Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

9 årig vil være iværksætter...?

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 29. Dec 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Præcis Birte 😊. Hun tænker jo netop ikke på at tjene på det!! Det er bare mig der synes det skal løbe rundt. Hun leger bare 'butik' på en anden måde. Kommer der et loppemarked en dag skal hun selvfølgelig afsted.
Tilmeldt 29. Nov 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er en sej datter du har! Støt hende på præcis den måde du gør.

Som økonom kan i endda sammen lave regnskab over udgifter og indtjening så hende business leg bliver fuldendt - og en leg med matematik.

Dette er hverken curling eller usundt.

Det eneste negative vil være webshoppen, som jeg vil mene er at binde sig for meget på sådan et stadie. I kan jo starte med en Facebook shop eller måske en Etsy hvis hun vil gå skridtet videre.

God karma herfra

Tilmeldt 29. Dec 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak, Daniel for dine gode råd... Og karma 😊
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:
mener jeg bestemt ikke er curling. Det ville det have været, hvis regningen var endt på mor for det eventyr. DET er curling.

Det er da curling når ikke mor ikke mener hun kan sige nej til sin niårige datter, der vil i gang med et projekt som mor åbenbart ikke på ingen måde har gennemtænkt eller undersøgt de problematikker der er mht. slim.  Slim er et legetøj og vil derfor kræve en CE mærkning hvilket er urealistisk for et hobby projekt.

https://mst.dk/kemi/kemikalier/saerligt-for-borgere-om-kemikalier/groenne-tips/fritiden/hjemmelavet-slim/

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Det er da curling når ikke mor ikke mener hun kan sige nej til sin niårige datter, der vil i gang med et projekt som mor åbenbart ikke på ingen måde har gennemtænkt eller undersøgt de problematikker der er mht. slim.  Slim er et legetøj og vil derfor kræve en CE mærkning hvilket er urealistisk for et hobby projekt.

Det er vel også det, de er i gang med nu? Også ved at stille spørgsmål her på forum i stedet for at kaste sig ud i det. Jeg synes ikke, det er curling, men støtte. Men ja, ideen er nok ikke helt tænkt færdig med sikkerhed osv.

Men når de så har gjort det, må de jo evaluere igen, om det er et projekt, der har gang på jorden eller ikke. God læring for et barn synes, jeg, at man tager det alvorligt, men tager alle aspekter med. 

Kan det så ikke lade sig gøre - jamen, så kan det jo bare ikke det og projektet må lægges ned.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 20
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Curling vil jeg ikke kalde det. Læg mærke til at slimen er købt for den 9-åriges egne lommepenge. Derudover synes jeg det er super, at man som mor støtter ens børn i at være kreativ. Hvis datteren allerede nu danner sig erfaringer indenfor salgnettet som 9-årig, kan jeg kun forestille mig nogle kompetencer når hun bliver ældre!

Jeg siger GO!:D
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 20
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Super at du hjælper din datter! Det bliver lærerigt for hende - GO!
Fra Søborg
Tilmeldt 13. Jan 14
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

I det her tilfælde burde "sund voksen fornuft" ikke være problematikken. Hun er 9 og vil gerne tjene sine egne penge, med hjælp fra dig. Det er da bare at give hende en gave i en tidlig alder, det at skulle lave, drive og vækste en forretning. Du lærer hende ikke alene om økonomi, men også om ansvarlighed i forretnings øjemed hvilket er mere end hun lærer i skole + gymnasiet. 

Brug de 4-5.000 kr det koster at oprette en micro virksomhed, og giv hende den egenkapital som en fødselsdag + julegave. Se hvordan hun reagerer på det. Hvis hun siger okay, jamen så har du fat i en der rent faktisk gerne gider. 

Som 9 årige lærte jeg at spille computer, ikke at lave en virksomhed. Hun er på rette spor :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas Jacobsen:
Brug de 4-5.000 kr det koster at oprette en micro virksomhed, og giv hende den egenkapital som en fødselsdag + julegave. Se hvordan hun reagerer på det.
hvilken type virksomhed mener du man kan give en 9 årig pige ved at forære hende en kapital?
Et ApS som så skal have mor som direktør er vel at skyde over målet? Pigen må jo ikke være direktør i selskabet - eller - eje en personlig virksomhed.

Det er mor der må stå for det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Dec 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for jeres positive og konstruktive svar. Det sætter jeg stor pris på. Vi er i gang nu... Helt i det små... Lige nu produktudvikler hun og vi taler hele tiden om omkostninger 😊. F. eks hvis en plasticbøtte koster 6 kr, og en 'charm' til at pynte med koster 4 kr, hvor meget slim kan du så putte i bøtten uden at tabe penge... Etc.. 😊
Side 2 ud af 4 (32 indlæg)