Okay, nu startede jeg ikke tråden, men det kunne da sparke lidt liv i den, at jeg kom til at skrive, at det umiddelbart så ud til, at kåringen af de bedste danske webbutikker var foretaget uden at handle der. Hvis der rent faktisk er handlet i de kårede butikker (og her taler jeg ikke om alle deltagere - kun de nominerede/kårede), så har jeg bestemt ingen forbehold for kåringen (men så vidt jeg har læst af tråden, er der ikke nogen, der har skrevet, at der rent faktisk blev prøvehandlet). Der sker fejl i alle butikker. Og længere er den jo ikke. Jeg synes dog stadig, at det er problematisk, at netop vinderen har en procedure, der halter lidt, når den rent faktisk er lovmæssigt bestemt og butikken har eksisteret i pænt mange år. Jeg er ikke i tvivl om, at der ligger et stort arbejde bag kåringen. Men hvis man helt ærligt mener, at vi, der ikke er medlemmer af klubben eller ikke er med i juryen, ikke har ret til at undre os, så bør man måske nøjes med at "fejre branchen" i foreningens interne nyhedsbrev. Det eneste, der rigtig er bekræftet indtil nu, er, at den tilfældige fejl, jeg kom ud for, også tilfældigvis er opstået for mindst én anden Amino-bruger. Og jeg har talt med andre, der har haft samme oplevelse. Jeg kan til dels godt forstå, at E-handelsforeningen forventer, at tingene er i orden hos en e-mærket butik. Så problemet må vel egentlig være e-mærkets. De tager jo da alligevel betaling for at give butikkerne en blåstempling. Never mind. Jeg køber heller ikke musik baseret på en anmeldelse, men hvis jeg læser en anmeldelse tillader jeg mig alligevel at gå ud fra, at anmelderen har hørt musikken. |
House of kids:Mht. det med ikke at give fragten tilbage hos smartguy, er jeg ked af at måtte fortælle at min mand oplevede det samme, da han for nogle måneder siden returnerede alle varer han havde købt. Det kan jo være et tilfælde... (i øvrigt synes jeg at loven er meget forkert på det område - men det er en helt anden snak).
Det forstår jeg ikke. Loven siger at din man skal have refunderet fragtbeløbet som han har betalt til Smartguy. Synes du dette er meget forkert????? Hvis han ikke har fået dette beløb tilbage er det hverken efter gældende regler eller efter SmartGuys egne handelsbetingelser. Forklar venligst for jeg kan ikke få ovenstående til at give mening.
/Jesper