Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Største enkeltstående problem for iværksættere?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 30. Jun 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Det største problem for mig har været  kapital, det har været svært at låne penge (ja jeg havde udarbejdet det hele).

samt efterhånden har det været at overskue alle de regler der er f.eks når man får medarbejdere, så skal lige pludselig betale det ene og det andet.

Jeg fik oprindelig timer til revisor fra erhvervscentret, men jeg kunne faktisk godt bruge lidt hjælp til f.eks det med medarbejdere, jo som kom senere...der har jeg altså kløet mig i nakken et par gange.

Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 22:13

Jamen den er da nem! Det største problem for iværksætteren er .....iværksætteren! Med det mener jeg at iværksættere (ihvertfald i Danmark) meget ofte ikke har en reel (dvs. materalistisk) grund til at blive iværksættere. Dermed må iværksættere have en "gen-fejl", der gør, at de ikke kan eller vil trives i "trygge rammer", uanset hvor meget villa, vovse og volvo de kan opnå som lønmodtagere, de må afprøve sig selv og have udfordringer hele tiden. Som helhed og generelt er samfundet slet ikke gearet til at rumme disse underlige eksistenser, der ikke tillægger samfundets vedtagne velfærds/success kriterier (kort arbejdsuge, pensionsordning, 6 ugers ferie etc etc) nogen særlig værdi, men derimod vægter retten til og muligheden for at skabe sit eget over alt andet. Så har vi balladen, for samfundet er ikke konstrueret dertil, så en iværksætter vil opleve mange forståelses kløfter i forholdet til offentlige myndigheder, financielle institutter etc. og i kraft af dette vil en iværksætter altid, i perioder, opleve problemer i forholdet til "det øvrige samfund", afhængig af hvilket "udviklingstrin" iværksætteren har nået. En hel nystartet vil opleve financeringsproblemet som det største, når det er på plads kommer "skattefar" på banen, derefter eller samtidig de første ansatte medarbejdere med de problemer det giver og når endelig det hele er nogenlunde på plads og kører godt, er det også galt, for godt nok er pengene der så (forhåbentlig), men så bliver det for kedeligt for iværksætteren, daglig drift og administration er vist ikke de mest efterspurgte tilvalgsfag på iværksætter-universitetet. ! Så det største problem for en iværksætter er at han/hun VIL være iværksætter!  

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 07:59
Hej du gamle

Med al respekt (for alderdommen)... det var dog alligevel det mest ligegyldige indlæg jeg længe har set herinde. Jeg forstår simpelthen ikke hvad din pointe er. Hvis du mener der er for mange iværksættere har du nok fundet det forkerte publikum. Uddyb venligst...

Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 12:07
Hej Jesper,

det sidste først, jeg mener IKKE der er for mange iværksættere, flere af dem! Og lad mig uddybe, jeg kan godt se at pointen ikke skinner igennem, mit indlæg var skrevet sidst på aftenen og så er de gamle jo trætte og ukoncentrerede :-)

Jeg har faktisk 2 pointer + en tillægspointe, den første er at jeg mener spørgsmålet ikke kan besvares konkret, for "Største enkeltstående problem i forhold til hvad??" .Jeg henviser til indlægget før mit, hvor Pia Lund opridser 3 meget forskellige problemer, uden at fortælle hvad der er det "største enkeltstående", det vil tillade mig at mene understreger spørgsmålets mangelfuldhed.

Min næste pointe er dermed, at der uden tvivl vil komme mange forskellige besvarelser, som ikke vil afspejle virkeligheden for iværksættere generelt, fordi enten (som Pia´s besvarelse med 3 svar, take your pick!) er der flere problemer, eller også, problemet som opfattes som det største vil afspejles i på hvilket, skal vi kalde det udviklingstrin i mangel af bedre, iværksætteriet er! Hvornår starter man med at være iværksætter, hvornår går man fra at være iværksætter til "bare" at være selvstændig mange vil f.eks ikke opfatte mig som iværksætter men som selvstændig fordi jeg er helskindet (nogenlunde da..) ude på "den anden side" og firmaet har en vis størrelse, men jeg opfatter altså stadig mig selv som iværksætter! Så jeg mener ikke spørgsmålet kan give et brugbart "resultat" til anvendelse i en pressemeddelse, fordi der netop er så mange forskellige besvarelser. Det fører til min tillægspointe, nemlig at så må alle disse forskellige besvarelser kunne sammenfattes til, at det største enkeltstående problem for en iværksætter er at man er iværksætter. Ellers ville man ikke have alle disse forskellige problemer! Men jeg siger netop IKKE, at disse problemer er iværksætterens skyld, jeg siger det omvendte, jeg kan også sige det ligeud "For mig er det største enkeltstående problem som iværksætter at samfundet generelt er meget dårligt til at forstå iværksætteriets vilkår."     

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)