Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Henvendelse fra PBS

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Så vil jeg nævne sagen overfor FDIH på torsdag. De må jo have en interesse i, at e-købmand ikke skal lide under forældede forestillinger om elektroniske kvitteringer.

Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 09:54

Jeg følger sagen nøje da vi selv har været ramt at dette problem, det er også problematisk at PBS går så meget i dybden, bl.a. fik vi at vide at vi skulle tage gebyret for kortet og at vi ikke selv måtte betale dette :S En anden ting er også at vi højt og larmende tidligere skrev at falske RMA sager, samt services ydelser så som computer reperationer ville koste 350 kr. excl moms, som standard prisen jo er. Dette måtte vi ikke prisen skulle være incl moms hele vejen igennem.

Men glæder mig til at se svarende fra instanserne og håber i vil poste dem her :)

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:43

Bettina:

Det kan synes som en lidt gammeldags holdning, at net-shoppen skal fremsende skriftlig faktura eller kvittering, når kunden som udgangspunkt har valgt en webbaseret løsning, da der skulle shoppes. Nogle kunder kan oveni købet blive irriteret over at net-shoppen vedlægger skriftlig faktura, fordi de som minimum har fået både en ordrebekræftelse og yderligere en bekræftelse på at varen er afsendt og at beløbet er hævet, som standard i webshop-løsningerne.

Det er rigtigt, at det virker gammeldags med en skriftlig faktura. Men hvis du sælger til erhvervskunder skal der (så vidt jeg ved) foreligge en faktura, som opfylder visse formkrav, ellers kan den erhvervsdrivende ikke få fradrag for købet. Du skal vel også bruge regningerne i dit eget regnskab. Vi kan så altid diskutere, om fremsendelsen skal ske skriftligt eller på mail.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Skrevet kl. 11:32

Der er ingen tvivl om, at diskussionen går på om de skal modtage en fysisk faktura eller elektronisk faktura.

For kunden skal naturligvis have en faktura, men jeg vil mene at en elektronisk faktura fuldt ud lever op til de krav, ofrventninger og sikkerhed som en kunde må have.

Fra Egå
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 09:10

Jeg er helt enig. Folk som vælger at shoppe elektronisk må også forvente en elektronisk faktura og når mange shop systemer genererer en elektronsik ordrebekræftigelse og nogle også en elektronisk besked med "Din vare er nu sendt" og en besked om at beløbet er trukket på kontoen, samt en elektronisk faktura, ja så virker det som resource spild hvis man også skal lægge en papir faktura med i kassen.

Jeg synes også det er uheldigt hvis man som shop skal kvittere fakturaen som betalt før man faktisk har modtaget pengene, for i princippet kan kunden anullere transaktionen og sige at han har en faktura hvor der står betalt på. Når kunden har en ordrebekræftigelse og an faktura hvor der står "du har valgt betaling via Dankort" og han har en transaktionskvittering og sit bankkonto udtog, så må det være rimelig "kvittering" for hans vekommende.

Det er på tide at PBS og FS kommer ind i kampen og lærer virkeligheden at kende og skulle der virkelig være nogle mennesker derude som kun tjekker mail 2-3 om ugen, mon så de ikke tjekker lidt ekstra lige efter en online handel....

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 09:56

For god ordens skyld, så læg altid en faktura i pakken til kunden, det danner også et overblik over det de har modtaget. Syntes kravet er rimeligt. 

// Jesper Skov

Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Skrevet kl. 10:24

Det betydr jo, at man skal have ordren forbi ens virksomhed og ikke kan sende direkte fra ens leverandører.

Det betyder til gengæld, at man fordyrer processen, ens konkurrenceevne kan forringes osv.

Måske forenklet, men forestil dig at jeg skal have et læs rockwool, 380 m lægter, og 80 m2 gipsplader fra en leverandør, og to spande med maling fra en anden leverandør forbi mig, fior at vedlægge en kvittering eller faktura, med leveringen.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 10:29

Søren Kruse:

Det betydr jo, at man skal have ordren forbi ens virksomhed og ikke kan sende direkte fra ens leverandører.

Det betyder til gengæld, at man fordyrer processen, ens konkurrenceevne kan forringes osv.

Måske forenklet, men forestil dig at jeg skal have et læs rockwool, 380 m lægter, og 80 m2 gipsplader fra en leverandør, og to spande med maling fra en anden leverandør forbi mig, fior at vedlægge en kvittering eller faktura, med leveringen.

Forståeligt nok - så kunne fakturaen evt. blot sendes pr post., hvor du skriver lidt om leveringen. Det kan måske virke som dobbeltarbejde, men tror flere vil have det godt med det.

// Jesper Skov

Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Skrevet kl. 10:36

Kan jo ikke afvise at nogen måske vil have der godt med det.

men faktum er, at de er unødvendigt. De modtager en følgeseddel med varer der bliver sendt. De har en kvittering liggende på deres pc. Er der et behov for flere papirer?

Gennem mine år hos Lavprisvvs.dk, billigvvs.dk og nu byggestore.dk ( 7 år) har jeg aldrig mødt henvendelser fra kunder eller brugere som har ønsket en faktura tilsendt pr. post.

man modtager sin faktura når man køber sine varer.

Fra Egå
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:01

Helt enig Søren og skulle der være en som ønsker en papirfaktura, ja så kan den jo sendes og lade resten slippe Big Smile

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)