Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Henvendelse fra PBS

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis PBS bekymrede sig om forbrugeren, mon så ikke de selv ville sende fakturaer ud på papir også? ;-)

Det gør de jo ikke - ellers er alle mine blevet væk i posten, og så er der virkelig basis for, at forbrugerombudsmanden revurderer sin holdning.

mvh Athene

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 17:57

Hejsa,

Fedt at du har ringet - jeg sendte mail til Forbrugerombudsmanden søndag aften og har end ikke modtaget en kvittering (måske meget apropos ;-)).

Jeg har sendt med samme indhold som tidligere benævnt i denne debat og forventer da også et positivt svar fra Forbrugerombudsmanden.

Med din opringning, så tror jeg det er stadfæstet at PBS sender en forkert melding ud - mon ikke Forbrugerombudsmanden tager hånd om det!?

Jeg selv har - som benævnt i tidligere indlæg - påtaget mig tjansen at kontakte PBS også, men jeg venter til jeg har noget skriftligt fra Forbrugerombudsmanden. 

hilsener fra Bettina shop.brumleogbi.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 17:59

Henrik Krogh:

Hej Michael,

Tja. det er muligt. Jeg må indrømme at jeg ikke kender reglerne i dybden, og ofte skal man jo alle paragrafferne igennem for at kende undtagelser mv. Men hvis du læser følgende på skat's hjemmeside, fremgår det at:

"En faktura, der fremsendes som PDF-fil på en almindelig e-mail, anses ikke at opfylde kravene, hvorimod hvis PDF-filen (fakturaen) sendes med en signeret e-mail vil kravet være opfyldt."

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=171717&vId=201711&i=463#i171717

En faktura er vel en faktura ligemeget om den sendes til en privat person eller b2b? Eller hvad?

/Henrik

Hej Henrik.

Jeg er sikker på at der i denne sag er stor forskel på Skat og så PBS.

Så når Skat stiller krav til PDF-faktura, så er det vel af skattetekniske årsager, hvor PBS har nogle andre bevæggrunde for at reagere ved manglende skriftligt faktura.

hilsener fra Bettina shop.brumleogbi.dk

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)