina tager tid, laaaaaaangtid. Men får du først kontakterne på plads så er der store muligheder.

held & Lykke

Tilmeldt 28. Nov 05
Skrevet kl. 21:00
Ved nogen om det bedste ville være at oprette et firma i kina eller i Danmark? ... mht. økonomi, administration, skat mv.

Du skal have 1 million RMB (1RMB=ca. 0,77 kr.) for at registrere et firma i Kina. Hvis du har en kinesisk kone/mande så kan hun/han starter et Co. Ltd. firma med 0,5 million RMB. Beløbet er dit og du kan flytte penge rundt omkring efter regestrationen.

Fordel med et kinesisk firma? Du kan kontrollere helt fra starten: leverandøren, transporten, eksport; lavt løn til ansatte.

Har nogen erfaring med at fylde en container? hvordan foregår det? får man sin leverandør til at sende varene til havnen i shanghai??

Ja, du kan få din leverandør til at sende varerne til havnen i Shanghai og du betaler ham FOB pris. Du kan se din pris som: fabrikspris, +transport fra fabrikken til havnen, +behandling af eksport dokumenter, +gebyrer til kinesisk speditør, +søfart fra Kina til Danmark, +gebyrer til dansk speditør, +dansk told, moms, +osv.

Jeg har en tanke om evt. at undersøge hvad man kan få dernede ( ved godt man kan få alt ), lave et par aftaler med nogle leverandører for derefter at have nogle prøver i Danmark til fremvisning.
Der er mange, der siger at de kan hjælpe dig, fx. mig :-) www.come2dk.dk

Det bedste ville i mine øjne være at have solgt varen inden man køber den, er det sandsynligt at mine kunder i Danmark vil acceptere leveringstiden???

Tiden=penge. Du betaler for at holde leveringstiden. Det betyder i praksis, at du skal bruge en god speditør, osv. Og det koster. Men hvis du kan tjene penge, så betyder det ikke så meget.
Tilmeldt 19. Dec 05
Skrevet kl. 13:47

At oprette et firma i Hong Kong uden fysisk at være der, kan det ikke give nogle komplikationer? Evt. med registreringsadresse, kan dette gøres på en postbox i Hong Kong?

Men under alle omstændigheder kan jeg vel ikke slippe helt for at registrere mig i Danmark, i så fald skal jeg sælge varen ufortoldet hvilket nok ville få mange til at vælge en anden udbyder.

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 20:04

Jeg vil bare lige sige at denne tråd har været til helt fantastisk hjælp og motivation.

Jeg har fulgt den fra starten godt og vel.
Og vil sige sige tak til alle der har lagt noget ind.
Jeg har selv besluttet mig for at starte noget import fra Kina efter at have læst om importen af Krusene.

Tillykke med at du fik den handel i land, og krusene hjem, Martin. Noget af en besparelse i forhold til hvad i havde før.

Jeg ville gerne importere Ure, og har fundet ud af at det vil komme til at veje lige under 1 ton.
Jeg har så fået et tilbud på fragt af selskabet www.ch-transport.dk , som vil levere det fra fabrikken til min hoveddør for 3500,- alt inkl., og ville lige høre om der var nogle der havde hørt om dem, eller endnu bedre, har erfaringer med dem.
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 01:02
Nogen nævnte tidligere i indlægget at de måske var interesseret i at få lavet nogle krus, hvis man kunne deles om udgifterne - skulle dette stadig være aktuelt, så send mig en PM, da jeg overvejer om jeg skal have lavet nogle krus

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 00:42

Jeg havde også tidligere tænkt på at få lavet nogle krus.

ville dog ikke være meget mere end 2000-2500.

Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 06:56
Endelig fik jeg tid til at læse hele tråden her.

Underholdende og informativ læsning!

Jeg har skulet til den et par gange ifm. tanker om at importere nogle ting fra Kina, men længden på tråden har gjort at jeg ikke har haft tid før nu.

Det undrer mig lidt at ingen har nævnt denne "vandrehistorie" om import fra Kina, da den på mange måder opsummerer både humoren og informationerne i denne tråd.

Historien er som følger - og det skulle være ganske vist ;-)
En leverandør til min mors butik har handlet med bl.a. brugskunst igennem mange år.
For år tilbage fik deres internationale afdeling produceret et enormt antal julekort i Kina.
Dengang var internet og e-mail ikke opfundet endnu, så kommunikationen foregik via telefon, fax og post.
Firmaet sendte en prototype på julekortene ud til producenten i Kina, med billeder og fortrykt tekst såsom "Seasons Greetings" - "Merry Christmas and Happy New Year" osv.
Undervejs i dialogen blev firmaet og producenten enige om at ordren skulle være større, da de så kunne opnå en rabat.
Producenten i Kina sender så en fax hvor de spørger hvad teksten på de resterende kort skal være.
Firmaet faxer tilbage:
"The text on the remaining cards should be Merry Christmas and nothing else."
Firmaet modtager julekortene og på samtlig af de resterende står:

"Merry Christmas and nothing else"

;) DFL
Side 11 ud af 13 (126 indlæg)