Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Test vores nye SPYWAREfighter

Side 4 ud af 9 (85 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/17/2006 11:55:44 AM Forfatter: Niklái Nysted Når man skal vælde sprog, står der Engelsk og Tysk istedet for English og Deutsch. Er det ikke idéen at de andre sprog er for  ikke-danskere? :)

Det er nu undersøgt. Det er fordi du kører med en dansk Windows, havde du kørt med en udenlandsk, havde det stået på det sprog.

Dbh Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:05
Dato: 3/17/2006 3:29:09 PM Forfatter: Casper Sigaard

Nu er den endelig færdig med at scanne - det tog 2 1/4 time Har ikke umiddelbart noget til den del, udover den samme kommentar Helmer kom med. Den med at den spørger ''om lov'' til at fjerne undervejs. Det burde måske komme på en oversigt. Har en anden ting af mere designmæssig karakter. Tjek linket og se efter den røde boks http://webjumper.dk/amino/spywarefighter.jpg

Ved ikke om det er meningen - men godt ser det efter min mening ikke ud

Vi arbejder på hastigheden, den skal nok blive hurtigere.
Vedr. det med at den spørger. Så kan du faktisk nøjes med en oversigt til sidst. Når den spørger så sæt kryds i "Gentag denne handling med alle infektioner" og vælg "spring over". Så får du til sidst en oversigt hvor du kan fjerne det du vil af med.
Den med designet får jeg ikke, men det undersøger jeg.

Tak for super inpunt!

Dbh Martin
Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 18:01

Hej Martin

Det var egentlig ikke det du bad om hjælp til, men derfor kan du jo godt få et input....

Mange af dem der har testet indtil nu er jo folk, der ved hvad de taler om og som kender de begreber der anvendes på siden spamfighter.com. Jeg formoder at din kundemålgruppe også omfatter "almindelige mennesker" - der lige har hørt om spyware i nyhederne og som derfor gerne vil beskyttes.
De finder så ind på hjemmesiden enten via adwords, google søgning eller hvad man nu kan forestille sig, og de bliver her mødt af en lind strøm af kryptiske begreber og ord som mange mennesker overhovedet ikke aner hvad betyder. Ord som "Malware, Dialer Hijackere, Keyloggers, heuristisk system, automatisk rensemortor (hvad er det i øvrigt, skulle der have stået motor?). Måske var det en ide at lave en lille "ordbog for dummies" på siden til de ikke-kyndige - hvor dummies skal opfattes på den måde at forklaringerne er i almindeligt sprog,  og ikke hentyde til kundens IQ!

En anden ting -jeg synes at sætningen nederst på siden "An army of one, SpywareFighter" ville have et stærkere punch hvis den blev skrevet som "An army of one - SpywareFighter!"  

Ellers virkede systemet fint da der blev plads til mig på serveren, og fighteren var heldigvis ikke i stand til at finde noget (lettelse..). Det jeg savner er lidt info om hvad gør jeg så nu... Nu har jeg scannet mit system, skal jeg så gøre det igen eller passer Spywarefighter på mig og min computer i al fremtid, eller hvad? Det behøver jo bare at være en kort information, og en henvisning til hvor man kan finde yderligere information hvis man vil vide mere - hvis du forstår hvad jeg mener. Jeg har nemlig fået en it-IKKE-kyndig til at prøve at scanne for mig, og det var hans første spørgsmål, så det skal du måske arbejde lidt med.

mvh
Helle

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 18:09

Hej Helle,

Det var sgu'' nogle halv-skarpe pointer du havde der
Fra St. Darum
Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 18:21
  1. Efter installation beder programmet om at logge ind med min eksisterende konto. Den henter fint loginnavnet  - antageligt fra SpamFighter, men kan ikke få fat i serveren. Ved genstart af programmet spørger den igen, og denne gang ryger den igennem. På en anden computer, var det nok at trykke een gang til på Log Ind knappen.
  2. Underscore i "Opdater _scan" skulle (antageligt) være under "s". Hvis altså det er en tastaturgenvej, for der er tilsyneladende ikke andre i programmet :-).
  3. Modgift er et lidt rigeligt konstrueret ord og desuden normalt associeret med antivirus. Alle andre bruger ord i retning af "spam-definitioner" e.lign. Der må være et ord i den boldgade, der kan bruges.
  4. Det ville være rart hvis man i opdateringsindstillinger kan specificere opdateringsfrekvensen lidt dybere. F.eks. Hver 1 dag klokken 2 om natten. Rigtigt godt ville det være, hvis den kunne udsætte opdateringer til et tidspunkt hvor computeren har været ubrugt i et vist tidsrum.
  5. Scanfrekvensen bør også kunne sættes til at tage hensyn til idle-tid; ad 4.
  6. "Gentag denne funktion ved andre infektioner" er tvetydigt. Menes der andre infektioner af en vilkårlig type eller infektioner af samme slags?
  7. Det skal vise sig, at punkt 6 faktisk er en generel "Ja/Nej til alle". Der skal være mulighed for særligt at kunne springe visse typer over, men vel egentlig også at kunne fjerne allerede kendte typer automatisk. Men at ignorere en infektion er nødvendigt, f.eks. af hensyn til RealVNC.
  8. Igen jvf. punkt 6, så mangler der en mulighed for at kunne se den sidste scanning, også selvom man har valgt ikke at vise rapporten. Har man bedt om at springe over alle inficerede filer og ikke vælger at vise rapporten, så må man gentage scanningen.
  9. Når det i genvejslisten hedder Karantæne, bør det vel også hedde karantæne under scanningen
  10. Under scanning af registreringsdatabasen (som den retteligt hedder på dansk) står der i statusvinduet "Scannede filer:". Omend det er en rigtig petitesse, bør der jo egentlig stå nøgler.
  11. I statusvinduet står der Cancel. Det bør på dansk være Annuller.
  12. Logoet, hvor cool det end er, forekommer mig bekendt, men jeg kan sandt for dyden ikke placere det. Formentlig fra en debugger eller ICE annonce i Dr.Dobb''s, men jeg har p.t. ingen liggende jeg kan kigge efter i. Jeg savner måske lidt effekt på logoet, ligesom på de andre produkter og på genvejsikonerne.
Det var alt herfra i denne omgang .
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 19:19
Nå nu prøver jeg lige på min hjemme PC, denne gang med en engelsk version.

Man får en fejl når man taster en mail der er brugt en gang tidligere.

1 time og 22 min er godt nok lang tid, tilgengæld fandt den mange (og jeg mener mange) inficerede filer som spybot ikke fandt *thumbup*
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:57
Dato: 3/17/2006 6:00:39 PM Forfatter: Helle

Hej Martin

Det var egentlig ikke det du bad om hjælp til, men derfor kan du jo godt få et input....
Mange af dem der har testet indtil nu er jo folk, der ved hvad de taler om og som kender de begreber der anvendes på siden spamfighter.com. Jeg formoder at din kundemålgruppe også omfatter ''almindelige mennesker'' - der lige har hørt om spyware i nyhederne og som derfor gerne vil beskyttes.
De finder så ind på hjemmesiden enten via adwords, google søgning eller hvad man nu kan forestille sig, og de bliver her mødt af en lind strøm af kryptiske begreber og ord som mange mennesker overhovedet ikke aner hvad betyder. Ord som ''Malware, Dialer Hijackere, Keyloggers, heuristisk system, automatisk rensemortor (hvad er det i øvrigt, skulle der have stået motor?). Måske var det en ide at lave en lille ''ordbog for dummies'' på siden til de ikke-kyndige - hvor dummies skal opfattes på den måde at forklaringerne er i almindeligt sprog,  og ikke hentyde til kundens IQ!
En anden ting -jeg synes at sætningen nederst på siden ''An army of one, SpywareFighter'' ville have et stærkere punch hvis den blev skrevet som ''An army of one - SpywareFighter!'' 
Ellers virkede systemet fint da der blev plads til mig på serveren, og fighteren var heldigvis ikke i stand til at finde noget (lettelse..). Det jeg savner er lidt info om hvad gør jeg så nu... Nu har jeg scannet mit system, skal jeg så gøre det igen eller passer Spywarefighter på mig og min computer i al fremtid, eller hvad? Det behøver jo bare at være en kort information, og en henvisning til hvor man kan finde yderligere information hvis man vil vide mere - hvis du forstår hvad jeg mener. Jeg har nemlig fået en it-IKKE-kyndig til at prøve at scanne for mig, og det var hans første spørgsmål, så det skal du måske arbejde lidt med.
mvh
Helle

Hej Helle

Du har så forbandet ret!
En ordbog er en rigtig god ide og dertil vil jeg flytte en del af de tekniske termer til en "kun for nørder" side. Og du har helt ret i at der mangler information til hvad man skal når man har installeret skidtet.
Tak for det!

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:01
Dato: 3/17/2006 6:21:29 PM Forfatter: Thomas Nielsen
  1. Efter installation beder programmet om at logge ind med min eksisterende konto. Den henter fint loginnavnet  - antageligt fra SpamFighter, men kan ikke få fat i serveren. Ved genstart af programmet spørger den igen, og denne gang ryger den igennem. På en anden computer, var det nok at trykke een gang til på Log Ind knappen.
  2. Underscore i ''Opdater _scan'' skulle (antageligt) være under ''s''. Hvis altså det er en tastaturgenvej, for der er tilsyneladende ikke andre i programmet :-).
  3. Modgift er et lidt rigeligt konstrueret ord og desuden normalt associeret med antivirus. Alle andre bruger ord i retning af ''spam-definitioner'' e.lign. Der må være et ord i den boldgade, der kan bruges.
  4. Det ville være rart hvis man i opdateringsindstillinger kan specificere opdateringsfrekvensen lidt dybere. F.eks. Hver 1 dag klokken 2 om natten. Rigtigt godt ville det være, hvis den kunne udsætte opdateringer til et tidspunkt hvor computeren har været ubrugt i et vist tidsrum.
  5. Scanfrekvensen bør også kunne sættes til at tage hensyn til idle-tid; ad 4.
  6. ''Gentag denne funktion ved andre infektioner'' er tvetydigt. Menes der andre infektioner af en vilkårlig type eller infektioner af samme slags?
  7. Det skal vise sig, at punkt 6 faktisk er en generel ''Ja/Nej til alle''. Der skal være mulighed for særligt at kunne springe visse typer over, men vel egentlig også at kunne fjerne allerede kendte typer automatisk. Men at ignorere en infektion er nødvendigt, f.eks. af hensyn til RealVNC.
  8. Igen jvf. punkt 6, så mangler der en mulighed for at kunne se den sidste scanning, også selvom man har valgt ikke at vise rapporten. Har man bedt om at springe over alle inficerede filer og ikke vælger at vise rapporten, så må man gentage scanningen.
  9. Når det i genvejslisten hedder Karantæne, bør det vel også hedde karantæne under scanningen
  10. Under scanning af registreringsdatabasen (som den retteligt hedder på dansk) står der i statusvinduet ''Scannede filer:''. Omend det er en rigtig petitesse, bør der jo egentlig stå nøgler.
  11. I statusvinduet står der Cancel. Det bør på dansk være Annuller.
  12. Logoet, hvor cool det end er, forekommer mig bekendt, men jeg kan sandt for dyden ikke placere det. Formentlig fra en debugger eller ICE annonce i Dr.Dobb''s, men jeg har p.t. ingen liggende jeg kan kigge efter i. Jeg savner måske lidt effekt på logoet, ligesom på de andre produkter og på genvejsikonerne.
Det var alt herfra i denne omgang .

God damn der er mange fuldkorn her!
Jeg vil bruge weekenden til at gå punkterne igennem, du har givet mig meget arbejde, men det er sgu godt!
Tak for det og jeg kan mærke at der her kommer til at koste en stribe SPYWAREfighter licenser :-)

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:03
Dato: 3/17/2006 7:18:46 PM Forfatter: Helmer Nå nu prøver jeg lige på min hjemme PC, denne gang med en engelsk version. Man får en fejl når man taster en mail der er brugt en gang tidligere. 1 time og 22 min er godt nok lang tid, tilgengæld fandt den mange (og jeg mener mange) inficerede filer som spybot ikke fandt *thumbup*

Det er jeg rigtig glad for at høre.
Hastigheden skal vi som nævnt nok arbejde på.

Dbh Martin
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 21:07
Hej martin

jeg får også fejlen med at den ikke kan skrive til:
winhttp.dll
Da fejlen ikke kommer hos alle skriver jeg lige lidt data om min computer, så i måske kan finde fejlen.
jeg kører windows 2000 - nyeste SP
Derudover har jeg haft virusfighter installeret førhen.
Jeg tror at denne fejl gør den tidligere fejl jeg beskrev
med når jeg trykker på opret kommer der bare en boks frem uden tekst i.
og efter lidt tid kommer der er en runtime error! på:
spfprc.exe
Side 4 ud af 9 (85 indlæg)