Det er desværre ofte kontroversielt at holde holde hyldestarrangementer i Danmark og det er også tilfældet her. Tak for interessen for ehandelsprisen. Jeg sidder til dagligt hos FDIH som arrangerer ehandelsprisen. Jeg kan forsikre om at der ikke er tale om interessekonflikt i juryen til ehandelsprisen. Du kan læse mere om jury og processen på ehandelsprisen.dk, men ehandelsprisen er ikke én pris, men otte forskellige priser. Ligeledes er de 50 meget kompetente jurymedlemmer fordelt i forskellige kategorier. Medlemmerne har i øvrigt brugt meget tid på at gennemgå de ialt 175 virksomheder der har stillet op i konkurrencen. I de tilfælde hvor der har været en mulig interessekonflikt med et jurymedlem har han/hun forladt juryen og skiftet til en anden kategori. Jeg håber at I vil anerkende juryens store arbejde. Vi skal nok gøre mere ud af kommunikationen fremover. Så til det med kvinder og mænd kan jeg kun sige at jeg er helt enig - gerne flere kvinder tak. Rigtig mange netbutikker startes af dygtige kvinder og det kommer der super gode forretninger ud af. Alle er nok enige i at de faglige kompetencer er afgørende og det er på den baggrund at jurymedlemmer skal vælges. Hos FDIH søger vi altid efter kompetente personer af begge køn som er positive og som vil engagere sig. Så kom frem. Mange hilsener
Morten Kamper
|
Der må være en eller anden form for konflikt.
Jeg kan se, at SmartGuy vandt Brancheprisen.
Min hustru har netop returneret en vare fra smartgirl.dk (som jo er samme firma), og de sendte en mail om, at de har tilbagebetalt beløbet fratrukket den oprindelige fragt. Da vi selv har webbutik, ved vi jo godt, at det ikke er lovligt, og jeg tror ganske enkelt ikke på, at det er en enkeltstående smutter fra deres side af. Så skulle deres systemer da være manuelle, og det er de nok ikke.
Det skal til deres ros siges, at de rettede fejlen på 5 minutter, men det virker lidt som om, at "går den, så går den". Og så er man efter min mening ikke værdig til at vinde denne pris.
Så jeg undrer mig over, om jurymedlemmer overhovedet har prøvet at handle hos de nominerede butikker. Hvis man skal bedømme, hvem der er den bedste netbutik, så er man næsten nødt til at teste den faktiske service, leveringstid og returpolitik. Det er ikke nok at læse, hvad firmaet lover.