Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

9 årig vil være iværksætter...?

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 29. Dec 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person
Hej alle.

Jeg er mor til en meget kreativ datter (på 9 år) med et ret stort drive og selvtillid. Hun har nu fundet ud af, at hun vil have en (web)shop, der sælger slim. Det skal være slim, som hun selv vil lave... som hun siger "Mor, det er UNIKKE slim". Jeg er uddannet økonom og alle alarmklokker bimler. Jeg har allerede analyseret markedet, konkurrenter o.lign, og har svært ved at se en særlig holdbar business-case her ;-). MEN... hun VIL og jeg må vel støtte hende? Nu har vi været på indkøb og hun har brugt 500 kr af sine egne lommepenge. Jeg siger hele tiden til hende "pas nu på omkostningerne" ...men er lidt bange for, at jeg på et tidspunkt dræber hendes lyst?

Så... skal man bare lade hende give los, og så tage det tab, der nu bliver? Eller..?

Jeg er meget i tvivl om, hvordan man egentlig støtter hende bedst.

Vh
En lønmodtager mor ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ingen viden om markedet for slim - men en 9 årig kan jo ikke have en webshop og sælge osv - det kan kun en over 18 = dig mor - som bliver ansvarlig for oprettelse, regnskab skat og evt moms OG sikkerhed - så det slim ikke kan skade hverken børn eller sofaborde og tæpper, så du bliver erstatningsansvarlig

OM økonomien dræber en 9 årigs lyst - er nok den mindste del af det, men det er da godt hvis du kan involvere hende i økonomi og drift - og skulle økonomien gå galt, så tage det i strakt arm, det gør det sommetider for børn såvel som voksne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Dec 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John
Tak for input :-). Jeg er helt med på alt det juridiske... det er næsten "det mindste". Jeg satser på, at vi starter helt i det små, med flyers i postkasserne, en instagram-profil osv.

Jeg kan bare mærke, at det er en svær balancegang, mellem "fornuften" (fortjeneste) i forhold til iveren hos barnet, som jeg heller ikke vil dræbe...

vh
Henriette
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er dit ansvar, at kunne forklarer dit barn, at business verden ser anderledes ud, end hun har det i tankerne.

Det koster nemt mere end 1000 kr om måneden at have en webshop med indløsningsaftale at køre.

Hvor meget slim skal I sælge for at kun kunne dække de omkostninger?

MartineKar:
iveren hos barnet, som jeg heller ikke vil dræbe...

hvorfor egentlig ikke? Fornuft skal sejre, og barnet har lært noget.

Fra Odder
Tilmeldt 5. Dec 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

500 kr er voldsomt mange penge.!  havde det været min datter. havde jeg sagt at hun skulle finde på noget nyt. istedet for at følge trenden på det der "slim". som jo var stort  på YT. for ca. et ½ år+ siden.   . hun er 9 og hun vil gerne "make it big".  MEN. tag en snak med hende eller 20 . hvor i snakker om hvad HUN vil ( og ikke efterligne) alle de andre på YT. . men hvad går HUN op i . og hvad er hendes sande interesser. og måske derfra,  kan der vokse noget som andre gider at se. på YT: 

Tilmeldt 29. Dec 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person
Tak for alle jeres input. Tingene er købt, og vi har fået en snak 😊. Der bliver ikke købt mere, før alt er solgt 😄. Hun elsker at lave slim og det er ikke værre end at hun har materialer til mange timers leg... Og evt gaver til veninderne 😊. Men hun er lykkelig for at få lov at prøve, og jeg har vurderet at det er alle pengene værd.
Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 07:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Curling - det er næsten til at kaste op over.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Juliemusen:

Curling - det er næsten til at kaste op over.

Arh - curling er mange ting, men at lade et barn bruge 500 kr af sine egne penge og prøve noget af, mener jeg bestemt ikke er curling. Det ville det have været, hvis regningen var endt på mor for det eventyr. DET er curling.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

At et barn på 9 år er så fokuseret på at tjene penge - det er ikke normalt, det er heller ikke sundt for barnets udvikling. Trist, hvorhenne udviklingen går...

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Amadeo:

At et barn på 9 år er så fokuseret på at tjene penge - det er ikke normalt, det er heller ikke sundt for barnets udvikling. Trist, hvorhenne udviklingen går...

Arhhh. Jeg kan da huske, at vores børn og deres venner både solgte kogler, valnødder, jordbær, æbler og andet "hjemmelavet" i en bod for 30 år siden. Og for 50 år siden prøvede vi da også selv at slå mønt af folk ;-) ved at "hjælpe" med det ene og det andet.

Det er vel bare set-uppet, der har forandret sig.

Jeg forestiller mig (men kan selvfølgelig tage fejl) at pigen her mener at hun har et fantastisk produkt som andre bare SKAL have glæde af - end at hun egentlig vil lave kassen på det.

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)