Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kick-start af virksomhed

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger råd/hjælp til kick-start af virksomhed som er under kraftig udvikling.



Virksomheden har 10 år på bagen jeg mangler kapital og erfaring til at kunne videreudvikle virksomheden. Virksomheden er unik og med stort potentiale. Med internationale muligheder. Hvordan kommer man til næste niveau med en lille virksomhed? Som har stort potentiale men hvor der er mangel på kapital til yderligere vækst og erfaringen mangler til hvordan man kommer videre.



Hvilken form for finansiering kan anbefales? Vil en erfaren investor være en løsning? Er dog bange for at miste kontrollen over virksomheden. Vil en mentor være en løsning?


Hvis der er nogen som har input, erfaringer eller forslag. Vil jeg være yderst taknemlig for hvert eneste bidrag.

Tilmeldt 18. Apr 05
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimbo


Damm det lyder bekendt

 

Jeg vil anbefale dig at tænke mulighederne godt igennem (har du sikkert allerede gjort ) og så gå ind på DBAN´s hjemmeside. Her kan du få stor hjælp med at finde evt. svagheder som man ikke selv havde set men samtidig også få en vurdering af bæredygtigheden og du kan også angive om du ønsker dine tanker offentliggjort for potetielle Business Angels og investorer generelt.

 

"Beware there are many sharks around the dolphin"

Bluesky
Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har virkelig tænkte MEGET over det. Måske lidt for meget


Tusind tak bluesky for et godt bidrag. Jeg vil tjekke websitet ud

Tilmeldt 25. May 05
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej


Jeg kender temmelig meget til det at arrangere Venture Capital i Europa, Asien og USA både positive og negative så jeg kan give dig nogle råd.

 

Du kan enten finde en Business Engle typisk en person som kender til din industri og som kan tilføre kloge penge, med det mener jeg penge, viden, kontakter, netværk, hvor de her Business Engle gemmer sig er et godt spørgsmål, leder selv efter en til mit firma.

 

Alternativ kan du finde Venture Kapital, her skal du først og fremmest gå efter VC som er medlem af de forskellige foreninger jeg kan nævne følgende

 

www.Bvca.co.uk  - British Venture Capital Association

www.Evca.com - European Private Equity & Venture Capital Association

www.nvca.com - National Venture Capital Association (USA)

 

Du skal forvente at de vil ha ROI på 10x det de investere, men hver firma har deres strategi det er en god ide at du studere den venture capital firma som du ønsker at kontakte de skriver typisk hvordan du skal forberede din presentation, etc etc, har du is i maven så ring til dem og diskuter det du ønsker, nogen vil det andre vil ikke, nogen er endvidre friske på face-2-face møde hvilket jeg personligt fortrækker da man jo ikke kan faxé et håndtryk.   En god forretningsplan er naturligvis et must.

 

Du skal passe på manden med den store cigar, som du har fundet i en eller anden annonce, eller en eller anden underlig webpage som lover dig guld og grønne skove, men du skal lige betale 10.000 USD upfront i dudiligence som er et fee de påstår er til at undersøge rentabiliteten i dit project, og bla bla bla da jeg var ung og naive, brændte jeg mig forfærdelig på sådanne personer i USA. Så hold dig til Venture Capitalister som er i overnævnte forening,  Der er også en hel Del i Danmark men dem kender jeg desvære ikke.

 

Held og lykke der er lavet undersøger som viser at firma med venture capital vokser op til 6 gange hurtigere end firmaer som ikke har, det skyldes ikke blot penge, men kloge penge,  den rådgivning, og adgang til netværk som mange venture capitalister indførere i virksomheden.

 

 

 
Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej LeJpvb




Tak for dit input. Jeg er lidt i tvivl om Venture Capital er noget for mig. Ville måske foretrække en så kaldt Business Engle. Men som du selv siger hvor finder man sådan en. Samtidigt er det ret interessant at få et lille indblik i Venture Capital verden via dit indlæg. Jeg frygter lidt Venture Capital da det jo nødigt skulle gå som da dotcom boblen spræk, at mange går ned. Jeg ville foretrække en som gik ind i det med hjerte...hvis du forstår For det handler jo ikke bare om at tjene penge...i hvert fald ikke for mit vedkomne.


Mange Hilsenr

 
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimbo


Hvis du ikke er i spillet for at tjene penge, så skal du ikke have kapital.
No offense, men det vil ikke være lykkeligt for nogle af parterne hvis du ikke er 100% comitted til at give dit blod for at lave kasse til investor og dig selv.

 

Dbh martin 
Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin



Selvfølgelig skal der tjenes penge. Det jeg mener er det ikke kun skal være pengene der skal være drivkraften. Derfor synes jeg personligt at det er vigtig at en evt. partner er lige så comitted som jeg er.  Og ikke blot poster lidt penge i bixen for at score nogle hurtige penge.

Tilmeldt 25. May 05
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Jimbo


Med alt respect for dig og din holdning, men hippy tiden er over, jeg forstår godt hvad du mener med værdiere der er dybere end det at tjene penge, men sådan fungere verden ikke, hvis du ikke har 99% af din fokus på at tjene penge, er risikoen for at din forretning mislykkes, du har kun en opgave med direktør hatten på og det er at tjene penge til dine investorer, og til din virksomhed, hvis du mislykkes i det og du ikke har hovedparten af aktierne risikere du at blive afsat.  Jeg kan godt forstå dit den verden hvor jeg er i, er dybt kynisk, og jeg har set mange skæbner som ikke har kunne klare det, men sådan er det.  Ellers skal du gå ud og lave en form for anpart arrangement, der findes måde banker, forsikringsselskabrer, landbrug, etc hvor der er en politisk holdning eller anden form for tanker (tvind ?) hvor det primære ikke er at tjene "penge" dette vil betyde at du skal fundraise blandt "ligesindet" men i den baske corporate finance verden vil du altså blivet taget i hoved og røv og smidt ud med den holdning.
Tilmeldt 25. May 05
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Sikke noget sludder jeg skriver IKKE ANPART men ANDELS !!!!!!!!!!!!!!!
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
> Derfor synes jeg personligt at det er vigtig at en evt. partner er lige så comitted som jeg er.  Og ikke blot poster lidt penge i bixen for at score nogle hurtige penge.

Jeg må desværre give de andre ret, VCs og Angles har kun  en ting på agendaen: Penge. Der er INTET hjerte med i det. Og som andre har nævnt forventer de fleste at få 10x deres penge hjem indenfor ganske få år. Du liver næødt til at droppe alle følelserne og blive 110% kapitalist hvis du vil den vej.
Side 1 ud af 4 (36 indlæg)