Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

9 ud af 10 ej tilmeldt donorregistret

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Uanset om man ønsker at melde sig som organdonor eller ikke vil være organdonor, vil jeg opfordre til at man aktivt tilkendegiver det på linket herunder blot ved at udfylde en online formular. 5. april kører en landsdækkende kampagne for at få folk til at tage stilling. Som de selv siger:

Sig ja. Sig nej. Frem for alt; tag stilling nu

/Jesper

Fra Århus
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 22:48

er allerede gjort, pisse fedt initiativ

Lucca Kjær Sørensen

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 10:40

Nå, fik i tilmeldt jer?

Kampagnen gav kun 19.000 registreringer mod forventede 50.000.

Er det rimeligt at mange hvert år dør fordi folk ikke en gang gider at tage stilling?

/Jesper

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 12:06

Jeg tilmeldte mig allerede for omkring 2 år siden, og gav selvfølgelig fuld tilladelse til brug af mine organer. Hvilket jeg håber at mange andre Aminoer også vil gøre.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 17:44

Jeg har været tilmeldt de sidste ca. 10 år, og de må ta' hele balladen Big Smile

Jeg har faktisk for lang tid siden besluttet mig for at få foretaget en marvprøve

med henblik på donation, jeg har bare ikke fået det gjort Tongue Tied  Det er egenligt pinligt når man tænker på,

hvor lidt af ens tid det kræver og hvor stor en forskel det kan være for en anden person.

Nu må jeg sgu få gjort noget ved det.

Mvh.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 18:22

Super :-)

Men lige så stor respekt til dem der har tilkendegivet i registret at de ikke vil donere. Er der nogen aminoer der har registreret dette (årsagen er underordnet)?

Mvh Jesper

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:33

Nu er det ikke så aktuelt for mig, for de kan af forskellige årsager ikke bruge noget som helst fra min krop. Men jeg synes nogle af de officielle udtalelser der har været i forbindelse med den aktuelle kampagne virker en anelse højrøvede på en måde som jeg bestemt ikke tror gavner sagen. Dertil kommer, at jeg fortsat mener, at der er mange uafklarede forhold, som jeg bekymrer mange.

I forhold til det første synes jeg f.eks. ikke det er smart at nedgøre dem der ikke tilmelder sig registret og påstår at de derved ikke har taget stilling. Det kan de meget vel have gjort, og NETOP taget stilling til, at det vil de helt overlade til deres efterladte. Eller de har taget stilling til, at de ikke vil være med i et register, der potentielt set kan udnyttes på tværs af lande på en måde, som de ikke kan stå inde for. At man er uenig betyder ikke at man er uvidende eller ikke har taget stilling.

I forhold til det andet har jeg selv haft mine bekymringer (sådan generelt, for jeg kan som sagt ikke selv bruges til noget) i forhold til hvor organerne ender, og hvilke organer vi får, når der ses på internationale samarbejder. Og jeg har også haft det lidt svært ved, at organer i mange lande er en kommerciel vare i modsætning til den opfattelse de fleste i Danmark har, af at det er en "kollektiv" vare, som dem det avner mest skal have uanset hvor rige de er.

Jeg synes ikke disse forhold er blevt diskuteret ordentligt offentligt og jeg synes ikke at dem der måtte være mere kritisk overfor sådanne forhold har fået tilstrækkelige garantier for hvilken etik der følges.

Alt dette skal bestemt ikke opfattes sådan at jeg er imod dner-organer. Bestemt ikke! Men jeg synes bare at man skal passe på med, at undskylde egne manglende evner til at kommunikere sagen ordentligt ud, og svare på de bekymringer målgruppen måtte have, med at de er målgruppen der bare ikke gider at tage stilling. Det er nedladende og vil ikke skabe en større lyst fra målgruppen til at deltage - og det var jo ligesom meningen.

Naturligvis er det surt at sidde som leder af en kampagne, der havde som mål at skaffe 50.000 tilmeldinger, og så kun få 18.000. Det ville også være surt hvis det var en privat virksomheds reklamekampagne. Men det nytter altså ikke noget, at skyde skylden på de kunder man ikke fik konverteret og brokke sig over, at det bare er fordi de ikke har taget stilling. Det er altså den slags argumenter vi hører fra de tyndeste MLM-koncepter og den slags og ikke noget jeg havde forventet fra et område som organ-doneri, der bør behandles langt mere seriøst.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 20:32

Hej MIkkel

Ved tilmelding til registret kan man angive følgende:

Forbud
Jeg modsætter mig, at mine organer anvendes til transplantation efter min død.

eller...

Pårørendes accept
Min begrænsede tilladelse forudsætter mine pårørendes accept.

Uanset hvilke forbehold man måtte have mener jeg godt man med rimelighed kan forvente at tvivlere tager stilling ved at vælge een af ovenstående muligheder. 9 ud af 10 har ikke engang angivet at de modstter sig transplantation. Man ved intet om dem simpelthen. Det synes jeg er voldsomt problematisk.

/Jesper

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:48

Så er jeg tilmeldt.

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:25

Jesper, min pointe er fortsat, at man sagtens kan have taget stilling, uden at have registreret sig - f.eks. kan man have taget den stilling, at man ikke vil indgå i en sådan registrering :)

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)