Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af Persondata/kontaktformularer

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frederik Korff:
Hvad har du er erfaring inde for salg af data, som gør at du kender området så godt?

Salg af data - Intet!

Videregivelse af data/deling i salgskanaler mv. er dog præcis det samme, og enhver der bedriver sig med lead generering bør sætte sig ind i reglerne. Det er ganske velfortalt i denne bloghttps://www.linkedin.com/pulse/how-sell-customer-data-under-gdpr-i-chu-chao/ men man skal også lige have fat i aldersbegrænsninger mv. 

Dette er ret vigtigt >> 

The ‘No objection’ rule

A sale of a customer database is allowed if the customers have been informed upfront about the sale, and the customers have the possibility to object against the transfer. If they have not objected within the given term (2 to 4 weeks is considered reasonable), the personal data may be transferred to the buyer. If a customer objects against the transfer, the personal data of this customer may not be transferred.

Fra københavn
Tilmeldt 21. Oct 14
Indlæg ialt: 113
Fra  salgsgruppen Salgsgruppen.com Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej BroncofanDK

Som jeg læser dette har det ikke noget med leadgen at gøre.

Det er et spørgsmål at sælg af en database af leads.
Lad os sige jeg ejer en webshop og igennem her har jeg en database af kunder, som jeg igennem tiden har opsamlet.
Jeg ønsker så ikke at drive min forretning mere og tilbyder derfor dig at købe min database af kunder, da de nok også kunne være interessante for dig.

Så skal jeg give min database besked over salget og hvis de ikke gør indsigelse inde for 2-4 uger, må jeg sælge dig min database.


Ret mig gerne, hvis du mener jeg læser dette forkert

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Korff:
Jeg ønsker så ikke at drive min forretning mere og tilbyder derfor dig at købe min database af kunder, da de nok også kunne være interessante for dig.

Så skal jeg give min database besked over salget og hvis de ikke gør indsigelse inde for 2-4 uger, må jeg sælge dig min database.
lyder ikke helt korrekt Mig bekendt skal der aktivt gives OK for at man må kontaktes når det er nyt formål - (ikke ved ejerskifte som sådan men ny ejer) og ikke noget med - passivt ikke reagere på 2-4 uger - hvor har du den fra?
Mener hver og en skal give nyt aktivt tilsagn - uanset den engelske tekst-  dansk lovgivning hvis det er B2C i alle fald?
Kunden EJER sine data - og skal altid aktivt give ejer af database ret til at opbevare - ud over det som er krævet lovmæssigt (ex til regnskab i aktivt kundeforhold)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra københavn
Tilmeldt 21. Oct 14
Indlæg ialt: 113
Fra  salgsgruppen Salgsgruppen.com Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Frederik Korff:
Jeg ønsker så ikke at drive min forretning mere og tilbyder derfor dig at købe min database af kunder, da de nok også kunne være interessante for dig.

Så skal jeg give min database besked over salget og hvis de ikke gør indsigelse inde for 2-4 uger, må jeg sælge dig min database.
lyder ikke helt korrekt Mig bekendt skal der aktivt gives OK for at man må kontaktes når det er nyt formål - (ikke ved ejerskifte som sådan men ny ejer) og ikke noget med - passivt ikke reagere på 2-4 uger - hvor har du den fra?
Mener hver og en skal give nyt aktivt tilsagn - uanset den engelske tekst-  dansk lovgivning hvis det er B2C i alle fald?
Kunden EJER sine data - og skal altid aktivt give ejer af database ret til at opbevare - ud over det som er krævet lovmæssigt (ex til regnskab i aktivt kundeforhold)

vh John Hannover

John, mit svar her var til denne kommentar 

BroncofanDK:

Frederik Korff:
Hvad har du er erfaring inde for salg af data, som gør at du kender området så godt?

Salg af data - Intet!

Videregivelse af data/deling i salgskanaler mv. er dog præcis det samme, og enhver der bedriver sig med lead generering bør sætte sig ind i reglerne. Det er ganske velfortalt i denne blog - https://www.linkedin.com/pulse/how-sell-customer-data-under-gdpr-i-chu-chao/ men man skal også lige have fat i aldersbegrænsninger mv. 

Dette er ret vigtigt >> 

The ‘No objection’ rule

A sale of a customer database is allowed if the customers have been informed upfront about the sale, and the customers have the possibility to object against the transfer. If they have not objected within the given term (2 to 4 weeks is considered reasonable), the personal data may be transferred to the buyer. If a customer objects against the transfer, the personal data of this customer may not be transferred.

 

I artiklen som "BroncofanDK" henviser til står der følgende.

"

The ‘No objection’ rule

A sale of a customer database is allowed if the customers have been informed upfront about the sale, and the customers have the possibility to object against the transfer. If they have not objected within the given term (2 to 4 weeks is considered reasonable), the personal data may be transferred to the buyer. If a customer objects against the transfer, the personal data of this customer may not be transferred.

A disadvantage of this ‘no objection’ rule is that it takes time and may lead to a loss of customers (if many customers object). However, this rule is more practical than asking consent from all customers, which may lead to a higher loss of customers. 
"


Egenligt ser jeg dette som ret "ligegyldigt" i forhold til trådstartes spørgsmål, med mindre at han har tænkt sig at sælge en gammel database af leads.

Men jeg ser ikke denne "The no objection Rule" relevant i forhold til leadgen.

Jeg skal så også lige sige at jeg ikke har taget forbehold for om der overhovedet i GDPR, er noget som hedder "The no objection Rule".

Jeg referere blot til den artikel som blev delt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Korff:

Jeg skal så også lige sige at jeg ikke har taget forbehold for om der overhovedet i GDPR, er noget som hedder "The no objection Rule".

Jeg referere blot til den artikel som blev delt

det er fint nok - jeg mener bare ikke der er en No objection rule i nyere GDPR overhovedet - ville gerne se den - reglerne i EU er skærpet maj 2018 - og godt nok skal DK faktisk ikke med retsforbehold nødvendigvis følge, men det gør vi

Om det har betydning for trådstarters spørgsmål? Ja det mener jeg det i høj grad har

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra københavn
Tilmeldt 21. Oct 14
Indlæg ialt: 113
Fra  salgsgruppen Salgsgruppen.com Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Frederik Korff:

Jeg skal så også lige sige at jeg ikke har taget forbehold for om der overhovedet i GDPR, er noget som hedder "The no objection Rule".

Jeg referere blot til den artikel som blev delt

det er fint nok - jeg mener bare ikke der er en No objection rule i nyere GDPR overhovedet - ville gerne se den - reglerne i EU er skærpet maj 2018 - og godt nok skal DK faktisk ikke med retsforbehold nødvendigvis følge, men det gør vi

Om det har betydning for trådstarters spørgsmål? Ja det mener jeg det i høj grad har

vh John Hannover

Jamen, det kan da være at BroncofanDK  kan gøre både du og jeg lidt klogere så, hvis han ligger inde med noget information om denne No objection rule, ud over dette LinkedIn opslag.

Om det er relevant for trådstarter, må han tage stilling til når han kommer igennem alle vores, efterhånden mange svar.

Det går jo lidt an på om han har tænkt sig at sælgere "database leads" eller frisk opsamlede leads med de rigtig permissions.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Korff:

Hej BroncofanDK

Som jeg læser dette har det ikke noget med leadgen at gøre.

Det er et spørgsmål at sælg af en database af leads.
Lad os sige jeg ejer en webshop og igennem her har jeg en database af kunder, som jeg igennem tiden har opsamlet.
Jeg ønsker så ikke at drive min forretning mere og tilbyder derfor dig at købe min database af kunder, da de nok også kunne være interessante for dig.

Så skal jeg give min database besked over salget og hvis de ikke gør indsigelse inde for 2-4 uger, må jeg sælge dig min database.


Ret mig gerne, hvis du mener jeg læser dette forkert

Helt basalt så må du med GDPR sælge dit firma og køber må fortsætte med at bruge data til det de blev indsamlet til. Så snart du sælger data så er der en lang række aspekter du skal have med.

Det at du har kunder som du må markedsføre lignende produkter til hvis de kan lave opt out og hvis de ikke har sagt nej, gør aldrig at du må sælge deres adresser videre, medmindre du sælger firmaet med. Det er dit firma der har ret til at kontakte dine kunder.

Omkring lead generering er dine egne eksempler faktisk super gode - de har fortalt hvad de bruger data til og hvem de deler det med. 

Den klart bedste kilde jeg har læst til GDPR er https://ico.org.uk/for-organisations/guide-to-data-protection/guide-to-the-general-data-protection-regulation-gdpr/ som kan forklare det i forståeligt sprog.

Tilmeldt 20. May 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for alle jeres kvalificeret svar. Så fedt, at man kan trække på sådanne ressource på forummet her.
Det kan være jeg har afledt tråden til ikke så for undertegnede relevante afsnit. Om ikke andet har det budt på en god faglig debat.

Vores hensigt, er at indhente kundeemner/leads vi bringer til auktion blandt divserse samarbejdspartnere. 
Meget a la, hva f.eks. findforsikring.dk, 3byggetilbud.dk  og lignende sider gør.
Vi gør det så til anden industri, men præmissen er det samme. Indhent kontaktoplysninger og beskrivelse af den ønskede service. 
Kontakt data'en sender/sælger vi så til parteren, der er mest kvalificerede/ har bedste løsning til kunden.


Fra københavn
Tilmeldt 21. Oct 14
Indlæg ialt: 113
Fra  salgsgruppen Salgsgruppen.com Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicras

Med en sådan type virksomhed er det stadigvæk relevant at du overholder de ting der har været snak om i forhold til indhentning af tilladelse/permisson fra brugere der udfylder formularen.
Og hermed skal du have dem der vil købe din lead listede op.

Tag fx findforsikring

Når du afgiver dit samtykke til Findforsikring.dk, giver du samtykke til flg:

Findforsikring.dk må kontakte mig på telefon, sende mig e-mail, SMS’er, MMS’er og andre meddelelser angående min forespørgsel, som Findforsikring.dk finder relevant.

Findforsikring.dk kontakter dig typisk med meddelelser angående din igangværende forespørgsel, eller andre relevante informationer i relation til din konkrete forespørgsel.

Forsikringsselskaberne må kontakte mig på telefon, sende mig e-mail, SMS’er, MMS’er og andre meddelelser angående min forespørgsel.

Du kan altid se, hvilke forsikringsselskaber der kontakter dig, på din profil på Findforsikring.dk

Selskaberne kan være én eller flere af disse:
ASE, Alka, Alm Brand, Aros Forsikring, Bavaria, Certus, Codan, Dansk Boligforsikring, Dansk Fartøjsforsikring, FOMO, Forsikring Danmark, Odin forsikring, Forsikringsselskabet Vendsyssel, GF Forsikring, Gjensidige, Global Forsikring, OK Forsikring, Nordens A/S, Nykredit, Pensam, Prosam, Safeaway, Topdanmark, Danske Forsikring, Coop forsikring, Dansk Rejseforsikring, DFA Forsikringsagentur, IF Forsikring, Sønderjysk Forsikring

Tilbagekaldelse af samtykke
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke ved at skrive til os på kontakt@findforsikring.dk eller pr. telefon 86518000



Når du har udfyldt inde på deres side og sat flueben i boxen, tillader du at overståede virksomheder på kontakt dig.

Jeg ville dog mene at de stadigvæk er lidt på “kanten” da man ikke nogle steder kan fravælger kontakt fra en leverandør.
Hvis jeg fx bare ikke gider blive kontakt af ALKA.

Jeg ville nok være en lignede teks, men hvor kunden der udfylder kan fjerne “fluehak” fra en leverandør hvis de ikke ønske kontakt med dem.

Dermed giver i også en bedre kvalitet af leads til virksomheden.

Tilmeldt 20. May 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person
Mange tak for uddybende svar Frederik.


I forhold til din indvending: "Jeg ville dog mene at de stadigvæk er lidt på “kanten” da man ikke nogle steder kan fravælger kontakt fra en leverandør. "

Her har jeg på tværs af forskellige lead genering sider ikke kunne finde sider der følger den præmis. Så spørgsmålet er om, at dette er et direkte lovmæssig krav, eller er et spørgsmål om gradbøjning af den specifikke paragraf ?

Din løsning til ovenstående ville være:
"jeg ville nok være en lignede teks, men hvor kunden der udfylder kan fjerne “fluehak” fra en leverandør hvis de ikke ønske kontakt med dem."

Kunne vi her istedet, blot i vores samtykke erklære at "jeg accepterer at indhente tilbud fra alle de listede samarbejdspartnere. Ønsker jeg ikke et tilbud fra specifikke samarbejdspartnere kan jeg tilkendegive dette ved udfyldelse af kontaktformularen "- Og her vil vi så henvise kunden til oversigt over samarbejdspartnere.




Side 2 ud af 3 (25 indlæg)