Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kick-start af virksomhed

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 16. Jul 05
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimbo,

Mit input; venture capital og busienss angels er guld værd, i de rigtige tilfælde – vel og mærke!

Regnestykket er simplet; med de to variable, kapital og sparring, må du gøre op med dig selv og din forretning, hvor meget disse er af værdi, og hvor meget du vil betale for dette.

Hvis venture og busienss angeles; hvor jeg 100% enig med Lejpvb, kan jeg anbefale at du kigger på Dansk Venture Capital www.dvca.dk i Danmark. Hvor du vil få tilført enegi iform af sparring, og hvis man har respekt for hinaden og ens kompetancer, er et partnerskab ofte nøglen til succes – som den gamle Will Rose sagde; “Success is not measured by how far you have come, but rather by the number of people you have brought with you!”

Men omvnedt hvis du i dit regnestykke kommer frem til at du kun har bruge for kapital, så lån dog af banken til en rente der ligger langt langt under venturer og business angeles.

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 15:54

Hej Jimbo,

Ville høre om du har fundet en vej frem?

Står selv lidt i samme situation. Skal man lade andre træde til med penge & erfaring (investor/Angels/...), eller selv køre videre, og beholde fuld råderet over sit eget firma - og lave det man gerne vil..........

Martin
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 10:18

Carsten -> Håber ikke du har siddet og filet på din dvd- forward-backwards-forward... For at lave citatet... hehe... ellers cool nok!

Nu plejer jeg jo ellers at være ret enig med dig, men det er delvist rigtigt det du siger... For hvis ikke du har passionen / kærligheden for at bruge det ord, med i det du laver, så bliver det god damn svært at kæmpe sig igennem 90 timers ugentlig arbejds-blodbad for at knokle det hele ovenpå igen såfremt det skulle gå en smule skævt!!

Dertil kommer... at brænder du inderligt for det du laver, og gør du det godt (hvilket du bør hvis du vitterligt kan lide det ) Ja så kommer den økonomiske belønning helt af sig selv...

Af alle løsninger, ville jeg aldrig vælge en investor, ikke engang banken får lov mere. Min forretning bliver efter bankens tudefjæs sidste år ved min leverandørs konkurs, drevet udelukkende ud fra det princip at det der skal købes/investeres, det skal betales kontant fra kontoen.

Ja, det giver lidt vækst-problemer meget kortsigtet, men til gengæld for mit manglende mavesår pga. evige økonomiske kreditforhold, har jeg fået 110% energi der gør at jeg oplever en ret god tilgang i kunder (tilfredse kunder heldigvis)... som bare bliver ved og ved med at kaste nye af sig... !

Word-of-mouth i sit rette element. Derfor er min filosofi, at selvfølgelig er der gemt en kapitalist i os alle, for vi vil jo alle sammen gerne ride rundt i den der lækre åbne mercer-dreng ellers var vi ikke her, men jeg tror man får svært ved at nå det udelukkende med fokus på $$ og ingen skelen til om det her er det rigtige at gøre...

Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 10:23

PS: I øvrigt, så bliver man langt mere kreativ, målrettet og effektiv uden penge

Jeg ved ikke om det kun er mig personligt der har det sådan, men når/hvis jeg er allermest presset økonomisk, så opstår alle de gode idéer til at kæmpe sig ud af det, som regel med 0kr. eller i hvert fald under 10.000kr. i omkostninger...

Dem kan man senere drage erfaringer af og bygge videre på...

Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 10:33
Hej Martin

Det jeg kom frem til var at jeg havde gang i alt for mange aktiviteter. Som jeg stille og roligt er begyndt at sælge fra dvs. fri gøre den kapital.

Skriv gerne en privat besked. Så kan det være vi kan hjælpe hinanden.
Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:34
Dato: 4/12/2006 10:22:32 AM Forfatter: Matt K. Baldersø

PS: I øvrigt, så bliver man langt mere kreativ, målrettet og effektiv uden penge

Jeg ved ikke om det kun er mig personligt der har det sådan, men når/hvis jeg er allermest presset økonomisk, så opstår alle de gode idéer til at kæmpe sig ud af det, som regel med 0kr. eller i hvert fald under 10.000kr. i omkostninger...
Dem kan man senere drage erfaringer af og bygge videre på...

Du skal tænke på overhoved ikke at komme i den situation, tænk hvis en fly captain sagde, ja når jeg er ved at styrte ned med flyveren så kommer jeg pludselig i tanke om hvordan jeg skal flyve for at undgå et styrt.  Din erfaring er lige så naturlig som når du tager hånden over et starin lys, med ild i, du lære hurtigt at det går ondt, det er samme mekanisme i dit hoved som giver dig ideer når du har økonomiske problemer, det hedder Desperation.  Og Desperation er en motivations faktor for din hjerne tiltrækkes af behag, og vil gøre alt for at undgå ubehag. Er det for Deeeeeeeeeep  ??? 
Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 10:46

Hehe... hmm...

Kære Guru

Med al respekt, så har jeg været med på amino siden dens start, er måske ikke så aktiv som andre herinde, men har dog lagt 314 indlæg, og øjensynligt kan jeg se du har lagt...... ét!

Ville det ikke være en mere passende apporach at komme ind forholdsvist neutral eller positiv, fremfor at gå direkte i kødet på en anden debattør's indlæg?? Bottom line, så er vi her jo af én årsag, at hjælpe hinanden fremad med vore forretninger...

Og så til svaret på dit indlæg:

JO, jeg har det mest trygt ved at min pilot véd hvordan han håndterer situationen hvis den skulle komme ud af kontrol. Men det er nu engang sådan at ikke alt her i verden kan vi styre eller være herre over, hvorend vi til tider gerne ville det...

Der hvor min personlige holdning (som jeg også klart udtrykker det) til situationen ligger, er at såfremt det skulle ske, nytter det ikke man er gået ind i det for pengene, men passionen... ellers ville jeg personligt gå ned på et sådant projekt...

Håber det var svar?

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 11:00

Giver Matt ret.

Man yder sit bedste under et vist pres, og netop når man vælger at blive selvstændig
giver man også slip på at have alt under fuld kontrol, men man er klar til at improvisere.

Det er trods alt bedre at komme galt afsted ind i mellem, end slet ikke at komme afsted
Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 11:28
Helt enig Matt.

Jeg ville os komme med den påstand hvis jeg personligt ikke havde den passion jeg nu en gang har. Havde jeg været færdig for længst....det kan godt betale sig at holde ud og kæmpe. Selv om det i perioder kan være hårdt.
Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 11:41

Hans -> Det er ikke en synd at fejle, men det er en synd at begå den samme fejl to gange

Jimbo -> Har du fået løsning på dit investerings/vækst-problem?

Og ja, jeg synes man lærer utrolig meget af hårde tider. Ordet rettidig omhu får en langt mere markant betydning end blot at høre det for sig, Hr. Møller sige det...

Man får den ind under neglene, der hvor det gør ondt og er smertefuldt... men bottom line, så kommer man langt langt klogere ud på den anden side.

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)