Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kick-start af virksomhed

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 25. May 05
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja og Jimbo når komunisterne i Kina kan blive mega kapitalister så kan du også.
Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 21:14

Jeg tror vidst mit svar bliv lidt misfortolket. Det er klart der skal køres så mange penge som muligt i kassen. Det har jeg gjort siden dag nr. 1. Forretningen fejler ski ikke noget. Det jeg søger er samtidigt erfaring til at videre udvikle forretningen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:39
Ja, men "Og ikke blot poster lidt penge i bixen for at score nogle hurtige penge." - det er lige præcis det VCs og Angles gør. Skyder "lidt" penge i og forventer 10 gange så meget tilbage i løbet af få år. Med mindre man har planer om en ekstrem aggresiv vækst er det ikke vejen at gå. Og tro mig, det er bestemt ikke altid en særlig sjov måde at drive virksomhed.

jeg kender mange der har fået penge udefra og kun meget, meget få som senere har været glade for det.
Tilmeldt 19. May 05
Skrevet kl. 21:54

Hej Mikkel

Ud fra dit svar kan jeg godt se det ikke er vejen at gå. Tror jeg vil have lidt svært ved at drive forretning på den måde. Virksomheden er 100% gældsfri så det er jo en mulighed, at få en snak med banken i stedet. Så ville en mentor måske være løsningen.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:58

Enig, man skal tænke meget grundigt over om man vil have en investor. Det kræver meget arbejde at få en og senere holde dem glade.

Dbh Martin
Tilmeldt 25. May 05
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 21:58

Jo det er klart der er negative eksempler, kender også til forskellige horror historier, ejere som er blevet smidt ud af deres livsværk, etc, men også gode, jeg kendte en Hong Kong kineser i well Kong Hong hvor jeg boede han lavede en TV station, fik penge og solgte den 5 / 6 år senere for 6 mia HKD (svare til svenske kroner i værdi) han ville ikke haft en "kinamands" mulighed for at nå det resultat på så kort tid.

Det er klart at man skal forhandle med VC om hvor stor deres aktie andel skal være især fordi det kan være at man er nødt til at lave flere runder, og hvergang man sælger equity mister man aktie andel, det for er det vigtig at have rådgivning fra en uvildig revisor & Advokat inden man skriver under, for når man står måske presset økonomisk og man ved at en underskrift med en kuglepen betyder penge så tænker man måske ikke klart især ikke hvis de er første gang man rejser kapital, derfor vær sikker på at VC ikke får for mange aktier i forhold til investeringen.  Derfor kan det være en god ide at lave en deal med en dygtig erfaren Business Engle, hvis exit plan er  at financere virksomhed som tak for han sin "bridge investering hvis man kan kalde det) tilbage, og hvis det er en Business Engle med netværk og i svinger godt sammen så gør ham til betyrelse formand, og lad ham få en aktie eller 2.  Danskere er generalt lidt nervøs for at få partnere ind, forståligt, men det kan være forskellen på success eller fiasko så det gælder om ikke at hoppe på det første og bedste.

Fra Hellerup
Tilmeldt 5. Jun 05
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 01:01
Du har ihvertfald åbnet mine øjne og gjort mig interesseret :-)

Jeg vil meget gerne høre mere om din forretning.

Kontakt mig gerne (eg-at-bellcom.dk)
Fra København
Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:45

Jeg har ved tidligere lejligheder stiftet bekendtskab med Connect Denmark og deres direktør Dorthe Wiene. De stiller eventuelt gerne op til sparring omkring dine overvejelser og har tillige en række rådgivere tilknyttet, som du muligvis kan få kontakt til.

Connect Denmark er en non-profit organisation - så vidt jeg husker etalberet under erhvervsministeriet (er gratis at anvende). De afholder også såkaldte "springboards", hvor personer/virksomheder kan præsentere idéer/virksomheder for venture kapital, når tiden er moden.

I første omgang vil en uforpligtende drøftelse med Connect dog formentlig kunne hjælpe dig i overvejelserne. Se mere her på Connect Denmarks side (www.connectdenmark.com).

Tilmeldt 19. May 05
Skrevet kl. 12:36
Tusind tak Tjekker lige dit link ud.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:49
Hey....

Sad lige og læste dette indlæg og besvarelserne mht. penge-fiksering. Så kom jeg i tanke om Greed is Good-talen fra filmen Wall Street (uddrag):

"The point is, ladies and gentleman, is that greed -- for lack of a better word -- is good.

Greed is right.

Greed works.

Greed clarifies, cuts through, and captures the essence of the evolutionary spirit.

Greed, in all of its forms -- greed for life, for money, for love, knowledge -- has marked the upward surge of mankind."
Gordon Gekko

Måske skal vi ikke være så bange for at sige højt, at vi stræber efter økonomisk succes? Heller ikke selvom vi er i DK

/Carsten
Side 2 ud af 4 (36 indlæg)