Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Henvendelse fra PBS

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har modtaget denne henvendelse fra PBS.

I PBS International foretager vi jævnligt en gennemgang af de hjemmesider, der har en internet indløsningsaftale. Det gør vi for at sikre os, at kortbetaling på internettet hele tiden er så sikkert og brugervenligt som muligt. I den forbindelse har jeg været inde på jeres hjemmeside og jeg har følgende bemærkninger, som jeg vil bede jer se på:

- I skal vedlægge en faktura eller kvittering med varen.

Forbrugerombudsmanden har følgende standpunkt vedrørende forsendelse af faktura på e-mail "Når det gælder forsendelse af e-mail til forbrugeren, skal i som erhversdrivende være særligt opmærksomme på, at forbrugeren ikke nødvendigvis henter deres e-mails fra deres elektroniske postkasse lige så ofte, som de henter deres fysiske post fra postkassen. Dette indebærer, at i som erhvervsdrivende ikke kan forvente, at forbrugerne nødvendigvis reagere lige så hurtigt på elektronisk post, som de ville reagere, hvis der havde været tale om traditionel fysisk post.Vi ser derfor gerne, at i medsender en faktura eller kvittering med varen, således at forbrugeren modtager begge samtidigt."

Jeg vil blot høre om der er andre der har modtaget sådan en henvendelse?

Det kan oplyses, at måde vi gør det på i dag er, at der afsendes en faktura til kunden elektronisk når de gennemfører en handel.

Dertil vedlægges en leveringsseddel fra vores leverandør, på ordren.

Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 16:05

Hej Søren

Jeg fik samme henvendelse fra ca. ½ års tid siden, efter de havde været inde og bestille nogle varer hos mig :-)

Jeg argumenterede selvfølgelig også med at man fik en elektronisk ordrebekræftelse direkte i mailboksen og at man kan printe den med det samme når ordren er bekræftet, men de VIL have at man vedlægger en kvittering, ordrebekræftelse eller andet sammen med varen. Samtidig fik jeg at vide at man skulle gøre kunden opmærksom på at beløbet var trukket fra vedkommendes konto, betalt eller lign. 

De laver løbende check af netbutkker.......

mvh lisa b

www.lisa-b.dk - din online livstilsbutik.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 17:31

Yes, jeg fik også en for 1 års tid siden. Jeg forstår ikke de bare henviser til forbrugerombudsmandens MEGET gamle tese om at man ikke tjekker sin mail så ofte som sin postkasse. Sandheden er at man i gennemsnit tjekker postkasse 4 gange om ugen, og mail 13 gange om ugen, så det må der være noget tid siden at mailen overhalede.

Derudover er der resurcespild og især øget udgift når modtager er forskellig fra betaler.

Der burde være nogen der tog kampen op :D

Jimmy

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 18:29

Jeg fik også en for sådan ca. et år sidden, og der var den eneste anmærkning at de ville have vi skulle stemple fakturaen vi ligger ved pakken med følgende: BETALING GENNEMFØRT - Din betaling er blevet hævet

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 148
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 19:53

Martin M:
BETALING GENNEMFØRT - Din betaling er blevet hævet

Det er på en måde et sjovt krav, jf http://www.pbs-international.dk/internetforretninger/spørgsmålogsvar#PCI-standard?mid=5E945C0B-7A4E-4636-B0B9-E8A9A9EE570C 

stk. 27:
27. Hvornår må jeg trække pengene fra mine kunders konto?
Det er det, vi kalder ”at sende capture til afregning”. Og det må du først, når du har sendt varen af sted til kunden.

Er det ikke vanskeligt at kvittere fakturaen der medsendes før afsending og samtidig først hæve beløbes efter kassen er sendt? Surprise

Mvh/Kjeld

Har du set den nye alu løbecykel fra Puky?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 19:54

Godaften Aminoer.

Jeg må sige, at det kommer bag på mig og i første omgang tænkte jeg '1. april er sg* da ovre', men jeg kan da godt se, at indlægget er seriøst.

Det undre mig at PBS retter henvendelse omkring noget så simpelt som et stykke papir, hvilket jeg i bund grund mener det er  - for som en anden skriver, så er det da mere normalt at tjekke mailen (eller sms'en :-)) end så meget andet.

Hvis PBS retter henvendelse til mig, så må jeg undre mig videre højlydt overfor dem, i disse mail-, sms- og ebokstider!!

Samtidig vil jeg stille spørgsmålstegn ved sammenhængen mellem PBS og E-mærket!?

hilsener fra Bettina shop.brumleogbi.dk

Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 20:02

Lige præcis det gjorde jeg PBS opmærksomme på :-) da jeg synes det er helt vanvittigt at kvittere sådan uden at man overhoved har hævet beløbet. Men de valgte at overhøre mine protester, desværre.

lisa b

www.lisa-b.dk - din online livstilsbutik

Tilmeldt 24. Jun 07
Skrevet kl. 20:16

mange bække små....... hvis nu vi alle sammen kontinuerligt udtrykker vores mening, så løber det vel sammen til en stor å.

Jeg synes ihvert fald ikke vi skal sidde det overhørigt, så alle mand til tasterne - hvis nu vi deler os i 2 hold; 1 til PBS og 1 til Forburgerombudsmanden :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Skrevet kl. 20:50
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tager Forbrugerombudsmanden.....

Jeg har lavet følgende, som jeg gerne vil have kommentarer til:

Jeg har et konkret spørgsmål til Forbrugerombudsmanden, som bunder i en henvendelse fra en iværksætter-kollega, som har modtaget et brev fra PBS.

Brevet fra PBS afstedkommer af at PBS har konstateret at net-shoppen ikke fremsender noget skriftligt materiale med varen.  Brevet fra PBS har blandt andet følgende ordlyd:

I PBS International foretager vi jævnligt en gennemgang af de hjemmesider, der har en internet indløsningsaftale. Det gør vi for at sikre os, at kortbetaling på internettet hele tiden er så sikkert og brugervenligt som muligt. I den forbindelse har jeg været inde på jeres hjemmeside og jeg har følgende bemærkninger, som jeg vil bede jer se på:- I skal vedlægge en faktura eller kvittering med varen.

I brevet fra PBS står endvidere:

Forbrugerombudsmanden har følgende standpunkt vedrørende forsendelse af faktura på e-mail "Når det gælder forsendelse af e-mail til forbrugeren, skal i som erhversdrivende være særligt opmærksomme på, at forbrugeren ikke nødvendigvis henter deres e-mails fra deres elektroniske postkasse lige så ofte, som de henter deres fysiske post fra postkassen. Dette indebærer, at i som erhvervsdrivende ikke kan forvente, at forbrugerne nødvendigvis reagere lige så hurtigt på elektronisk post, som de ville reagere, hvis der havde været tale om traditionel fysisk post. Vi ser derfor gerne, at i medsender en faktura eller kvittering med varen, således at forbrugeren modtager begge samtidigt."

Mit spørgsmål er så om ikke Forbrugerombudsmanden kan være så vidtrækkende at henstille sig til det moderne samfund vi lever i, hvor e-mail-, SMS- og E-bokskulturen hersker hen mod et papirløst samfund, hvor end ikke folkepensionister, som ikke ved, hvad e-mail, SMS og E-boks er, kan få sin årsopgørelse med posten.

Det kan synes som en lidt gammeldags holdning, at net-shoppen skal fremsende skriftlig faktura eller kvittering, når kunden som udgangspunkt har valgt en webbaseret løsning, da der skulle shoppes. Nogle kunder kan oveni købet blive irriteret over at net-shoppen vedlægger skriftlig faktura, fordi de som minimum har fået både en ordrebekræftelse og yderligere en bekræftelse på at varen er afsendt og at beløbet er hævet, som standard i webshop-løsningerne.

Derudover har jeg svært ved at se, hvorledes det kan fremme brugervenligheden for kunden.Sikkerhedsmæssigt kan jeg få øje på en centralt relateret problemstilling, hvis der er tale om misbrug af et kort,

Men denne sikkerhed kan næppe optimeres af en skriftlig faktura, som jeg formoder ikke lander hos kortholderen, for hvis der er tale om misbrug, så sender misbrugeren næppe pakken til kortholders adresse.

Sluttelig kan jeg ikke af betalingsloven eller E-handelsloven se at det tydeligt fremgår, at der er krav til skriftlig faktura – snarere tvært imod: § 8 i Betalingsloven og § 12 i E-handelsloven taler for det elektroniske.

Derfor vil jeg gerne på vegne af mine iværksætterkolleger og mig selv bede Forbrugerombudsmanden tage problemstillingen op til fornyet overvejelse.

Tilmeldt 24. Jun 07
Skrevet kl. 22:32

OK - så tager jeg også PBS!

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)