Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SØGES: En gut/-inde med erfaring i udgivelse af en bog (forlag, finansiering, salg mv.)

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Matt

Nej, heldigvis er der ikke noget juridisk i det endnu. Foreløbig er vi på "høflig forespørgsel-planet".

Anja
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:16

Hej Matt.

Jeg har for en måneds tid siden selv undersøgt udgivelse af en bog og her er, hvad jeg kom frem til:
Hvis du ønsker at bruge et forlag til udgivelse af din bog er det altid en god ide at henvende dig først og præsentere det. De kan give nogle fif til, hvad du gør. Det er værd at undersøge forskellige forlags priser og hvad de kan, da de har en stor indflydelse på salget bagefter. Nogle forlag er også bedre til at kvalitetssikre bogens indhold end andre. Du har allerede her fået nogle forslag til forlagsmuligheder. Der findes også nogle forlag www.underskoven.dk og www.bod.dk. Det er books-on-demand-forlag, hvor de yder en masse service (og du betaler for det, du vil have dem til). På www.bod.dk kan du gratis bestille en mappe, hvor de giver nogle råd til det at skrive en bog. De har en service, hvor bøgerne kommer med på boghandlernes indkøbslister og samtidig kan du til enhver tid selv få trykt det antal bøger du selv ønsker - igen og igen - så du selv kan sælge dine bøger. Og du bestemmer selv hvordan bogen udformes og ja, du bestemmer alting selv.
Prøv at se på deres hjemmesider. De giver svar på alle dine spørgsmål.

God fornøjelse.

Hilsen Jakob

Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 22:17
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:34

Dato: 3/21/2006 10:17:21 PM Forfatter: Andyman For alle der går rundt med forfatter i maven (få den ud! ).

Det duer ikke - der kommer én til med det samme.

mvh Hans
Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:37
Dato: 3/21/2006 10:04:02 PM Forfatter: Matt K. Baldersø

Ved I hvordan salg til skoler som lærebøger eventuelt foregår?

Hvis du gerne vil lave lærebøger, vil jeg foreslå dig at gå til et lærebogsforlag. Og husk: når de siger nej, er det blot for at pirre dig til at lave det endnu bedre.

mvh Hans
Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Skrevet kl. 22:50

Hmm... det minder mig om Alien-filmene
Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:56
Dato: 3/21/2006 10:50:13 PM Forfatter: Andyman

Hmm... det minder mig om Alien-filmene

..... og så opfordrer du til at man lukker den ud????[:0]

mvh Hans
Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Skrevet kl. 23:19
..... og så opfordrer du til at man lukker den ud????[:0]

Ja - ellers bliver man skidt tilpas (har jeg hørt)
Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 06:54
Jeg har lige fået ideen til en ny bog. Den skal hedde "Eget forlag - sådan". Nu mangler vi bare lige at nogen skriver den - og gerne hurtigt.

~
Anja
Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 06:55

Matt >> Hvis du vil lave lærebøger, som du vil sælge til skoler, skolebiblioteker og uddannelsesinstitutioner generelt, vil jeg gerne advare lidt om, at lave det alt for popsmart (ikke dermed sagt at det ikke kan handle om sex/kendte, rige mennesker). Men de bibliotekarer, der køber ind til uddannelsesinstitutioner, læser de såkaldte lektørudtalelser, som er en ''officiel anmeldelse'', der laves for alle bøger, som må findes relevante som lærebøger. Dem, der skriver lektørudtalelserne, er ofte selv enten lærere eller bibliotekarer, og har ofte en meget klar (nogen gange forskruet :)) ide om, hvad der er godt og ikke godt for eleverne/studerende på udd.stederne at læse...

Derfor, hvis du vil satse på lærebogsmarkedet, og du gerne vil lefle for nogen, så skal du lefle for dem der skriver lektørudtalelserne.. Den nemmeste måde at finde ud af, hvad de kan li, er at gå på biblioteket og ta fat i nogle bøger der ligger indenfor samme felt som dit, og selv læse lektørudtalelserne (små grønne sedler bag i bogen)
Side 2 ud af 4 (31 indlæg)