Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Største enkeltstående problem for iværksættere?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg skal i slutningen af ugen sende en pressemeddelelse ud angående en ny udgivelse. Det er meget spændende alt sammen. Jeg sidder og bakser med pressemeddelelsen nu, og er ved at skrive

"det største enkeltstående problem for Danmarks iværksættere er ...."

- og jeg tror jo godt, jeg ved, hvad det er. Men det kan jo være, at mine kunder og kontakter er atypiske.  Så hvis nu jeg ikke røber, hvad jeg mener problemet er, og så beder dig om at svare på dette indlæg med en besked om, hvad du synes, det største problem (hindring) er for iværksætteriet, og der kommer mange svar, så kan man vel sige, jeg har lavet min egen undersøgelse her på Amino.

Min undersøgelse varer til onsdag den 21. marts sen aften - jeg håber, du vil hjælpe.

Tak.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 06:28
At finde penge til at realisere mine planer.
Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 07:53
Lige nu er mit største problem at skat kan tage evigheder om at bive færdige med 03 og 04 regnskaberne, de kan virkelig nosse rundt i absolut ingenting i meget lang tid

MM
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 08:33
Dato: 3/20/2006 10:47:55 PM Forfatter:Anette/Inloco

''det største enkeltstående problem for Danmarks iværksættere er ....''

...at vi bruger for lang tid på Amino!

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 09:24
1) min alder er vist et problem (men jo ikke et generalt problem for iværksættere)
2) money money money...!! Jeg har prøvet at vande mit pengetræ, men det blomstre ikke :-(
Fra Odense SV
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 10:20

- At få indtjening nok til at kvitte sit job

- At få tid nok til sine iværksætterprojekter

/Anders Trans Sørensen, redWEB ApS, Tlf: 20 7371 20

I redWEB er vi eksperter i Joomla Webdesign.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:26

- at man tror, man kan alting selv i stedet for at finde kompetente partnere.

- at sortere i de mange ideer og nøjes med at forfølge de bedste.

- at håndtere skiftet fra udviklingsfase til driftsfase.

mvh Hans
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:28
Jeg køber ganske enkelt ikke den med at penge er den største hindring for iværksættere!

Har man en god ide, er der beviseligt et marked, har man en klar strategi og ikke mindst kompetencerne til at føre strategien ud i livet, så er jeg 100% sikker på at pengene findes!

Jeg tror at det største problem for iværksættere generelt er, at de fleste tror at de kan det hele selv.

Jeg tror at et team, som tilsammen har alle de kompetencer der er behov for i en virksomhed, kan nå meget længere meget hurtigere, end en iværksætter som sidder både med udvikling/salg/kundesupport/administration/bogholderi etc. Vi behøver ikke snakke 25 mand - 2-3 mand m/k kan løfte utrolig meget når de arbejder sammen.

Hvis du var investor, hvem ville I så helst investere i? Multikunstneren som tror han kan det hele selv, eller det team på 2-3 mand som tilsammen har kompetencer indenfor udvikling, salg/markedsføring og administration?

mvh Carsten

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:30
Dato: 3/21/2006 10:26:17 AM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation

- at man tror, man kan alting selv i stedet for at finde kompetente partnere.

Der var jeg sgu ikke hurtig nok på tasterne

mvh Carsten

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:58
Dato: 3/21/2006 10:28:11 AM Forfatter: Carsten Jacobsen
Jeg køber ganske enkelt ikke den med at penge er den største hindring for iværksættere!
Har man en god ide, er der beviseligt et marked, har man en klar strategi og ikke mindst kompetencerne til at føre strategien ud i livet, så er jeg 100% sikker på at pengene findes!

Yep, du har ret, helt sikkert, Carsten! Det handler om at nok mennesker kender til sine planer, sine ideer - jo større netværk du kan trække på, jo lettere er det at finde pengene. For der er ingen tvivl om at de er der.

Problematikken kommer til udtryk, når man er af den opfattelse at det altid er banken der skal være den økonomiske backup - eller at det kun er der pengene findes.

However... de findes - ofte lige for næsen af sig - men hvis man sidder stille og tænker: "Banken vil ikke finansiere mig og mine ideer! --- så duer det ikke, så er det for svært" - istedet for at sprede budskabet - så tror jeg på pengene dukker op... hvis altså ideen alene er baseret på at man må have fat i dineros for at komme igang.

Jeg har beskrevet lidt om samme problematik i denne tråd:

Lidt off-topic i forhold til den oprindelige spørgsmål i dette indlæg, men så alligevel ikke: Det handler om at man må være synlig ellers kommer man ingen vegne.

Er man "hemmelig agent" for sine ideer og projekter, så er det hulens svært at finde midler:

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)