Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undgår vi at virksomhederne tror vi er annoncehajer/irriterende sælgere

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har i dag forsøgt at ringe rundt til en del virksomheder og de fleste ville slet ikke høre på os og dem der lige brugte 1 minut på os, troede ikke på vores service var gratis, uforpligtende og da de hørte, at man skulle registerer sig på en hjemmeside stod de helt af.

Hvordan kommer man igennem til virksomhederne, så de ikke tror man er en annonce haj eller bare en sælger, der spilder tiden for ejeren.
Vi tilbyder at skaffe billigere telefoni og internet se mere her http://www.amino.dk/forums/t/31077.aspx

Vi har planer om, at sende et brev til virksomhederne og derefter kontakte dem, men har det en effekt?
Eller skal man prøve bare at ringe til dem og sige de skal prøve at tjekke vores hjemmeside ud og så ikke forsøge at få dem til at melde sig til med det samme.

Hører gerne fra andre, der har haft samme problem og hvad i evt gjorde for at komme igennem

Mvh
Kristian

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:28

I kan prøve at spørge om i ikke kan få lov til at sende noget materiale til dem (sådan en helt konkret beskrivelse af aftalen som i gerne vil indgå) så har i ihvertfald skildt jer ud fra de almindelige annoncehajer. Den med irriterende sælgere kommer man nok ikke sådan lige ud over...

/Peder 

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 14:31

Peder TakeTwo.dk:
 I kan prøve at spørge om i ikke kan få lov til at sende noget materiale til dem (sådan en helt konkret beskrivelse af aftalen som i gerne vil indgå) så har i ihvertfald skildt jer ud fra de almindelige annoncehajer. Den med irriterende sælgere kommer man nok ikke sådan lige ud over...

Det vil vi prøve. Det virker vel mest seriøst at sende det snail mail.
Nej det med irriternde sælgere kommer man nok ikke lige forbi. Vi forstyre trodsalt lige midt i arbejdet :O)

Mvh

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:36

Det ved jeg ikke om det gør. Bare det bliver sendt i et format så dem i kontakter får et indtryk af at i juridisk forpligtiger jer til ikke at snyde dem.

Problemet med annoncehajer er jo, bl.a. at de ikke vil sende materiale da de jo så dokumenterbart bryder loven når de ikke overholder de aftaler de indgår.

Så hvorvidt det er e-mail eller snail-mail er vel sagen uvedkommende, personligt ville jeg nok helst have det pr. e-mail.

/Peder 

Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 14:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kristian

En god ide er at udarbejde et koncept/stikord til hvordan man præsentere ideen overfor en potentielle kunde.

F.eks. Goddag mit navn er Kristian Konradsen, jeg ringer fra firmaet forhandlingsstyrke.dk og ringer med et helt nyt koncept inden for telefoni/internet, som jeg gerne vil præsentere overfor den rette person hos jer... Kan du hjælpe mig med at finde den rette :-) ?

Jeg skal lige piontere, at jeg ikke vil sælge noget. Blot præsentere produktet/servicen...

(Hvis du nu bliver stillet videre til den rette person, så er det jo blot at gå igang...

Du kan måske IKKE lige nu træffe den rette person, men så få navn og titel på personen, så ved du allerede næste gang du ringer, hvem du skal tale med. Du kan også vælge at sende et brev nu og derefter følge op på det (maks 2-3 dage eftermodtagelse)

Det var lidt af det arbejde, som du skal ligge i det at få kunderne overbevidst via telefonen :-)

Hvis du skal bruge mere hjælpe/træning kender jeg et firma der kan hjælpe dig, men forsøg dig lidt frem ...

Mvh

Chris Harris

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:13

Har plejer at kører efter følgende princip:

1) Sende et brev, hvor jeg sælger 'mig'. Målet er at de har tillid til mig når jeg ringer - ikke at de skal være hooket på at købe, selvom produktet er nævnt.
2) Ringer og snakker med dem om  konceptet, fordele og lidt løst og hvis interessen er der så er målet med telefonopkaldet at få et måde i stand.
3) På selve mødet sælges produktet så.

Den er selvfølgelig lidt omstændig og kan ikke bruges til alle produkter. Som minimum bør I dog sende et brev ud på forhånd - på den måde kan I også starte med; "Jeg sendte en brochure vedr. telefoni og mulighed for volumerabat i starten af ugen - har du haft tid til at læse den?". På den måde ved I enten, at I har den rigtige eller også fortæller de altid hvem der har læst den og som I så skal snakke med.

Det koster selvfølgelig 8-10 kroner ekstra per kundeemne.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 16:15

Lord Nelson:

F.eks. Goddag mit navn er Kristian Konradsen, jeg ringer fra firmaet forhandlingsstyrke.dk og ringer med et helt nyt koncept inden for telefoni/internet, som jeg gerne vil præsentere overfor den rette person hos jer... Kan du hjælpe mig med at finde den rette :-) ?

Jeg skal lige piontere, at jeg ikke vil sælge noget. Blot præsentere produktet/servicen...

Det her var simpelhen vinder sætningen. Jeg brugte den hele dagen igår og det gik langt bedre end om tirsdagen, så den bruger jeg fremover med en lille udvikling. Tak for hjælpen.

Tommy:

Har plejer at kører efter følgende princip:

1) Sende et brev, hvor jeg sælger 'mig'. Målet er at de har tillid til mig når jeg ringer - ikke at de skal være hooket på at købe, selvom produktet er nævnt.
2) Ringer og snakker med dem om konceptet, fordele og lidt løst og hvis interessen er der så er målet med telefonopkaldet at få et måde i stand.
3) På selve mødet sælges produktet så.

Tommy, din metode var også en succes. Vi sendte breve ud tirsdag og i dag kontaktede vi så virksomhederne. Virksomhederne, der havde fået vores brev var langt mere modtagelig overfor vores "salgstale", så i næste uge afprøver vi begge måder igen og ser, hvilken en der giver mest.

Mange tak for hjælpen.

Mvh

Kristian

Tilmeldt 6. Sep 07
Skrevet kl. 17:13

Hej Kristian

Hvordan går det med kunderne ?

Mvh

Chris

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 17:38

Det går da fremad, men ikke så hurtigt som vi gerne vil have det til.

Vi har også måtte indse, at jeg nok ikke er den bedste "telefonsælger" og derfor er vi ved at ligge sidste hånd på en kontrakt til en prof. telefonsælger, der skal ringe rundt på fuld tid for os. På den måde bliver det ikke kun de 2 dage om ugen, som jeg havde tid til det, men 5 dage af 7½ time og det håber vi kan hjælpe en hel del.

Mvh

Tilmeldt 6. Sep 07
Skrevet kl. 00:09

Prøv evt. tigershare-telemarketing.com De er vist nok danskere alle sammen, men da de sidder i udlandet er deres timepriser meget fornuftige...'

Kender dog intet til deres firma, har blot set dem her på amino...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)