Fair nok at du siger nej*, men igen ud fra min tidligere nævnte holdning - hvis ikke du af egne hensyn vil sige "officielt" nej, så gør det for din families skyld, således at de ikke skal komme til at stå i en situation hvor de skal overveje noget så ubehageligt i en forvejen ulykkelig situation. *) Tænkte i øvrigt på en modificering af Thorborgs holdning. Hvis man siger nej eller ikke tager stilling, så bør man aller bagerst i køen og få lov at opleve, at hver gang der kommer en registreret organdoner ind, så kommer denne ind på listen før nej-sigerne.
Hvorfor er døden egentlig næsten altid et tabu-emne at snakker om eller bare tænke på selv? |
Man skal passe meget på med at introducere "skyld og ansvar" i vores sygesikringsmodel, får så ender det meget hurtigt med samme problem som spørgsmålet om retsikkerhed: At det rammer dig selv. Graviditet, splinter i fingeren, trafikulykker osv er jo også folks egen skyld. Jeg kører ikke motorcykel, så hvorfor skal jeg betale for dem der kører galt på de dødsmaskiner? Og hvorfor skal folk der skylder i skat have gratis lægehælp? Nej, det er efter min mening en virkelig dårlig sti at komme ind på.
Vi har i Danmark en god og solidarisk sygekassemodel. Den skal vi holde fast i! Man kan ikke være lidt solidarisk - ligeså lidt som man kan være lidt gravid :)
Bliv gratis medlem