Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

9 årig vil være iværksætter...?

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 29. Dec 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person
Hej alle.

Jeg er mor til en meget kreativ datter (på 9 år) med et ret stort drive og selvtillid. Hun har nu fundet ud af, at hun vil have en (web)shop, der sælger slim. Det skal være slim, som hun selv vil lave... som hun siger "Mor, det er UNIKKE slim". Jeg er uddannet økonom og alle alarmklokker bimler. Jeg har allerede analyseret markedet, konkurrenter o.lign, og har svært ved at se en særlig holdbar business-case her ;-). MEN... hun VIL og jeg må vel støtte hende? Nu har vi været på indkøb og hun har brugt 500 kr af sine egne lommepenge. Jeg siger hele tiden til hende "pas nu på omkostningerne" ...men er lidt bange for, at jeg på et tidspunkt dræber hendes lyst?

Så... skal man bare lade hende give los, og så tage det tab, der nu bliver? Eller..?

Jeg er meget i tvivl om, hvordan man egentlig støtter hende bedst.

Vh
En lønmodtager mor ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ingen viden om markedet for slim - men en 9 årig kan jo ikke have en webshop og sælge osv - det kan kun en over 18 = dig mor - som bliver ansvarlig for oprettelse, regnskab skat og evt moms OG sikkerhed - så det slim ikke kan skade hverken børn eller sofaborde og tæpper, så du bliver erstatningsansvarlig

OM økonomien dræber en 9 årigs lyst - er nok den mindste del af det, men det er da godt hvis du kan involvere hende i økonomi og drift - og skulle økonomien gå galt, så tage det i strakt arm, det gør det sommetider for børn såvel som voksne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com