Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativ til PostDK

Side 3 ud af 11 (103 indlæg)
Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Til det opstillede scenario med 8.000 pakker, vil han skulle bruge minimum 70 fuldtidsansatte til at køre pakkerne ud. Derudover skal pakkerne hentes hos kunderne, de skal sorteres og fragtes rundt i landet til de enkelte pakkebude.

Post DK trænger helt klart til konkurrence jeg er meget træt af deres monopol lignende tilstande, men opgaven er næsten umulig desværre. 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:59

Hej Brian D

Vi er helt enige, men først skal BS Fragt kunne løfte opgaven og den kan blive stor, meget stor endda.

Mange har gjort det før ham og er blevet opslugt af de store, så svært bliver det nok uden en stor pengepose at starte op på og en del tabte penge hen ad vejen.

Hvor mange terminaler skal han bruge, hvor mange biler og hvor store?

Kan man overhovedet hyre personat og bilerne?

Har man taget prisen til terminaler og kontorpersonalet med i taksterne??

Det er ikke så enkelt at starte op sådan..

Det er stadig ikke for at være lyseslukker, men skal man bruge en aktør til sine mange pakker, skal der også være noget der funker og virke troværdigt i brugerens øjne. 

mvh  Geeked

Fra Copenhagen
Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:59

Hi bsfragt

We fully tested the logistics systems and infrastructure behind www.weblogistik.dk before making the service available to webshop owners in Denmark. Weblogistik outsources the delivery of parcels to several established businesses (including Post Danmark) on behalf of its clients.

I hope you have done all your calculations. I don't mean to be pessimistic, but beware of the amount of time and money that's required to establish and prove a new business that can take on Post Danmark.

I really wish you lots of luck and I hope that your venture proves to be successful.

Med venlig hilsen

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 12:22

bsfragt:

>>Jakodan
Vi beregner det efter det pakken faktisk vejer.
Volumen er kun hvis pakken overstiger (LxBxH) 200x100x100 cm.
Hvis modtager ikke er hjemme ligges der en seddel i postkassen hvorefter modtager kan ringe os op og aftale nyt tidspunkt. Det koster ikke ekstra den første gang, men er en del af vores service.
Hvis der er tlf. på modtager ringer vi denne op for at sige vi er der, da nogle personer lige er inde ved naboen eller lign. Vi vil altid gøre opmærksom på vi har været der.
Der er ingen faktura/dieselgebyr ved den almindelig pakke.

Dvs jeg kan sende en pakke kassefyld, (flamingodimser) som fylder 0,5 kubikmeter og vejer 5 kilo for 35 kroner????
Eller en rulle boblefolie som er 50 cm i diameter og 2 meter høj og kun vejer 6-7 kilo for 40 kr?

Normalt skal vi betal vi efter volume, dvs boblefolien fylder for 125 kilo!!! Så den slags større ting plejer vi selv at køre ud med i vores egen varevogn.. Men hvis vi kan slippe for selv at køre og du kan  gøre det til den pris...Det er dæææælme billigt - Hvs du kan håndtere det og er sikker på at i kan holde leveringstider osv., er vi meget interesserede!!

Du skrev et sted at i afhenter pakkerne så sent som muligt, har du nogen ide om, hvad tid på dagen i ville hente i Kolding? Sidst på eftermiddagen vil jo være optimalt, men er heller ikke interesseret i at sidde her oppe til kl 8 om aftenen og vente :-)

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 23:28

det er sku en stor opgave du har rodet dig ud i bsfragt.

Som der er mange der siger herinde, skal der bruges ca. 70 - 80 kørende biler for at dække hele danmark, desuden skal der bruges min 4 terminaler hvor der skal køre linehaul biler mellem døgnet rundt. Det er en kæmpe opgave, Lige p.t har jeg lukket vores afdeling ned på fyn og sjælland og arbejder udelukkende på at få jylland op at køre. Vi har p.t 3000 kunder om ugen, og det skal godt nok gå hurtigt hvis vi skal køre så mange på en uge. Jeg "syntes selv" jeg er en erfaren kurer/ distributør , og jeg kan smidde omkring 90 stop på en normal arbejdsdag i et begrænset område fra skanderborg til århus midtby, også er der vildt tryk på den:-)

Men det jeg ville sige er at du kan prøve at kontakte mig hvis du har brug for en samarbejds partner i det jyske, det kan jo være vi kan hjælpe:-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 00:40

Lyder spændene - og jeg vil da klart følge med fra sidelinjen.
Vi er altid på udkig efter nye fragtmuligheder, da vægt/volume er en stor udfordring for os.

Nogle af jer siger at det er godt med noget konkurrence til PostDK. Det er jeg enig i, men nogle af deres stigninger kan jo være på grund af konkurrence på de "nemme områder". At få et brev fra den ene ende af københavn til den anden, koster ikke det store. Men et brev fra københavn til skagen, kræver meget mere. Og der er PostDK's politik jo at det skal koste det samme, lige meget destination. Det kunne man jo eventuelt bryde op med, hvis altså man kan gøre det på en ordentlig måde.

Held og lykke med projektet!

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 01:01

Jeg er også med på en test, hvis projektet skal prøves af. Jeg ved ikke om det vil kunne gøre det, men kunne man ikke vælge kunder selektivt, så det f.eks kun er kunder der sender over 2000 pakker om året der kan komme på tale. På den måde bliver der aldrig kørt efter "ingenting" og det man afhenter der skal leveres ud, har en værdi der er værd at køre efter...

Skal man afhente en pakke her og en pakke der, synes jeg det lyder ret håbløst. Havde man f.eks 200 kunder, hvor der er noget at køre efter, kan man jo altid udvide det senere med flere kunder. Men udbringningen kan jeg godt se der vil være utrolig mange stop ved alligevel.

Jeg ved ikke meget om logistik. Sidder bare med lidt simpel hovedregning. Hvad koster en lastbil med mand i drift om året?

Jeg har stort kørekort og savner at køre lastbil indimellem, så jeg kan muligvis tage en weekend tjans engang imellem, hvis i ikke har chauffører nok :)

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 08:48

Jeg er helt tosset interesseret, da jeg snart synes at jeg ligefrem mister kunder på den høje fragtpris, også selvom jeg ikke engang opkræver den fulde pris, som PostDanmark tager. Hvis jeg selv skal betale fragten, så taber jeg alt for mange penge, så det er vældigt.

Dog kunne bsfragt.dk godt friskes lidt op? Giv mig et prej, hvis vi skal finde ud af en løsning, så den er tip-top til 1. marts.

Men jeg abonnerer på tråden og følger ivrigt med! Cool

Kunne du tænke dig at sælge hair extensions? Clip hair extensions, keratin totter og værktøj.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:57

Hej alle  Idea

Nu SKAL i aminoer tage jer sammen, alle i modige kommende kunder til BS Fragt..

Tør i overhovedet overlade jeres dyre varer til en distributør der ikke kan eller vil svare på tidligere indlæg om hvordan han vil løse sin opgave!!

Er i alle sammen så naive og tror på, at der vokser en alternativ distributør frem til billige penge uden at have et bagland iorden??

Den man overlader sine varer til SKAL være troværdig...

Be´ nu den kære BS Fragt svare på spørgsmål, istedet for at falde over hinanden i jeres iver på at spare penge på fragt.

Sådan handler en rigtig købmand, undersøg baggrund og bagland før skift.

mvh   Geeked

Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:22

Hejsa her lidt svar.

>>MadsB
Ikke som det ser ud nu og det er desværre heller ikke noget vi regner me lige nu. Beklager

>>Steffen Daleng
Vi vil omdele til alle pakker er ude. Når kunden har betalt for at den skal ud næste dag, ja så skal den det også. Sådan er det bare ;o)

Nej vi levere i et tidsrum og ikke lige nøjagtig på det tidspunkt modtager ønsker, memindre der er betalt for noget express.

>>Keld Lanther
Takker for det, men vi er en god del som er villige til at tage kampen op, og det skal nok blive til noget.
Der er jo ingen der siger det bliver en let start når man starter noget, det er det jo aldrig.

Landsdækkende fra start mener jeg sagtens kan lade sig gøre uden problemer.

Som det er nu har jeg selv de chauffører der skal bruges til start og har en masse på standby, så er er ingen problemer med at få de pakker ud.
Har vi brug for mere mandskab og biler en dag eller uge eller altid får vi det når vi har brug for det.

Nu regner jeg ikke med vi afhenter 10000 første dag men vi tilpasser biler og mandskab så det passer.

Derfor er det vigtigt at vi har vores kunder oprettet i vores system og hele tiden er i kontakt med disse, og via vores system se hvor meget de sender osv.

>>Brian D
Hva kan jeg sige, vi må jo se. Vi synes ikke det lyder umuligt. ;o)

>>Keld Lanther
Vi kan sagtens løfte opgaven og vi er klar til at udvide hen ad vejen.
Personale til bilerne er intet problem og slet ikke når de får en go løn og godt arbejdsklima, da det betyder meget for os.

>>Jakodan
Ja du har ret ;o)
Vi er sikre på projektet og leveringstiderne skal overholdes.
Når først vores kunder er oprettet i vores interne system kan se hvornår vi ca. kommer forbi.

>>wil
Ja det er en stor opgave men vi er klar til det ;o)
Det er muligt vi kontakter dig hen ad vejen.

>>Rommy
Vi kan godt lide at det samme pris uanset hvor hen den skal, og det er også det letteste at finde ud af.

Du er velkommen til at følge med fra sidelinien og vi glæder os da til at du kommer ind på banen ;o)

>>langvang78
Takker for dit tilbud, du er gemt i vores kontaktbog. ;o)
Det kunne være smart at udvælge kunder der kun sender et bestemt antal om dagen eller lign. men vi har fået meget kontakt fra nogle som kun har engang om ugen og disse vil vi da også tilbyde vores produkter.

>>belliz
Ja nemlig. Mange mister kunder på fragten og nogle virksomheder må selv æde den så de ikke mister kunder.
Opfriskning :o) Skriv til vores mail og fortæl hvad du har i tankerne ;o)

>>Keld Lanther
Så er der svaret. Vi har styr på det.

>>Alle
Tak for jeres henvendelser. Håber i kan bruge svarene ellers skriver i bare igen.

Go' dag

Hilsen Brian

Side 3 ud af 11 (103 indlæg)