Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmark måske mest latterlige land for selvstændige!

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 1. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

BroncofanDK:

Fashion-Seller:

Danmark er måske verdens letteste land at drive virksomhed i, herunder at oprette virksomhed...

Så det der kan kun være udtalelser fra en, som aldrig har prøvet at drive firma udenfor DK, for så ville du med sikkerhed se meget anderledes på det :)

Administrativt og i markedsadgang, er det rigtigt at vi ligger godt til, men der er en grund til at vi er et af de lande i OECD hvor der er færrest selvstændige. For koret der er så glade for at puste det danske erhvervsklima op med lånte fjer, så skulle man måske spørge, hvor fantastisk det er når median indkomsten for selvstændige i landet er 25% lavere end median indkomsten for lønmodtagere, hvilket betyder at over halvdelen af selvstændige tjener væsentligt mindre end den dårligst betalte del af lønmodtagere.

Da mellem 2/3 og 4/5 lukker indenfor 5 år, og det næppe er dem det går bedst for der lukker, så skal man ikke glemme at der er nogle væmmelige rædselshistorier derude.

Vi har nogle af verdens dårligste investerings- og skattevilkår, og vores unge virksomheder er sjældent ret gode til at tjene penge. Der er en grund til at vi gennem 30-40 år har haft kæmpe underskud i forholdet mellem udenlandske investeringer i Danmark og danske investeringer i udlandet.

Der er noget meget bizart ved at vurdere forretningsklima uden at tage det økonomiske med.

De dårlige tal på overlevelse og indtjening i DK kunne måske også forklares med, at det er nemt at starte virksomhed i DK. (for nemt)
Man kan godt undre sig lidt, når man her på Amino ser indlæg fra nye ”iværksætter” som lige søger lidt hjælp til at finde en leverandør eller mangler lidt info om hvad moms er, plus en forklaring på hvordan man beregner avance.
De har naturligvis styr på IVS og webshop samt startkapital til varelager på 3589 kr.
Jeg frygter at de vejer tungt i statistikken og omvendt i et system som det tyske, med masser af besværlige regler og hvor der kræves så megen mere viden og egenkapital, vil overlevelseschancen sikkert være en del større for dem der kommer i gang.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

David93:
Men nu er det ikke bindene svar man giver og man kan jo selv “vælge” sit forventede indtægt osv.

Hvis man bare selv kan vælge et beløb, lyder det da ikke særligt svært eller tidskrævende?
Og HVIS det oven i købet får en enkelt eller to til at tænke sig om en ekstra gang, før de springer ud i det, er det da bare en ekstra fordel. 

Tilmeldt 17. Nov 16
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hellere lade vær ik..
skaber bare mere arbejde for alle - ubrugeligt.. måske der man skulle spare lidt på arbejdstid..

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Apropos Avisrute- kræver også snildt og slet ikke denne attitude 93 kommer med.... Glem det kammerat...

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Og så er det jo heller ikke sværere.

Jeg havde for nylig præcis den samtale med en ny bank ved oprettelse af erhvervskonti. For hvert selskab bad de om forventede ind- og udgående pengestrømme fra de lande der handles med.

Det angives i intervaller som 0-10K, 10K-50K, 50K-100K etc.
Det er af compliance hensyn fordi de skal kende deres kunder for at kunne se om der sker mistænkelige transaktioner som går ud over det sædvanlige mønster. Det er intervaller som man selv sætter, og kan ændre løbende, hvis ens forretning ændrer sig.

Det forklarede banken stille og roligt til mig.
Da jeg havde forstået baggrunden for reglerne havde jeg intet problem med det.
Det tog ca. 10 minutter at lave et skema for de to driftselskaber, som jeg derefter uploadede via netbank.

Det er ikke altid man kan vælge hvad tilværelsen byder en.
Men man kan i de fleste tilfælde selv vælge hvordan man reagerer på det.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren H:

BroncofanDK:

Administrativt og i markedsadgang, er det rigtigt at vi ligger godt til, men der er en grund til at vi er et af de lande i OECD hvor der er færrest selvstændige. For koret der er så glade for at puste det danske erhvervsklima op med lånte fjer, så skulle man måske spørge, hvor fantastisk det er når median indkomsten for selvstændige i landet er 25% lavere end median indkomsten for lønmodtagere, hvilket betyder at over halvdelen af selvstændige tjener væsentligt mindre end den dårligst betalte del af lønmodtagere.

Da mellem 2/3 og 4/5 lukker indenfor 5 år, og det næppe er dem det går bedst for der lukker, så skal man ikke glemme at der er nogle væmmelige rædselshistorier derude.

Vi har nogle af verdens dårligste investerings- og skattevilkår, og vores unge virksomheder er sjældent ret gode til at tjene penge. Der er en grund til at vi gennem 30-40 år har haft kæmpe underskud i forholdet mellem udenlandske investeringer i Danmark og danske investeringer i udlandet.

Der er noget meget bizart ved at vurdere forretningsklima uden at tage det økonomiske med.

De dårlige tal på overlevelse og indtjening i DK kunne måske også forklares med, at det er nemt at starte virksomhed i DK. (for nemt)
Man kan godt undre sig lidt, når man her på Amino ser indlæg fra nye ”iværksætter” som lige søger lidt hjælp til at finde en leverandør eller mangler lidt info om hvad moms er, plus en forklaring på hvordan man beregner avance.
De har naturligvis styr på IVS og webshop samt startkapital til varelager på 3589 kr.
Jeg frygter at de vejer tungt i statistikken og omvendt i et system som det tyske, med masser af besværlige regler og hvor der kræves så megen mere viden og egenkapital, vil overlevelseschancen sikkert være en del større for dem der kommer i gang.

Der kommer da bestemt dumme spørgsmål på Amino, MEN jeg tror næppe at danske iværksættere er hverken dummere eller mindre seriøse end i andre lande. Simple fakta er at vi har den mindste andel af selvstændige i EU, og EU gennemsnittet er at der er 80% flere selvstændige. Effekten af det er at vi har godt 12 lønmodtagere per selvstædig og resten af EU har godt 6 lønmodtagere per selvstændig, så alt andet lige burde vore selvstændige have langt bedre forudsætninger, medmindre man mener at iværksættere/selvstændige er noget folk bliver fordi de ikke kan få et lønmodtagerjob.

Vi har det højeste skattetryk i EU, vi har helt astronomiske skatter på aktieavancer med 300% af OECD gennemsnit, vi har de færreste selvstændige, vi har de højeste lønninger i EU. Jeg har ikke de seneste tal men i 2015 lå vi 72 af 140 lande i verden World Economic Forums årlige IT-rapport i adgang til risikovillig kapital.

Den hårde virkelighed er at Danmark i helt uhyggelig grad lever af virksomheder der blev grundlagt før anden verdenskrig, og med en ganske solid del grundlagt i 1950'erne og 1960'erne. Udenfor IT branchen er det meget få virksomheder med mere end 100 ansatte som er skabt de sidste 50 år. Hvis man ser listen over Danmarks rigeste er det meget få der ikke har arvet familiefirmaet. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:

Fashion-Seller:

Danmark er måske verdens letteste land at drive virksomhed i, herunder at oprette virksomhed...

Så det der kan kun være udtalelser fra en, som aldrig har prøvet at drive firma udenfor DK, for så ville du med sikkerhed se meget anderledes på det :)

Administrativt og i markedsadgang, er det rigtigt at vi ligger godt til, men der er en grund til at vi er et af de lande i OECD hvor der er færrest selvstændige. For koret der er så glade for at puste det danske erhvervsklima op med lånte fjer, så skulle man måske spørge, hvor fantastisk det er når median indkomsten for selvstændige i landet er 25% lavere end median indkomsten for lønmodtagere, hvilket betyder at over halvdelen af selvstændige tjener væsentligt mindre end den dårligst betalte del af lønmodtagere.

Da mellem 2/3 og 4/5 lukker indenfor 5 år, og det næppe er dem det går bedst for der lukker, så skal man ikke glemme at der er nogle væmmelige rædselshistorier derude.

Vi har nogle af verdens dårligste investerings- og skattevilkår, og vores unge virksomheder er sjældent ret gode til at tjene penge. Der er en grund til at vi gennem 30-40 år har haft kæmpe underskud i forholdet mellem udenlandske investeringer i Danmark og danske investeringer i udlandet.

Der er noget meget bizart ved at vurdere forretningsklima uden at tage det økonomiske med.

Misforstår jeg trådstarter, eller omhandler emnet ikke oprettelse af firma og drift af dette? Ikke markedsvilkår, forretningsklima, beskatning mm? 

Det er ihvertfald ud for dette, at jeg har svaret, så jeg ved ikke, hvorfor og hvordan du kan dreje min kommentar til noget helt andet?

Og jeg tvivler på, uden at have tjekket det op, at DK ligger meget dårligere end mange andre lande, når det gælder de info, som du lister op. 

Og inden debatten begynder at omhandle markedvilkår mm, så vil jeg blot indskyde, at der er mange grunde til, at der er færre selvstændige i DK end f.eks andre store lande som USA, England, Tyskland mm. F.esk landets størrelse...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Misforstår jeg trådstarter, eller omhandler emnet ikke oprettelse af firma og drift af dette? Ikke markedsvilkår, forretningsklima, beskatning mm? 

Det er ihvertfald ud for dette, at jeg har svaret, så jeg ved ikke, hvorfor og hvordan du kan dreje min kommentar til noget helt andet?

Og jeg tvivler på, uden at have tjekket det op, at DK ligger meget dårligere end mange andre lande, når det gælder de info, som du lister op. 

Og inden debatten begynder at omhandle markedvilkår mm, så vil jeg blot indskyde, at der er mange grunde til, at der er færre selvstændige i DK end f.eks andre store lande som USA, England, Tyskland mm. F.esk landets størrelse...

Ja selvfølgelig har et land med 300 mio mennesker flere selvstændige end et med 6 mio, og det er derfor men har opfundet sådan et smart regnebegreb som PROCENT!

Omkring administration ligger vi helt sikkert i den gode ende, men der skel andet end indberetning til offentlige myndigheder til at DRIVE en virksomhed.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

BroncofanDK:

Fashion-Seller:

Misforstår jeg trådstarter, eller omhandler emnet ikke oprettelse af firma og drift af dette? Ikke markedsvilkår, forretningsklima, beskatning mm? 

Det er ihvertfald ud for dette, at jeg har svaret, så jeg ved ikke, hvorfor og hvordan du kan dreje min kommentar til noget helt andet?

Og jeg tvivler på, uden at have tjekket det op, at DK ligger meget dårligere end mange andre lande, når det gælder de info, som du lister op. 

Og inden debatten begynder at omhandle markedvilkår mm, så vil jeg blot indskyde, at der er mange grunde til, at der er færre selvstændige i DK end f.eks andre store lande som USA, England, Tyskland mm. F.esk landets størrelse...

Ja selvfølgelig har et land med 300 mio mennesker flere selvstændige end et med 6 mio, og det er derfor men har opfundet sådan et smart regnebegreb som PROCENT!

Omkring administration ligger vi helt sikkert i den gode ende, men der skel andet end indberetning til offentlige myndigheder til at DRIVE en virksomhed.

Okay og det troede du ikke, at jeg hentydede til eller hvad?

Men hvis et land med 300 mio indbyggere, har en virksomhed med 1.000 ansatte, så udgør det en meget lille del af arbejdsstyrken. Derimod vil en virksomhed med 1.000 ansatte gøre en stor forskel i et lille land med 6 mio indbyggere. 

Så man kan jo ikke bare kigge på procenterne, uden at tage forbehold for, hvor lidt der skal til at ændre disse i et lille land vs et stort land. Derudover bør man også se på levevilkår, gennemsnits løn mm i disse kalkuler, og så vil man se, at DK ligger godt.

Ellers er det jo underligt, at danskere er gennemsnitlig rigere end amerikanere, at de har et bedre sikkerhedsnet, og for mange en bedre tilværelse. Og at DK generelt bare ligger langt over USA på mange punkter økonomisk. 

Så helt skidt må det ikke være.

Og nu handler denne tråd om en persons brok over oprettelse af et firma, så skal vi ikke komme tilbage på sporet igen? :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Fashion-Seller:

Ellers er det jo underligt, at danskere er gennemsnitlig rigere end amerikanere, at de har et bedre sikkerhedsnet, og for mange en bedre tilværelse. Og at DK generelt bare ligger langt over USA på mange punkter økonomisk. 

Så helt skidt må det ikke være.

Jeg er ked af at sige det til dig men USA har e GDP per capita der ligger mere end 10% over det danske, men fakta må endelig ikke forstyrre din alternative virkelighed, og lad os til lejligheden opfinde nogle konstruerede logikker så vi kan leve i vores fantasiverden med de små rød hvide flag på bordet og helliget fædrelandssangene!

Pas endelig på med at se på hvad priserne er i USA for forbrugsvarer og langvarige forbrugsgoder, lad os glemme skatteprocenter, kapitaladgang....

Den Lille Rødhvide Bil, Dyt Bot Dyt.......

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)