Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SØGES: En gut/-inde med erfaring i udgivelse af en bog (forlag, finansiering, salg mv.)

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har længe gået med en "bog" oppe i hovedet, og er nu så småt begyndt at grifle nogle ord ned på skærmen, og det tager stødt og roligt form... Men!

Så kommer alle spørgsmålene;

1. Bør jeg gå til forlaget først og fremlægge min idé, få den godkendt, og så ellers hjem og skrive?

2. Skal jeg istedet tro så meget på mig selv og bare skrive derudaf, få skidtet trykt og så ellers igang med at sælge online, gennem kæder eller hvordan foregår den slags?

3. ISBN, Udgave, oplagskontrol, etc.etc.??!!

Hjælp fra en forfatter eller anden bogkyndig søges.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 20:09

Hej Matt

Det lyder spændende. Jeg har ikke de store erfaringer om at udgive bøger. Vi forhandler en bog i vores butik, hvor forfatterne har lavet er forlag selv til at udgive bogen, og selv fundet trykkeri. Vi sælger den, og så sælger de den også selv. Hun fortalte for nyligt, at de sælger meget godt nu, for den er blevet anmeldt et sted hvor bibliotekerne/boghandlerne læser anmeldelser, og mange af dem bestiller nu bogen direkte ved dem. Ellers så køber boghandlere (og web-butikker som os) bøger ved to distributionsselskaber, der sender ud fra mange forskellige forlag. Om de også kan sende ud, hvis man selv udgiver en bog, det er da værd at undersøge.

Held og lykke med projektet.

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 20:57

Hej Lene

Tak for feedback. Jeg kender til at nogle gør dette, og det synes jeg er en tiltalende fremgangsmåde, men det kunne være meget rart at vide hvordan formalia for oprettelsen af et forlag fungerer, og de eventuelle ting man skal være opmærksom på.

Har du navnene på de to distributionsselskaber i blandt andet køber igennem?

På forhånd tak Lene

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 21:09
Hej Matt

Jeg har også lavet en tråd om start af eget forlag: http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=1880 - der er da et par tips.

~
Anja
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 21:10

Hej Matt

Det var så lidt.

Det ene hedder DBK, og ligger i Køge; www.dbk.dk. Det andet hedder NBC; http://www.nordisk-bog-center.dk/

Hvis der ikke kommer personlig erfaringer frem her på Amino om at udgive selv, og mon ikke der gør det, så skriv lige igen. Så kan jeg høre Bonnie (som har skrevet bogen), om hun vil komme med et par gode råd.

Kan vi høre lidt om temaet for bogen?

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 21:31

Hej Anja

HOLD da op... Det er da det man kalder ''en brøler''... at jeg kunne overse alle de lækre informationer her på amino... og så har jeg endda været her et helt år, hehe!

Jeg kigger og læser... hvordan går det med dit projekt i dén henseende?

Lene -> Arh okay, DBK ser da ret interessant ud. Jeg tror umiddelbart de tager "små selvstændige" forlag ind også, se blot deres kundeliste på siden .

Tak for dejlig brugbar info begge to...!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:35

Hej Matt

Det tog mig mindre end 10 minutter at stifte forlaget Kjers dot Com, så jeg tror også sagtens, du kan håndtere det.
Du starter på www.isbn.dk.

Hvis du ikke har mod på det, vil jeg gerne vurdere om din bog egner sig til mit forlag - så kan du jo sideløbede vurdere, om mit forlag passer til din bog.

mvh Hans
Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 21:49
Dato: 3/21/2006 9:31:28 PM
Forfatter: Matt K. Baldersø

hvordan går det med dit projekt i dén henseende?

Det går sådan at jeg afventer at forfatteren forhandler med sit forlag om rettighederne til at udgive sine egne bøger i Danmark. Deres danske agent mener nemlig ikke at de kan udgives her, så forfatteren mener jo at forlaget så må være villige til at give ham rettighederne til at gøre det selv - hvilket så kan blive på mit forlag. Men nu må vi se hvad de siger.

Anja
Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 21:59

Hej Hans

Skønt du kom forbi... med hensyn til udgivelsen så kan den vel køres ind i en virksomhed (læs: et eksisterende CVR-nr./fungerende virksomhed) uden at det skal ændres til "Forlagsvirksomhed" eller lignende?

Indtil videre har jeg mod på at kigge på mulighederne selv, da jeg har flere bøger i tankerne. Men indenfor den nærmeste tid ved jeg hvilken retning jeg vælger, og så vender jeg lige tilbage til dig hvis jeg mener at skal have det profesionelle bureau Kjers dot Com til at udgive mine  værker...

Anja -> Det lyder som om der er gået juridisk krims krams i det?? Håber det lykkes for dig!!

Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 22:04

Ved I hvordan salg til skoler som lærebøger eventuelt foregår?

Hans og Lene, kan høre I lefler lidt for hvad jeg har i tankerne. Jeg har tre på tegnebordet, én indenfor mobiltlf.-brug/kultur - en indenfor området sex (nærmere kan jeg ikke komme det lige nu ) og én indenfor kommunikation/formidling.

Èn ting jeg har lært, er at disse to ting altid tiltrækker sig opmærksomhed, hvadenten vi vil stå ved det eller ej.

1. Sex

2. Kendte / Rige mennesker

Bøgerne bliver kogt over et tema, hvori de to ovenstående elementer vil indgå som trækplaster. Udover selvfølgelig veldisponeret og relevant indhold ej at forglemme.

Det var kort om det, men mere følger her efterhånden som jeg får organiseret det hele...

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)