Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskineoptimering på "Nummerpladerammer"

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en internetforretning der sælger bl.a. nummerpladerammer. Jeg har læst en del af Thorborgs materiale og DeMib's og det har (sammen med anden litteratur) nu fået mig som nr. 6 på side 1 på Google (stylingshop.dk i den organiske søgning)

http://www.google.dk/search?hl=da&q=nummerpladerammer 

Har I nogle bud på hvordan jeg kommer længere op, og er det i praksis muligt at komme over den side der rent faktisk hedder 'nummerpladerammer.dk'

Her tænker jeg på vigtigheden af at søgeordet optræder i domænenavnet.

Jeg har brugt ordet 'nummerpladerammer' mange gange på destinations-siden, men har desværre ikke mulighed for at få ordet som en del af URL'en.

Hvad kan jeg gøre yderligere for at tilfredsstille søgemaskinerne?

Ser frem til jeres tips og idéer.

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 257
Skrevet kl. 10:19

Har I nogle bud på hvordan jeg kommer længere op, og er det i praksis muligt at komme over den side der rent faktisk hedder 'nummerpladerammer.dk'

Hej Rene

Det kan snildt lade sig gøre, men de har jo naturligvis et forspring når søgeordet optræder 100% i domænet. Der er sikkert flere ting du kan gøre, men en sikker vinder: Links, links, links....

God påske

Indehaver af searchbureauet OnlinePartners. 

Besøg vores blog om SEO, PPC & SMM.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:43

Hej

Jeg tror også det er links der skal til. Hvis du cheker linket om at få flere besøgende her i min signatur, er der en checkliste du kan prøve a gennemgå. Umiddelbart ser du ud til at du har fået det meste rigtigt, men jeg ville nok fokusere på delen med:

2) Prøv at få links til at pege på netop denne side hvor dingenot er en del af ankerteksten, både udefra fx. fra Amino eller fra andre sider på din egen hjemmeside. Så mange links som muligt, men varier anker-teksten og undgå at opret for mange indgående links over kort tid.

Fx skal du altså oprette links som nummerplader købes her hvor du kan komme til det.

Mvh Jesper

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 17:02

Hej og tak for jeres svar.

Jeg tror I har ret i det med linksene, derfor har jeg taget konsekvensen af det og giver nu rabat til dem der køber nummerpladerammer på StylingShop.dk, hvis de samtidig linker til nummerpladerammerne i Shoppen på deres egen hjemmeside (hvis de altså har en hjemmeside).

Så får kunderne rabat og jeg får indgående links, men ved I om jeg skal være kritisk mht. hvem der linker til mig, altså om en side med lavere Pagerank end min er en dårlig idé som indgående link?

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 01:26

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 01:16

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 09:01

Rene G:

Vil interne links som dette have nogen effekt, tror I?

http://stylingshop.dk/?SCREENID=35 

Hvad mener du helt præcist med "effekt"?

Hvis du har en meningsfuld anker tekst på linket vil både Google og brugerne have nytte af det.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 09:11

Det jeg tænker på er, at Google jo ikke kan udfylde en tekst i min søgefunktion. Så når jeg 'udfylder' det for Google, ved hjælp af de omtalte links, så finder Google jo pludselig nogle 'nye' sider hvor alt relevant om det pågældende søgeord er samlet på en side.

Det er dét jeg tænker på, om det har nogen effekt?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 09:59
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 10:04

Ja det er jo lidt surt hvis de 2 sider ranker som 2 forskellige sider. Håber da Google er så klog at den ved at intet navn = index.asp  default.asp osv men det kan man selvfølgelig ikke vide med sikkerhed for så er det jo pludselig yderst vigtigt hvilken en af siderne man (eller folk iøvrigt) linker til.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)