Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Test vores nye SPYWAREfighter

Side 5 ud af 9 (85 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin.

Lige et par ting:

1. Under installeringen af VirusFighter (VF) blev jeg spurgt om jeg ønskede automatiske opdateringer, hvilket jeg tilvalgte... Der dukker nu en lille grå kasse frem hvor der står "kør update(eringer)" noget i den stil, der burde vel stå, "kører" istedet for "kør", da det ellers vil kunne få en newbie som mig til at spekulere på om jeg skal til at gøre noget aktivt fremfor at vente som jeg faktisk bør...

2. VF sendte ganske rigtigt en produktnøgle (til 30 dages versionen) til min mail, men jeg fik to af dem... De indeholdt den samme nøgle.

3. Da jeg gik i gang med at skrive dette indlæg, blev VF færdig med at opdatere og skiftede dette vindue til www.spamfigther.com. Hvilket krævde at jeg måtte begynde forfra. Dét er irriterende Kan det ikke åbne et selvstændigt vindue istedet for at bruge et allerede eksisterende vindue? Det er ikke alle der sidder og kigger på at et program bliver færdig med at opdatere...

Nu til SPYWAREfighter (SF)

1. Under installeringen af SF skrev den i første forsøg at der ikke kunne oprette forbindelse til jeres kommunikations server. I andet forsøg lykkes det dog.

2. Efter at have kørt lidt tid fandt den en tracking cookie, og frem kom der en lille fin boks hvor der var mulighed for at fjerne den, og sætte den til at gøre det samme ud i fremtiden. Dog blev jeg ikke opmærksom på om den standser scanningen når den finder en trussel første gang. Gør den det, og jeg havde ladet computeren stå natten over for at køre programmet (lige nu har jeg 18 ½ timer tilbage og har kørt 1 ½ timer, og den stiger fortsat) og vågnet for at opdage at den var gået i stå ved eks. 20 min og manglede 20 timer ville jeg med sikkerhed ikke bruge det program igen, men istedet finde et af de mange andre på markedet... Men igen, jeg lagde ikke mærke til om den standsede.

Ellers har jeg ikke andet før den er færdig om et lille døgn

Nå, jeg vil arbejde videre

Nat nat

Btw. sød lille SF-mand I har udviklet som logo
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 23:41

I programmet SF bliver det alle steder (så vidt jeg har læst) stavet SPYWAREfighter, men ikke i den lille boks der viser hvor lang tid der er tilbage. Der bliver det skrevet SpywareFigther.

Det burde ændres så det er ens hele vejen igennem.

AJ, bliver altså lidt fascineret af den lille SF mand
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 09:08
Nu har SF stået og scannet natten over og har foreløbelig 111 timer tilbage (stadig stigende), men på oversigten står der under sikkerheds niveau, at mit system er blevet scannet og har de nyeste opdateringer...
Ganske rigtigt har jeg opdateret, men jeg har ikke scannet færdigt, så det skal også rettes.
Fra Holte
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 62
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 19:42
Hej Dimitri

Tak for alle dine "pointers".
Mht. den sidste så lyder det som om noget er gået helt galt under din scanning.
Kan jeg ikke få dig til at stoppe og starte scanningen igen ?
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 13:14

Et indbydende program første gang man installerer det. Som tidligere nævnt, har jeg også oplevet problemet med at der ikke kunne oprettes forbindelse til serveren ved første forsøg.

Har et par ting:
  • Hvis man vælger at pause scanningen, står der "Continue" på knappen til at sætte scanningen i gang igen. Der burde vel stå "Fortsæt"?
  • Indstillingerne kan være svære at overskue og i visse tilfælde skal man næsten se på pilen yderst til højre, for at se om en indstilling er "foldet ud". En mulighed kunne være at lave baggrunden for den udfoldede indstilling i en lysere grå, så der kan ses forskel på udfoldede og ikke udfoldede indstillinger. Alternativt måske en mørkegrå bjælke som baggrund for selve overskriften for indstillingen, som f.eks. "Sikkerhedsindstillinger", "Opdatering" og "Scanning".
  • Får man besked, hvis ens installation ikke er opdateret og man har fravalgt automatiske opdateringer? Det kunne eksempelvis gøres ved en popup-boks eller ved at gråtone logoet i proceslinien.
  • Omkring automatiske opdateringer, så kunne det være en fordel at programmet automatisk efter endt installation henter de seneste opdateringer. Dermed er man sikker på at have en fuldt opdateret udgave af programmet allerede første gang man kører det.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 13:35
Hej Martin!

Nu havde jeg lige sat mig for, at jeg ville give mig rigtig god tid til en grundig test af jeres program, men jeg kom aldrig særlig langt :)

Sådan her så det ud, da jeg forsøgte at åbne installationsfilen direkte fra min firefox download-dialogboks:

Ikke just betryggende, at få at vde, at det program jeg lige har downloadet, måske kan være et forsøg på at udnytte en svaghed i mit system? :)

Nå, jeg besluttede mig nu for at fortsætte, for Martin er jo trods alt ikke dum. Men glæden var kort - for trykker jeg alligevel "Start applikation" kommer jeg absolut ingen vegne. Jeg prøver i stedet at gå ud på mit skrivebord, og åbne filen herfra. Men ak, det fik jeg intet ud af:

Det var så dén test :)

Det skal lige siges, at jeg kører på en forholdsvis ny maskine, med styresystemet Windows XP Home Edition (Win32) installeret.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Holte
Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 14:05
Hej Mattias

Tak for din gennemgang.
Jeg har selv lige forsøgt med Mozilla 1.7 og fik også et par besynderlige meddelelser, dog ikke helt de samme som dig, men nu har jeg også den Engelske version.

Kan jeg ikke få dig til at slette den version du har på skrivebordet og prøve igen ?

Jeg måtte også igennem 2 download før min virkede.
Jeg ved ikke rigtig endnu hvorfor download går forkert første gang, men det må være en mozilla firefox ting og det skal vi lige have undersøgt
Fra Holte
Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 14:09
Hej Kurt

Tak for dit svar

• Får man besked, hvis ens installation ikke er opdateret og man har fravalgt automatiske opdateringer? Det kunne eksempelvis gøres ved en popup-boks eller ved at gråtone logoet i proceslinien.

- hvis der er nye opdateringer som ikke er blevet automatisk opdateret vil dit spyware icon begynde at blinke og en rød "besked" vil vise at der er opdateringer
  • Omkring automatiske opdateringer, så kunne det være en fordel at programmet automatisk efter endt installation henter de seneste opdateringer. Dermed er man sikker på at have en fuldt opdateret udgave af programmet allerede første gang man kører det.

- Der er slet ingen "modgifte" med første gang du installere programmet så det vil ikke være muligt at scanne noget som helst og det vil den fortælle dig.
  • Fra Helsingborg
    Tilmeldt 26. Feb 06
    Skrevet kl. 16:01
    Den er sat i gang nu...
    Fra Helsingborg
    Tilmeldt 26. Feb 06
    Skrevet kl. 22:36

Hej Gamle.

Det er stadigvæk det samme. Den bruger uanede mængder tid...
    Side 5 ud af 9 (85 indlæg)