Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mad og atter mad

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis pizzaen skal glide ned skal der vist en større mængde ketchup til - det bliver nok en tallerken ketchup med pizza til i stedet 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:39
Dato: 3/5/2006 9:50:11 PM Forfatter: Henrik Nielsen
FrysePizza er vel næsten det ringeste man kan få, så hellere MacD

McD har kun sin berettigelse efter en bytur, og selv der er den tvivlsom - det er en hån mod sin krop at indtage det de servere der
(Bemærk at ordet "mad" ikke er brugt)

Selv har jeg ikke noget mod, at bruge lidt længere i køkkenet, så det er nok begrænset hvad jeg kan bidrage med at hurtigretter; lasagne, svensk pølseret.... det var hvis dem. Hvis du bliver frisk på at se nogle hjemmesider kan http://www.arla.dk/karoline og www.anjasopskrifter.dk anbefales.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 22:43

Dato: 3/5/2006 10:13:35 PM Forfatter: mk Jakob en god gang ketchup oven på, specielt sandwich ketchup, så ryger de ned :) men ja du har ret, det ville selvfølgleig være feder at lave dem selv eller bestille hos pizza manden, men der kommer tid og økonomi også ind nogle gange, så det er et udmærket alternativ. Men vil ikke anbefale det lørdag aften hvor man skal hygge med familien, så ville den hjemme lavet eller en tur hos pizza manden nok være at foretrække ;)

Du minder mig om en jeg boede sammen med (ungdomsbolig) i de to år jeg boede der, så jeg ham aldrig spise andet end  Pomfritter med ketchup eller frysepizza, alsidig kost, må man sige :)

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 22:43

Nogen som også har læst den annonce hvor en kvinde blev sat til at spise McD mad i en hel måned, lidt det samme som filmen, "Supersize me" den hed bare "Minimize me" - her fik hun en dame med forstand på kostsammesættelse til at sammensætte McD menuer, hvorved hun tabte sig betydeligt..

Kan bare ikke lige finde siden eller linket til annoncen.. sorry guys :D

Christoffer
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:59
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 23:00

Hey Tommy,

Så var den der ;) great job :D

Alligevel sjov tanke ;)

Fortsæt god aften
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 23:02
Henrik Er lige flyttet på kollegie, den sammensætning ses tit her vi er 8 gutter som deles om et køkken, dem som studere bruger noget ligende, det smitter af hos os andre også, så tror det meget generalt sådan steder, men jeg kan love dig at vi får ordentlig mad når vi er hos firmaet
Tilmeldt 30. Jun 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:15

Hejsa

Faktisk så kokkerer de for mig et par gange om ugen.
Det er såmænd ikke problemet at få lavet maden, men mere at finde nogle gode og overskuelige opskrifter.
Nå jeg er træt og kommer sent hjem, så har jeg altså ikke overskud til at sætte mig ind i nye opskrifter hele tiden. Derfor søger jeg efter et par nye gode, så jeg bare kan udvide spisekortet lidt.
Måske skulle jeg bare spørge jeg hvad er jeres favoritret, som ikke tager lang tid af fremstille.
Hos os er det:
Italiensk pølseret
Bacon med danabluesauce
Arabisk brød med fyld
Bøf med flødesovs

bare lige til lidt inspiration
så smid endlig en opskriftshilsen til mig.....

Fra St. Darum
Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 10:57

Prøv at kigge i de omkringliggende antikvariater efter bogen "Lærebog for kokke", udgivet på Erhvervsskolernes Forlag i midten af 80''erne (En stor, blå bog - omtrent A4 x 4½cm). Den indeholder alle de væsentlige grundopskrifter - blot skal man abstrahere fra at ingredienslisterne ofte foreskriver mængder som 50 æg eller 12 kg mel . Fordelen ved sådan en bog er, at når man kan den (og det kommer egentlig ret hurtigt), så kan man meget lettere improvisere over dagens køleskab. jeg bruger stort set aldrig mere end 30 minutter på aftensmaden, og det er inklusive forberedelse i form af rengøring af grøntsager og roden rundt i skuffer efter noget spændende at putte i. Og, bortset fra de obligatoriske frikadeller, så laver jeg aldrig det samme to gange. Faktisk er frikadellerne heller aldrig helt ens .

De bøger der undervises efter på kokkeuddannelsen i dag er ikke på samme kompendieform som den nævnte bog, så de er ikke så velegnede til hjemmebrug, men kræver en del udenomspædagogik for at fungere. Men ellers i øvrigt ret gode til opslag og mere håndtérbare. Der er enkelte steder både i ovenstående og i de nye, hvor man kommer lidt let om ved tingene, men i et restaurationskøkken er 30 minutter faktisk meget lang tid, så det er såmænd forståeligt.
Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 13:46

Hej Pia

Du kan da lige få et par stykker her - de er dødnemme...

1. Vores pastaret
Tag en pakke bacon og skær indholdet i små tern - brun dem på panden, så de er helt sprøde. Tilsæt 1/4 piske (eller kaffefløde hvis du vil holde det lidt magert) og lad det koge lidt ind. Smag til med salt, peber og en smule muskat.
Tilsæt det meste af en pose frosne ærter - helst de helt små søde - og lad dem tø op. De skal ikke koge ret lang tid, det skal være så de stadig næsten smager nyplukkede.
Tilsæt tilsidst en omgang friskkogt pasta - gerne af den friske, men tørret kan også bruges - og server.
Tidsforbrug 10 minutter - tidfredshedsindex 100!

2. Thai-ret
(Hav altid kyllingebryst eller -filet i fryseren!!! )
Skær kyllingen i små tern og brun den i en dyb pande eller wok. Tilsæt resterne fra grøntsagsskuffen i små tern - her kan alt bruges, også hvad du evt. har liggende i fryseren af diverse grøntsagsblandinger.
Tilsæt en dåse kokosmælk (endnu en ting du altid bør have i spisekammeret), lidt rød karrypasta og et skvæt fiskesauce. Kog det igennem og server med kogte ris.

Hurtigt - velsmagende - nemt nemt nemt

Velbekomme

mvh
Helle

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)