Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-Handelsprisen - interessekonflikt?

Side 1 ud af 6 (54 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er der fundet fem nominerede i hver af katagorierne i E-Handelsprisen 2008.

Det er jo så spændende hvem der løber af med priserne i år. Så jeg sad og kiggede hvem der var nomineret her: http://www.computerworld.dk/art/44883?a=related&i=44971&bottom og bagefter ville jeg også lige se hvem der sad i juryen her http://www.e-handelsprisen.dk/61/jury

Jeg ser så at der er flere af jurymedlemmerne, som enten ejer eller arbejder for, netop de virksomheder som er nominerede.

Eksempler på nominerede hvor der sidder jurymedlemmer fra virksomhederne: Nykredit, Trendybaby, Trendsales.
Derudover mener jeg at kunne se flere som kan have interesser, eks. Creuna som programmerer for BonAParte.

Er det bare mig - eller er der en interessekonflikt her?

Mange hilsener Helle 

.... og så er det vel også lidt tankevækkende at 44 ud af 50 jurymedlemmer er mænd.... 

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 14:17

Der da totalt til grin hvis det forholder sig sådan, det er jo lige til et fakta-program på TV. Latterligt er vist et dækkende ord .....

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:19

Hej Helle,

Ja du kender jo min holdning - jeg er 100% enig med dig i, at det ikke virker tilfældigt, hvem der sidder i juryen ifht. hvem der er nominerede...

Vi kvinder sidder efterhånden ret tungt på e-handlen, så ja.. man kan undre sig over, hvorfor "vi" ikke er repræsenterede?

Bedste hilsner

Anne   

Fra Hvidovre
Tilmeldt 5. Sep 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:27

Meget interessant observation !

Jeg deltog selv i konkurrencen i 2007 i nystarterkategorien med www.theprince.dk - jeg regnede da ikke med at vinde - selvom jeg håbede på noget respons og feedback på det jeg synes burde være vinderkriteriet - at tilbyde forbrugerne noget de ikke kan få i den traditionelle detailhandel, i mit tilfælde et stort udvalg af manchetknapper og accessories til mænd - eller en ny innovativ måde at tilbyde eksisterende varer/serviceydelser på. Jeg blev siet fra i første omgang, og fik ingen som helst feedback for mine 500 kr. (sjovt at det skal koste noget at deltage i et sponsoreret arrangement)

I 2007 som nu - ligner vinderne, som ganske sikkert er meget successfulde, en hvilken som helst gruppe af erhvervsdrivende der har kapital nok til at starte hvilken som helst virksomhed - dvs med reklamebureauer og webudviklere én masse.

FDIH er vel også at betegne som en elite organisation - de 7000 kr det koster for en enkelt person at være medlem (mod 20.000 for koncerner) viser vel alt om hvad det drejer dig om - så det kommer egentlig ikke bage på mig at rygklapperiet foregik med egne dommere og egne vindere !

Omkring de mange mænd i dommerkomiteen synes jeg de er mere rædselsvækkende en tankevækkende - mange af de bedste webshops jeg har set er tydeligvis drevet af kvinder - jeg sælger selv ting til mænd men mine kunder er hovedsagligt kvinder, så jeg har fået hjælp udefra (vil godt anbefale Go-Pilots webshop-check - koster 500,- samme som at deltage i e-handelsprisen :-) 

Hilsen

Kurt

The Prince Webshop

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 16:44

At der er flere mænd end kvinder i sådan en jury undrer mig ikke nødvendigvis - de, der har taget initiativet, vælger sikkert dem, som de finder kompetente i deres eget netværk - og det er ikke nødvendigvis en overflod af kvinder, jo..

Men det at de nominerede mere eller mindre selv sidder med i juryen får alarmklokkerne op og ringe, - det synes jeg simpelthen er for ringe. Det må kunne gøres bedre!

Jeg er godt klar over, at Freeway er de største i branchen, og derfor er de også både nominerede og med i juryen, og de hører sådan set hjemme begge steder efter min mening. Det er bare moralsk forkasteligt at have samme organisation på begge sider, og så må man vælge!

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 20:27

Hvis man ser på de virksomheder som er tilmeldte - uden nødvendigvis at være nominerede efterfølgende - er der faktisk endnu flere som optræder begge steder: både som tilmeldt og som jurymedlem. Det er egentlig utroligt at det kan lade sig gøre... og gad vide om man egentlig må det. Nogen som kender til det?

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 08:23
Tilmeldt 27. Mar 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:04

Jamen, det gør jo prisen aldeles uinterressant!

Jeg er da glad for, at jeg ikke betalte penge direkte ud ad vinduet for at deltage i noget, der er styret af en gang selvfede rygklappere.

Der er vist snart brug for nye kræfter rundt omkring?

vh Monicha

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 20:44

egentlig sjovt at Thorborg ikke sidder som dommer.. troede han var obligatorisk i sådan et panel... 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:45

Brian Brandt:

egentlig sjovt at Thorborg ikke sidder som dommer.. troede han var obligatorisk i sådan et panel... 

Det har jeg bare ikke tiden til, men jeg holdt en 30 min. peptalk lige som sidste år og der var en god stemning, så det var fint.

Dbh Martin
Side 1 ud af 6 (54 indlæg)