Hmmm nu tror I måske jeg er sådan lidt underlig når jeg spørger om dette, men er der nogen af jer som har problemer med at finde ud af hvad pokker man skal spise til aftensmad...
Her hos os havner vi tit i det samme...... efter en lang dag så synes jeg faktisk hjernecellerne har lidt svært ved at finde ud hvad skal man så spise og det skal være nemt....
Så tænker I nok - konen kan vil bare finde en lille opskrift på nettet...det tænder jeg bare ikke lige på - selvom jeg har prøvet div. funktioner som sæt kryds ved det du har i køleskabet, jeg mangler altid noget....
Så vi mangler faktisk lidt inspiration til nye retter. Må ikke indholde ting, hvor man skal indkøbe halvdelen af supermarked, for at kunne fremstilles og meget gerne en produktionstid på omkring ½ time.
Er der nogen der er i samme situation, sender jeg gerne et par tips til gode,velsmagende nemme retter.
|
Mad og atter mad
Hvis tiden er knap så brug 1 time et par gange om ugen og så tag ud og spis, det er ganske inspirende, på mange måder, ikke kun hvad maden angår. |
Hejsa Frysepizza er altså under min standard, med børn i huset bliver vi altså nød til at lave noget lødigt, dette gælder forøvrigt også for vores eget vedkommende, jo mere junkfood jo mere sygdom. At tage ud og spise med 3 halvvoksne børn, pyha for pyramiderne...det vil blive meget dyrt. |
Halløj Pia,
Det er en siatution mannge kender tror jeg, men det kan faktisk løses ved at man lægger en madplan for en uge eller to af gangen, på den måde kan du osse bedre planlægge Storindkøb og i længden vil jeg mene du osse sparer tid
Mht. inspiration, det kommer osse an på hvad man er til, men et ugeblad som feks UdeogHjemme har hver uge inspiration til mad som osse kan laves på 30 minutter
|
Men seriøst syntes du skal prøve det, man er sammen på en helt anden måde, end man normalt er i den samme gamle vane omkring spisningen der hjemme. Nu hvor du har 3 halvvoksene børn ville det måske også være oplagt at lade dem lave mad nogle gange, er sikker på de kunne forny din mad viden en del, og så du jo helt fri for at spekulere på maden, så er ansvaret jo deres ;) |
FrysePizza er vel næsten det ringeste man kan få, så hellere MacD |
Vi har en meget banal måde at håndtere det på:
Lav en madplan for en uge eller 14 dage ad gangen - og følg den. Så bruger man kun den ene gang hver/hveranden uge på at finde på noget ved at kikke i kogebøger og lignende. Så kan man bedre planlægge, hvad der skal købes ind og hvordan det skal laves, og man sparer også tid. Børnene kan jo også give et bidrag til ideer.
Vi har brugt løsningen, når vi synes at det er vanskeligt at finde på noget nyt hele tiden. Vi plejer at supplere med at indkøbe en kødpakke fra slagteren med alt muligt. Vi køber kun kød, hvor det ikke er er frosset ned i forvejen - så kan vi selv bestemme portionsstørrelserne. En kødpakke varer i 3-4 uger og så sørger vi for at fylde grøntsagsskuffen op når vi køber ind. Vi køber så også fisk en gang om ugen. En par gange om måneden laver vi også pizza med noget andet, så det bliver ikke kun den kødpakke. Selv i disse tider køber vi også ekstra kalkun eller kylling.
Så kort fortalt: Vi køber noget ind, så vi har grundstrukturen i hvad vi skal spise, lægger en madplan og fylder ind, hvor der lige mangler noget.
Det fungerer rigtig godt for os.
Hilsen Jakob |
|
Jeg tror ikke at der er nogen, der køber en frysepizza for smagens skyld (nå ja, så 1 da).
Den kan have fået et løft siden jeg sidst smagte en (det er en del år siden). Prøv en hjemmelavet pizza !!!!
Til sommer er det 15 år siden jeg fik noget fra McD - men jeg husker det som var det i går.
Men som mk siger: smag og behag .... |
|