Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-Handelsprisen - interessekonflikt?

Side 3 ud af 6 (54 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel - du kan da også skrive tingene så man farer i blækhuset endnu en gang :·) Så her et par tanker:

Hvem er så bedst til at vurdere hvem der er bedst indenfor e-handel???? Og hvem vurderer hvem der er bedst???? Juryen er udvalgt af FDIH formoder jeg. Der er så udvalgt en række mennesker med forskellige kompetencer. Jeg mener dog ikke kompetancerne dækker særlig bredt! Så vidt jeg kan se dækker juryen mest kompetencer indenfor it og programmering samt økonomi og regnskab. Der mangler servicedelen - det personlige. For det kan vel også være danmarks bedste webbutik....! Og det er lige præcis her jeg mener at der burde være en mere ligelig fordeling mellem mænd og kvinder. Vi tænker forskelligt og ser forskelligt på ting - som oftest! 

Hvis du tager smartguy (hatten af for deres økonomiske succes - flot de startede så tidligt) så er der ikke for fem flade øre service - læs deres FAQ og du vil se at meget ikke kan lade sig gøre. Det er samlebånd. Det er der ikke noget forkert i - men er det danmarks bedste netbutik??? Eller er det danmarks bedst økonomiske webbutik. Og hvad skete der så lige da BonAParte fik en 3. plads.... superfedt site, tøj på modeller og jeg kunne blive ved.... Nå, men jeg savner fire ting i e-handelsprisen næste år:

1. nogenlunde ligelig fordeling mellem mænd og kvinder

2. at juryen ikke har tilmeldt egne virksomheder

3. en ordentlig punktlig fortælling omkring hvorfor virksomhederne er nomineret (de 5 som er i sidste fase). Er det pga. flot vækst, god service, lækre features, brugervenlighed osv.

4. at der også sad ganske almindelige netshoppere i juryen - det må da være dem som kan sige hvem der er bedst.... det er jo dem som bruger dem i det daglige. 

Mht. det med ikke at give fragten tilbage hos smartguy, er jeg ked af at måtte fortælle at min mand oplevede det samme, da han for nogle måneder siden returnerede alle varer han havde købt. Det kan jo være et tilfælde... (i øvrigt synes jeg at loven er meget forkert på det område - men det er en helt anden snak). 

Mange hilsener Helle 

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 17:24

Hvem er så bedst til at vurdere hvem der er bedst indenfor e-handel???? Og hvem vurderer hvem der er bedst????

Ok - ingen kommentarer på ovenstående sætning, tak :·)))))Tongue Tied 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:44

> 1. nogenlunde ligelig fordeling mellem mænd og kvinder

Din køns-racistiske holding deler jeg ganske enkelt ikke! Hvorfor skulle kvinder have en særlig særstatus frem for alle mulige andre grupper, for hvem man kunne føre nøjagtigt de samme argumenter om, at de "har noget særligt" som de andre ikke har? Nej du, lad os få lighed mellem mennesker først, så kan vi se på den detalje med kønene bagefter

Med hensyn til dine andre ønsker, så må jeg spørge? Er du medlem af FDIH? Hvor meget har du selv bidraget til foreningens arbejde? Det er let nok at sidde og brokke sig - det kræver derimod en del mere at deltage aktivt. Jeg har gjort det sidste, og jeg kan helt ærligt ikke tage ovenstående kritik alvorligt

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 17:57

Mikkel deMib Svendsen:

Hvis du vil udelukke alle virksomheder fra konkurrencen, der har blot EN kunde der brokker sig over noget, så kan man ligeså godt droppe den konkurrence. Det krav kan ingen virksomheder leve op til.

Hov det var slet ikke det jeg sagde. Jeg sagde blot "hvis nu"(!!!) der var tale om systematisk lovbrud...

Eller sådan var det i hvertfald ment...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:05

Peder, der var eksterne juridisk kyndige, som vurderede alle de nominerede og informerede juryerne om der var nogle problemer, netop for at sikre, at priserne ikke gik til virksomheder, der ikke overholder gældende lovgivning. Så dette punkt var der taget hånd om :)

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 18:34

Ahh... Det vidste jeg ikke... Så var der jo klogere folk en mig der havde tænkt over det på forhånd og så tror jeg ellers at jeg vil trække piben ind igen.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 18:34

Din køns-racistiske holding......

Jeg tror desværre at du ser spøgelser... og ændrer og omfortolker det jeg reelt skriver!!! jeg vil ikke mene jeg behøver at forklare mig nærmere - eller er der noget i min tekst som du ikke forstår?

Med hensyn til dine andre ønsker........

Nej, jeg er ikke medlem af FDIH. Jeg er heller ikke medlem af Folketinget - men derfor kan jeg godt have en mening om det de laver! Og sådan er det jo med mange ting - man kan ikke være med over det hele. Jeg brokker mig ikke - jeg foreslår hvordan ting også kan gøres.

I øvrigt har jeg ikke udtrykt at juryen ikke har gjort at stort stykke arbejde - det er jeg da helt sikker på at de har!

Mange hilsener Helle 

Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 18:50

Hele problemet med denne debat er, at der mangler kolde facts som understøtter om der er interessekonflikter.

personligt har jeg deltaget de seneste par år, og været nomineret i år, og selvom jeg ikke har været enig med dommerne omkring alle vinderne, kan jeg ikke følge argumenterne omkring interessekonflikter.

Omkring kønsdebatten, synes jeg det er noget pjat at der skal være 50 % af hvert køn. hvis man ønsker indflydelse må man søge den, uanset hvilket køn man tilhører.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:13

> Jeg tror desværre at du ser spøgelser...

Overhovedet ikke. Du skriver jo meget klart at du mener, at der bør være 50/50 mænd og kvinder. Og så er det bare at jeg spørger, hvorfor lige kvinder skal have en sådan særstatus. Hvorfor skal den samme fordeling ikke gælde for andre grupper så - som f.eks. arabere, rødhåret, bøsser eller unge. De har også alle sammen noget særligt at byde på, som er anderledes end alle andre - samme argumentation som for kvinder. Så når det KUN er kvinderne du mener der skal have denne særstatus, ja så er det altså køns-racisme af værste skuffe.

Hvis jeg var kvinde ville jeg finde din holding ekstremt nedladende. Mener du virkelig ikke at kvinder selv kan klare sig - eller skal de hjælpes, som om de var en handicappet gruppe? Sorry, men jeg fatter simpelt hen ikke den holding. Og som sagt synes jeg at der er langt bedre grunde til at skabe lighed for alle MENNESKER frem for bare en enkelt gruppe, som kvinder, bøsser, rødhårede, arabere eller unge (eller nogle helt andre grupper)

.> Nej, jeg er ikke medlem af FDIH. Jeg er heller ikke medlem af Folketinget

Folketinget er ikke en privat forening - og desuden har du jo netop stemmeret her, og derigennem mulighed for indflydelse. Og du kan stille op og blive valgt, hvis du vil. Det kan du altså ikke i en privat forening som FDIH med mindre du melder dig ind. Hvis du ikke melder dig ind, er du ikke med i klubben og har derfor ingen som helst ret til at blande dig i hvad denne klub laver.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 09:04

det er jo ligegyldigt hvad jeg skriver, så er du ikke enig og vil aldrig blive det! om jeg så gav dig ret - så ville du finde noget andet....

Jeg blander mig udenom nu - da jeg jo ikke er medlem. Så kan i andre sidde og snakke sammen i jeres forening - i kan sikkert blive enige om en masse ting :·)

Mange hilsener Helle 

Side 3 ud af 6 (54 indlæg)