Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af Persondata/kontaktformularer

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra københavn
Tilmeldt 21. Oct 14
Indlæg ialt: 113
Fra  salgsgruppen Salgsgruppen.com Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

nicras:
Mange tak for uddybende svar Frederik.


I forhold til din indvending: "Jeg ville dog mene at de stadigvæk er lidt på “kanten” da man ikke nogle steder kan fravælger kontakt fra en leverandør. "

Her har jeg på tværs af forskellige lead genering sider ikke kunne finde sider der følger den præmis. Så spørgsmålet er om, at dette er et direkte lovmæssig krav, eller er et spørgsmål om gradbøjning af den specifikke paragraf ?

Det er ikke et direkte lovmæssigt krav, ellers ville man nemt kunne finde nogle der overholdte dette.

Jeg at forbrugerombudsmanden var ude med noget omkring det, for et godt stykke tid siden. Kan dog ikke lige finde kilden på stående folk.

Men hun forsætter jo heller ikke lovgivning, det er ofte mere en rettesnor.




Er ikke helt sikker på at jeg forstår dit sidste spørgsmål

"Kunne vi her istedet, blot i vores samtykke erklære at "jeg accepterer at indhente tilbud fra alle de listede samarbejdspartnere. Ønsker jeg ikke et tilbud fra specifikke samarbejdspartnere kan jeg tilkendegive dette ved udfyldelse af kontaktformularen "- Og her vil vi så henvise kunden til oversigt over samarbejdspartnere."

Hvis du mener om du i dine vilkår kan beskrive at de kan tilbagetrække hele eller dele af samtykke til specifikke virksomheder, ved at udfylde en kontaktformular eller skrive til en mail. Så skulle jeg mene at dette ville være fyldestgørende. Du skal dog stadigvæk som FindForsikring, fremvise hvilke virksomheder det er som de afgiver deres permission til.

Og så skal du huske at være meget opmærksom på den Email/formular, som dine tilbagetrækninger af permission, kommer ind i.

Da det er dit ansvar at give denne besked videre til virksomheder som har købt dette emne. Så de ikke kontakter dem, efter kunden har skrevet til jer.

Håber det besvarede dit spørgsmål.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig at se kan det koges ned til at, det er afgørende at den enkelte privatpersonkunde der kontaktes, har givet AKTIV tilsagn til den virksomhed (det CVR) der kontakter dem, om at de må kontakte. Ikke tilsagn til et andet CVR om kontakt - men aktivt bekræftet OK til kontakt fra præcis det CVR som kontakter 

Det kan godt være givet som tilladelse til flere CVR på en gang - men det skal være sådan, at det CVR der kontákter kan bevise, at kunder aktivt har åbnet for elektronisk kontakt for den som kontakter

Uden det - kan det spamanmeldes og bod starter fra 10.000 kr og kan løbe op i helt andre store tal

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. May 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar !
Vi har nu et meget bedre udgangspunkt for, at komme videre.
Igen tusinde tak - det er meget værdsat.


Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

For mig at se kan det koges ned til at, det er afgørende at den enkelte privatpersonkunde der kontaktes, har givet AKTIV tilsagn til den virksomhed (det CVR) der kontakter dem, om at de må kontakte. Ikke tilsagn til et andet CVR om kontakt - men aktivt bekræftet OK til kontakt fra præcis det CVR som kontakter 

Det kan godt være givet som tilladelse til flere CVR på en gang - men det skal være sådan, at det CVR der kontákter kan bevise, at kunder aktivt har åbnet for elektronisk kontakt for den som kontakter

Uden det - kan det spamanmeldes og bod starter fra 10.000 kr og kan løbe op i helt andre store tal

Hvis man følger din formulering kommer man i hvert tilfælde ikke i problemer bortset fra din formulering "den enkelte privatpersonkunde der kontaktes". De personer og den personlige information der tales om i GDPR er også navngivne personer i firmaer ex. Firma ApS, Bent Jensen, bent.jensen @ firma.dk, ... det er personlig information.

Der er en masse du må med "legitim interesse" men du kan ikke formulere den udfra dine egne ønsker. Du må stadig kontakte kunder, men hvis du ikke har en legitim ret registreret, så er det et krav at du spørger igen og hvis du får nej skal det respekteres medmindre du har en legitim interesse, og i så fald skal du redegøre for den.

Der er endnu ikke etableret en retspraksis, og der går sikkert mange år før det er fuldt defineret, for der er ingen tvivl om at det er de "sorte får" der bliver straffet langt tid før det er de "grå får".

GDPR er lang mindre omfattende og indgribende end mange af de konsulenter der ønsker omsætning på dette giver udtryk for. GDPR går ikke ud på at salg og markedsføring, CRM og kundedatabaser er forbudt. Formålet er at stoppe det eklatante misbrug af personlige informationer som eksempelvis Google, Facebook, uhyggeligt mange Apps, at flytte eksempelvis virksomheder der sælger/bruger lister som havde adfærd der var mørkegrå efter tidligere regler til det dybtsorte og give dem en for panden.

Hvis du følger best practices for permission marketing anno år 2000 i dag så har du ingen problemer. Det er ligesom med sex - der er en stor forskel på at sige ja og så at modparten ikke har hørt, forstået et nej eller fortolket det som et måske eller en stiltiende accept. GDPR jager sløset omgang med data og illegitim brug.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ser det ikke alene som GDPR men markedsføringslov og Spam som forudsætter aktiv bekræftelse fra HVER person - hvis et nyt CVR ejer oplysninger og skal kontakte ELEKTRONISK i salgsøjemed 

Der skal aktivt være givet OK til at det firma der kontakter - må gøre det - ikke til et andet firma - der så har solgt basen videre. Ellers kan man jo spam anmeldes - så mit svar er mere markedsføringslov - i forventning om elektronisk kontakt - end GDPR i første omgang

Bliver jeg kontakte af et selskab - uden aktivt at hvad givet præcis det selskab ret til at e-maile mig - så kan det være en dyr omgang for den der spammer.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)