Tak for en hyggelig dag... det var virkelig deltagerne der skabte den gode stemning...
Jeg har skrevet et længere indlæg på min blog om dagen, så man kan læse lidt om hvad der egentlig skete på dagen, og der er også billeder af foredragsholderne... (og et bevis på, at jeg muligvis kunne være en ung Martin Thorborg ;-) , selvom det stadig kun er Anja der tror på reinkarnation)...
Se indlægget her - http://brian.brandt-madsen.com/netvaerk-viden-forenet-arrangement-434.htm
#1 - navneskilte
Navneskilte kom Hans og jeg til at snakke om da vi stod og tog imod deltagerne... Det er en rigtig god idé, men for at det rent administrativt skal kunne lade sig gøre, så skal man nok have lukket tilmeldingen nogle dage før, så man kan få printet ud med navn og virksomhed. Eller have nogle "tomme", som man med tydelig skrift kan skrive på.
#2 - placering
Tja, det kan jo altid diskuteres... vi gjorde et forsøg med vestjylland...om det var en fiasko, det synes jeg ikke, men vi havde da ønsket flere folk..
#3 - tidsplanen
Den må jeg jo nok tage på min kappe... Vi havde lavet tidsplanen for længe siden, hvor vi regnede med 300 deltagere, og det ville blive et meget mere dynamisk miljø, hvor folk lidt gik ud og ind imellem workshops og messestande... men der kom ingen messestande, og man blev i workshoppen (som jeg nærmere vil kalde mindre foredrag)... Herunder skulle man så have netværket meget mere...
Jesper, jeg er ked af at have cuttet i dit(ne) foredrag, og havde egentlig ikke tænkt over, at du havde fået 1½ time at vide... sorry...
#4 - deadline for tilmelding
Dette punkt synes jeg man skal gøre til næste Aminotastic. Det vil lette administrationsarbejdet og man kan specifikt sige hvor mange der kommer, både mht mad og siddepladser etc.
#5 - workshops og tilmeldinger
Kører man workshops, så sørg for, at få en indikation fra folk om hvad de deltager i... Det ville have været surt for Anette at køre et regnskabsskole for de 2 - 3 personer der var tilmeldt. (dette var årsagen til at Anette ikke kom, ikke fordi hun aflyste, hun ville meget gerne have været kommet).
#6 - generelt
Jeg synes generelt arrangementet skiftede meget karakter fra hvad Hans og jeg havde forventet i starten. Vi havde håbet på dette dynamiske miljø, men det endte med rene foredrag... Der burde vi selvfølgelig have optimeret tidsplanen og skabt lidt mere friplads til at netværke.. men der var næsten bare ikke mere tid at tage af, da vi skulle køre 5 foredrag af, på 7 timer og de var hver lidt over en time. Så jo, måske vi skulle have udeladt et foredrag.
Jeg havde faktisk kontaktet Speednetworking for at høre om de ville sætte et arrangement op, men de har ikke meldt tilbage på min kontakt...
#7 - markedsføring
Næste gang skal man nok forsøge at markedsføre sig meget mere kraftigt og aggressivt...Vi annoncerede kun i lokalområdet og kom kun i de lokale aviser (netaviser). Vi forsøgte at hype det på blogs rundt om, men jeg ved ikke hvor meget det virkede...
#8 - Emner til workshop og foredrag
Jeg synes vi havde nogle rigtig gode emner til de forskellige ting, noget som folk er interesseret i... (jeg er personlig lidt overrasket over, at økonomien ikke blev vægtet højere, for det var noget jeg gerne ville have hørt)....
Jo, der kunne måske godt have været et emne om starten for en iværksætter... den synes jeg bestemt man skal overveje til næste arrangement...
Andre emneområder vi havde diskuteret
- Bestyrelses-arbejde (blev jo ikke til noget)
- Regnskab (blev jo ikke til noget)
- Internetmarkedsføring (vi valgte SEO på det punkt)
- Speednetworking (meldte ikke tilbage)
- Lovgivning for iværksættere
- Design og grafisk layout
- Kommunikation
- Tekstskrivning
- Henrik Bruhn var oppe og vende med emnet svinderi ;-)
- Kontorartikler
- Webshop
- Google Adwords
- Branding
- Salg
- Personlig gennemslagskraft
#9 - Andre ideer
Vi havde også overvejet at mødes om fredagen og lave et Pre-Aminotastic, hvor vi ville have samlet en masse til at lave "Amino Robinson".
Planen var her at samle ex. 5 ideer, som så skulle konkurrere om at blive Aminotastic's bedste idé. Hvor der skulle sidde et dommerpanel og evaluere ideerne, få en masse sparing på ideerne og så kåre en vinder.
Vi ville også have haft en journalist til at gå rundt til messestandende og lave interviews.Samt rende rundt og interviewe deltageren og så have streamet det hele til Duckyard på Sjælland. Vi kunne bare ikke finde en journaliststuderende eller anden interesseret i at gøre arbejdet. Men vi har noget video jeg og Hans har optaget... Det vil vi sætte sammen til en video og smide et eller andet sted.
Det var vist min evaluering, den blev vist længere end godt var ;-)
Men tak til alle deltagerne for at skabe en rigtig inspirerende dag...
Mvh Brian Brandt