Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Henvendelse fra PBS

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Kruse:

Kan jo ikke afvise at nogen måske vil have der godt med det.

men faktum er, at de er unødvendigt. De modtager en følgeseddel med varer der bliver sendt. De har en kvittering liggende på deres pc. Er der et behov for flere papirer?

Gennem mine år hos Lavprisvvs.dk, billigvvs.dk og nu byggestore.dk ( 7 år) har jeg aldrig mødt henvendelser fra kunder eller brugere som har ønsket en faktura tilsendt pr. post.

man modtager sin faktura når man køber sine varer.

Ja - helt korrekt, men faktum er jo ikke hvad folk og man selv syntes, men hvad reglerne er.

// Jesper Skov

Fra Egå
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:16

ja det kan godt være at reglerne er sådan, men reglerne skal jo ikke blot være der for reglernes skyld, men bør i stedet for følge udviklingen, så hvorfor bruge af skovene og snail-mail når man har e-mail og her kan gode debatter og henvendelser til PBS og FS måske påvirke tingene i den rigtige retning

Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 11:40

Nu irriterede sagen mig så meget, at jeg gjorde som jeg burde fra starten.

jeg har snakket med forbrugerstyrelsen, og de afviser at man skal vedlægge en faktura eller kvittering ved varen, sålængde forbrugeren modtager en faktura på et bevarende medie, såsom en email oplyst af forbrugeren.

jeg forklarede også baggrunden for min henvendelse, men de afviste PBS´s "krav".

Så længde man sende en faktura til kunden pr, mail, behøver man ikke gøre mere, medmindre forbrugeren kræver at få en faktura tilsendt fysisk.

Fra Egå
Tilmeldt 24. Mar 08
Skrevet kl. 11:44

Godt gået, så nu er det bare videre til PBS med det og se hvad de siger til det Cool

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 12:33

Jeg sidder udmeldbart og kommer til at tænke på de virksomheder der sælger hosting, CMS'er og ander SaaS løsninger.

De skal vel egentligt også sende faktura'er ud til kunderne på papi, argh det håber det bliver ændret inden jeg bliver klar med mine produkter!

Fra Egå
Tilmeldt 24. Mar 08
Skrevet kl. 12:43

Hej Niklas

Vores shopsystem genererer automatisk en faktura som PDF som man så kan vælge at printe og sende i papirform, eller lade den tilkomme køberen via e-mail.

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 13:25

Hvis man sender fakturaer elektronisk (som email vel må være) så husk også at gøre opmærksom på det i handelsvilkårne. I forhold til reglerne (fra Skat) om fakturaer i elektronisk format, så skal begge parter være indforstået med at faktura leveres som sådan. Det syntes dog værende lidt uklart om en faktura i HTML/PDF format via email falder ind under deres definition af elektronisk faktura - men hellere være på den sikre side...

Fra Egå
Tilmeldt 24. Mar 08
Skrevet kl. 13:30

Hej Henrik

Her tænker du vist B2B og samhandelsaftaler.....

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 13:39

Hej Michael,

Tja. det er muligt. Jeg må indrømme at jeg ikke kender reglerne i dybden, og ofte skal man jo alle paragrafferne igennem for at kende undtagelser mv. Men hvis du læser følgende på skat's hjemmeside, fremgår det at:

"En faktura, der fremsendes som PDF-fil på en almindelig e-mail, anses ikke at opfylde kravene, hvorimod hvis PDF-filen (fakturaen) sendes med en signeret e-mail vil kravet være opfyldt."

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=171717&vId=201711&i=463#i171717

En faktura er vel en faktura ligemeget om den sendes til en privat person eller b2b? Eller hvad?

/Henrik

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 13:59

city-map Danmark:

Hej Niklas

Vores shopsystem genererer automatisk en faktura som PDF som man så kan vælge at printe og sende i papirform, eller lade den tilkomme køberen via e-mail.

Det er også sådan jeg vil lave det, men må man det for PBS udfra denne tråd? 

Har skrevet til PBS for at forhøre mig.

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)