Vi har modtaget denne henvendelse fra PBS.
I PBS International foretager vi jævnligt en gennemgang af de hjemmesider, der har en internet indløsningsaftale. Det gør vi for at sikre os, at kortbetaling på internettet hele tiden er så sikkert og brugervenligt som muligt. I den forbindelse har jeg været inde på jeres hjemmeside og jeg har følgende bemærkninger, som jeg vil bede jer se på: - I skal vedlægge en faktura eller kvittering med varen. Forbrugerombudsmanden har følgende standpunkt vedrørende forsendelse af faktura på e-mail "Når det gælder forsendelse af e-mail til forbrugeren, skal i som erhversdrivende være særligt opmærksomme på, at forbrugeren ikke nødvendigvis henter deres e-mails fra deres elektroniske postkasse lige så ofte, som de henter deres fysiske post fra postkassen. Dette indebærer, at i som erhvervsdrivende ikke kan forvente, at forbrugerne nødvendigvis reagere lige så hurtigt på elektronisk post, som de ville reagere, hvis der havde været tale om traditionel fysisk post.Vi ser derfor gerne, at i medsender en faktura eller kvittering med varen, således at forbrugeren modtager begge samtidigt."
Jeg vil blot høre om der er andre der har modtaget sådan en henvendelse?
Det kan oplyses, at måde vi gør det på i dag er, at der afsendes en faktura til kunden elektronisk når de gennemfører en handel. Dertil vedlægges en leveringsseddel fra vores leverandør, på ordren.
|
Hej Søren
Jeg fik samme henvendelse fra ca. ½ års tid siden, efter de havde været inde og bestille nogle varer hos mig :-)
Jeg argumenterede selvfølgelig også med at man fik en elektronisk ordrebekræftelse direkte i mailboksen og at man kan printe den med det samme når ordren er bekræftet, men de VIL have at man vedlægger en kvittering, ordrebekræftelse eller andet sammen med varen. Samtidig fik jeg at vide at man skulle gøre kunden opmærksom på at beløbet var trukket fra vedkommendes konto, betalt eller lign.
De laver løbende check af netbutkker.......
mvh lisa b
www.lisa-b.dk - din online livstilsbutik.