Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

9 årig vil være iværksætter...?

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Jeg er klar over at dette emne er fra december sidste år så godt og vel et halvt år gammel.

Jeg synes det er helt vildt fedt at du, Henriette, støtter din datter i sit ønske. Ikke mindst fordi jeg blev støttet af mine forældre da jeg startede en nabolag-avis som 14-årig. Godt nok blev jeg ikke støttet af dem da jeg som 12-årig ville prøve at redde et lokalt radiostation (uden licens) som stod til at blive lukket af myndighederne, men jeg er sikker på, at hvis jeg ikke havde fået den støtte af min mor og min far i min nabolag-avis, så ville jeg ikke have været der, hvor jeg er nu i dag.

Det, jeg gerne vil tilbyde din datter, er et gratis domæne plus webshop og sikkerhedsovervågning. Omkostninger til f.eks. indløser, Google Ads og Facebook Ads samt hjælp til SEO er IKKE inkluderet. Måske er der en anden person der er villig til at gøre det gratis.

Men jeg vil meget gerne støtte op om sådan en iværksætterpige.

Jeg vil på samme tid lige minde alle om en dreng der, længe før han måtte starte virksomhed officielt, begyndte at sælge tændstikker i nabolaget. Hans navn? Ingvard Kamprad.

Albert

Tilmeldt 29. Dec 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,9 stjerner givet af 8 person

Kære Albert

TAK for dit rigtig søde indlæg - og din opbakning! Og dit søde tilbud om hjælp! Ideen er parkeret ind til videre. Hun fik lov at "rase" ud - hun købte en del materialer (indkøb var hendes ret stærke side) og hun var enormt kreativ og tegnede sine prototyper, med temaer,  først og havde nogle rigtig gode ideer. Hun gjorde så det, som de elever jeg underviser til dagligt glemmer, nemlig produktudviklingsdelen/prototyperne. Her måtte hun så sande, at det hele ikke er så nemt som det ser ud til. Hun lavede fire fine prototyper som vi tog billeder af. Vi ville så sætte dem til salg i lokalområdet via Instagram (vi ville putte flyers i postkassen mm), men om morgenen da hun vågnede, så lignede de fine slim i dåserne ikke dem hun havde lavet natten før. Al pynten og de fine "charms" var faldet til bunds :-). Så hun indså hurtigt, at det kunne man jo ikke levere til kunderne. Herefter var det som om hun tabte lidt af energien, så nu sender hun ind i mellem fotos af slim hun har lavet til veninderne, og så køber de en slim for 20-30 kroner. Det er det niveau vi er på nu :-). Hendes energi er nu kanaliseret over på hendes sport MEN hun har altså et "drive" som jeg håber hun kan udnytte i fremtiden, og det du, og nogle andre har svaret, fortæller mig, at jeg skal bakke hende op, men uden at stikke hende helt blår i øjnene. Vi havde nogle rigtig gode snakke om indtægter, udgifter og fortjeneste undervejs :-)

Venlig hilsen

Henriette

Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Så er det dælme med at komme ud og købe nye sportssko, sportstøj og svedpandebånd. 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

@Juliemusen

Hvis du har interesse, så har jeg vist en billet til Royal Run i Sønderjylland til overs - det ser ikke ud til at jeg kan komme til at bruge den alligevel :)

Albert

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

MartineKar:

Kære Albert

TAK for dit rigtig søde indlæg - og din opbakning! Og dit søde tilbud om hjælp! Ideen er parkeret ind til videre. Hun fik lov at "rase" ud - hun købte en del materialer (indkøb var hendes ret stærke side) og hun var enormt kreativ og tegnede sine prototyper, med temaer,  først og havde nogle rigtig gode ideer. Hun gjorde så det, som de elever jeg underviser til dagligt glemmer, nemlig produktudviklingsdelen/prototyperne. Her måtte hun så sande, at det hele ikke er så nemt som det ser ud til. Hun lavede fire fine prototyper som vi tog billeder af. Vi ville så sætte dem til salg i lokalområdet via Instagram (vi ville putte flyers i postkassen mm), men om morgenen da hun vågnede, så lignede de fine slim i dåserne ikke dem hun havde lavet natten før. Al pynten og de fine "charms" var faldet til bunds :-). Så hun indså hurtigt, at det kunne man jo ikke levere til kunderne. Herefter var det som om hun tabte lidt af energien, så nu sender hun ind i mellem fotos af slim hun har lavet til veninderne, og så køber de en slim for 20-30 kroner. Det er det niveau vi er på nu :-). Hendes energi er nu kanaliseret over på hendes sport MEN hun har altså et "drive" som jeg håber hun kan udnytte i fremtiden, og det du, og nogle andre har svaret, fortæller mig, at jeg skal bakke hende op, men uden at stikke hende helt blår i øjnene. Vi havde nogle rigtig gode snakke om indtægter, udgifter og fortjeneste undervejs :-)

Venlig hilsen

Henriette

det tror jeg vi er mange der genkender. Hvorfor i alverden du skal have 2 stjerner og ikke 5 for en god tilbagebagemelding aner jeg ikke, jeg stikker 5

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Haha, John, jeg er delvist skyldig i de stjerner. Den viser gennemsnittet. Jeg giver meget sjældent 5 stjerner, men ofte 4 (der er jo altid plads til forbedring).  Hvis er der én person der har givet 1 stjerne, og jeg giver 4, så er der 5 stjerner til at fordele over 2 personer, i gennemsnit 2,5. Hvis det bliver rundet ned (hvilket så er en fejl), så bliver der vist 2 stjerner. Og når du giver 5 stjerner, så er der i alt givet 10 stjerner af 3 personer, hvilket giver et gennemsnit på 3,3. Det vises som 3 stjerner

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Albert van Harten:

Haha, John, jeg er delvist skyldig i de stjerner. Den viser gennemsnittet. Jeg giver meget sjældent 5 stjerner, men ofte 4 (der er jo altid plads til forbedring).  Hvis er der én person der har givet 1 stjerne, og jeg giver 4, så er der 5 stjerner til at fordele over 2 personer, i gennemsnit 2,5. Hvis det bliver rundet ned (hvilket så er en fejl), så bliver der vist 2 stjerner. Og når du giver 5 stjerner, så er der i alt givet 10 stjerner af 3 personer, hvilket giver et gennemsnit på 3,3. Det vises som 3 stjerner

OK Smile  Jeg giver altid 1 eller 5 faktisk  hvis jeg overhovedet giver, hvad jeg absolut sjældent gør. Min grund er, at 1 kun gives af mig hvis det er rent vrøvl eller ulovligt forslag, og, at 5 kun gives hvis jeg tænker - det var sgi da et godt svar - eller specielt venligt hjælpsomt. 

Den der med 4 og der er altid plads til forbedring, eller 3 med pil opad -  ville jeg overlade til skolelærere Stick out tongue

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Dec 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Åh nej Albert. Er helt ny og blank på det med karakterer, så ville lige tjekke hvordan det virkede med de stjerner og tror så, at jeg kun fik givet dit indlæg 4 stjerner?? Aner ikke om jeg kan gøre det om. Men det var da fem stjerner værd! :-).

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, nej, Henriette, det var mig der gav dig fire stjerner :) Det gør jeg altid, i stedet for 5 stjerner, fordi der altid er plads til forbedring :)

John, jeg har ikke intentioner om at blive skolelærer, haha. Jeg er faktisk ikke helt konsekvent, for når folk spørger mig hvordan det går med mig, bruger jeg gerne superlativer som "fantastisk" eller "udmærket", hvilket også er en form for fem-ud-af-fem stjerner. Så også der har jeg ... plads til forbedring :)

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå jo, du har ret, du gav mig faktisk fire stjerner. Men det er helt i orden.
Stjerner bruges bl.a. til at tilkende eller fratage en bruger visse ekstra funktioner som f.eks. rettelser af andres emnelinjer og flytning af indlæg til andre kategorier: jo flere positive anmærkninger en bruger har fået, des flere "point" har vedkommende optjent. Og jo flere point, des flere rettigheder. Fire eller fem stjerner gør ikke den store forskel; begge er positive anmærkninger.

Albert

PS Og nu er jeg i tvivl om ordet "anmærkning" kun kan bruges i negativ forstand.

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)