Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervscentralen.dk/nationalregisteret.dk

Side 2 ud af 12 (111 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skulle da næsten tro de læste med herinde.


De ringede til mig lige da jeg gik til frokost :)
Så jeg havde jo god tid.
 
Så 20 minutter fik jeg da brugt af deres tid mens jeg spiste min frokost og læste avisen :)
Sælgeren blev godt nok sur da hun fandt ud af hvad jeg havde gang i
 
 
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er desværre næsten ingen grænser for, hvor mange steder det kan lade sig gøre at betale for fuldstændig unødvendig registrering. Der er med tiden skrevet mange spaltemillimeter om sagesløse forretningsdrivende, som er faldt i klørende på tåbelig annoncehajer.
 
Jeg kan samtidig informere om, at de alligevel er en smule selektive med, hvem de ringer til. Her endnu ikke selv haft "æren" af, at blive ringet op - men mine kontorfæller og naboer fra andre brancher bliver ofte kontaktet
 
Af ren interesse har jeg henvendt mig til flere af dem for at får tilsendt de forretningsbetingelser, som deres "glade" kunder skal skrive under på - jeg får dem bare aldrig tilsendt som lovet?????
 
Men spild endelig så meget af deres tid som muligt. Det er sikkert ganske god underholdning, når de endelig finder ud af det

 

/Jonas Vestfalen

www.freelancejournalisten.dk

Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Så blev jeg sgu ringet op igen :)

 
Bad denne gang om at tale med en overordnet og fik en god snak med ham.
Hvor han indrømmede deres salgsmetoder og faktisk syntes de var helt fine at bruge :)
 
Så hvis mønstret er rigtigt bliver jeg om 2-3 dage igen ringet op i firma nr 3.
 
 
Fra Kolding
Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kunne spamfigther ikke modificeres, til at virke på de fjolser der prøver, at røve de hårdt tjente penge fra os. Det kunne være dejligt!
 
Forsat god vind til jer alle.
Mvh Kim
Tilmeldt 30. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 04:39
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hehe jeg er blevet ringet op 3 gange i alt af de kære små.
 
1. gang kaldte de sig for IT fagregistret. Det var få dage efter der havde været et program om svindlerne i fjernsynet.  Der røg hårde ord med på vejen til den smarte sælger.
 
2. gang kaldte de sig endda for TDC Forlag. Jeg ringede efterfølgende op til TDC Forlag for at høre om de nu også ringede ud til folk for at tjekke deres adresse oplysninger. Det må være klokkeklart ulovligt at udgive sig for et andet firma. Jeg ville ønske jeg havde haft mulighed for at optage samtalen på bånd.
 
3. Var det IT Fagregistret igen. Pigen der ringede var ikke den samme slags sælgertype som første gang. Hun var tydelig nervøs og ny i faget. Så jeg hjalp hende lidt på vej til at forstå at hun var en del af et svindelforetagende.  Hun var åbenbart ikke helt tilfreds med min overfusning, for hendes overordnede ringede efterfølgende og ville høre hvad jeg egentlig bildte mig ind i at overfuse hans medarbejdere på den måde. Han nævnte også, at når jeg var på den måde, så var det jo ikke sikkert han kunne slette mig fra deres system, så jeg kunne nok forvente en regning senere hen. Hans mål var tilsyneladende at få mig til at true ham med tæv i telefonen, men jeg var udemærket godt klar over at samtalen blev båndet.  Så jeg nøjedes med at gøre det klart for ham at han ikke skulle sende en faktura for deres svindelprodukter.
 
Jeg fandt dette forum første gang jeg blev ringet op http://www.unfairpris.dk/  Der er en hel perlerække af firmanavne man skal passe på.
Fra Søborg
Tilmeldt 31. Dec 05
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
http://www.vibrugerikke.dk/
Tilmeldt 13. Mar 06
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Har netop haft dem i røret. Det værste er næsten, at de udgiver sig som
værende et eller andet uundværligt offentligt pseudo-register, hvor man
allerede STÅR registreret. Da jeg gik tosserne lidt på klingen, og
anførte at mit firma overhovedet ikke stod registreret, fremstammede
hun blot, at "hun så bare ville gå ind og slette os"... Da jeg
afsluttede med, at hun nok burde få sig et reelt arbejde, røg røret på.

www.erhvervscentralen.dk/ - don''t do it!


/Kasper






Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg havde dem i går. Hun skulle lige have bekræftet deres registreringsoplysninger vedr. vores annonce. Jeg sagde så til hende at vi (Stig) 99% sikkert ikke havde haft annonce hos dem. Nå.... Jeg spurgte så hvad det kostede hvortil jeg fik et svar. Hun fik beskeden at de da altid kunne sende et tilbud. Det kunne de ikke. De lavede kun bekræftelser. Så fik hun at vide at hun spildte sin tid.  



Mostrups var sjovere. Han skulle lige checke op på vores annonce. Jeg siger så til ham at vi dækker hele Nordsjælland og i princippet hele landet. Så vendte han tilbage med en pris på 52.000 kr. 

Jeg har haft 4-5 af sådanne henvendelser de sidste par dage. Den sidste lagde på efter et halvt minut. 





 Jeg mener det er dybt betænkeligt at Skat/Danmarks Statistik tjener penge på at sælge virksomhedsoplysninger på denne måde, med det resultat at vi kan bruge vores sparsomme tid på sådan noget pjat.  De næste der ringer bliver truet med politianmeldelse.





Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Middelfart
Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Ha ha de har også ringet til mig flere gange.

Første gang sagde de at de ville opdatere, og da jeg spurgte om det kostede noget så sagde han frejdigt ja, og så sagde jeg ellers tak!

Men de ringede igen en uge efter, der spurgte jeg hvornår jeg var tilmeldt - nu havde jeg jo luret dem- og det sagde han jeg havde et år tidligere hvortil jeg jo måtte fortælle ham at mit firmanavn end ikke eksisterede der!!

Tredie og fjerde gang de ringede bad jeg meget pænt men bestemt om at blive slettet i deres system fordi jeg ikke har lyst til at give bondefangere penge. Nu ringer de ikke mere.......;)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
På det seneste har jeg har god succes med altid at spørge folk jeg ikke kender, som ringer, om de skal købe eller sælge. Hvis de siger de bare vil snakke beder jeg om at ringe til Hanne Reintoft, eller en anden psyko-social rådgver. Hvis de siger de vil sælge gør jeg dem venligst opmærksom på at vi tager 500 kroner for alle indgående salgssamtaler og beder dem bekræfte inden vi går videre ... det når aldrig længere :)
Side 2 ud af 12 (111 indlæg)