Det er ikke et direkte lovmæssigt krav, ellers ville man nemt kunne finde nogle der overholdte dette. Jeg at forbrugerombudsmanden var ude med noget omkring det, for et godt stykke tid siden. Kan dog ikke lige finde kilden på stående folk. Men hun forsætter jo heller ikke lovgivning, det er ofte mere en rettesnor.
"Kunne vi her istedet, blot i vores samtykke erklære at "jeg accepterer at indhente tilbud fra alle de listede samarbejdspartnere. Ønsker jeg ikke et tilbud fra specifikke samarbejdspartnere kan jeg tilkendegive dette ved udfyldelse af kontaktformularen "- Og her vil vi så henvise kunden til oversigt over samarbejdspartnere."
Hvis du mener om du i dine vilkår kan beskrive at de kan tilbagetrække hele eller dele af samtykke til specifikke virksomheder, ved at udfylde en kontaktformular eller skrive til en mail. Så skulle jeg mene at dette ville være fyldestgørende. Du skal dog stadigvæk som FindForsikring, fremvise hvilke virksomheder det er som de afgiver deres permission til.
Og så skal du huske at være meget opmærksom på den Email/formular, som dine tilbagetrækninger af permission, kommer ind i. Da det er dit ansvar at give denne besked videre til virksomheder som har købt dette emne. Så de ikke kontakter dem, efter kunden har skrevet til jer. Håber det besvarede dit spørgsmål. |
For mig at se kan det koges ned til at, det er afgørende at den enkelte privatpersonkunde der kontaktes, har givet AKTIV tilsagn til den virksomhed (det CVR) der kontakter dem, om at de må kontakte. Ikke tilsagn til et andet CVR om kontakt - men aktivt bekræftet OK til kontakt fra præcis det CVR som kontakter
Det kan godt være givet som tilladelse til flere CVR på en gang - men det skal være sådan, at det CVR der kontákter kan bevise, at kunder aktivt har åbnet for elektronisk kontakt for den som kontakter
Uden det - kan det spamanmeldes og bod starter fra 10.000 kr og kan løbe op i helt andre store tal