Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativ til PostDK

Side 4 ud af 11 (103 indlæg)
Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke der er nogen der skifter fra dag 1. uden at få besvaret de nødvendige spørgsmål. Men jeg synes det er en frisk ide, og synes det er glimrende ideen bliver luftet, så manden har en chance for at finde ud af om det er holdbart.

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:43

Hej BS Fragt

Du har styr på det, skriver du hele tiden, men ingen fakta.

Tænk, hvis du fik 100 kunder, som skal have bragt 1000 pakker ud hver uge, leveret til 800 kunder, fordelt i hele Danmark fra Skagen til Tønder, Kerteminde til Gilleleje..

Tænk, hvis du bare skulle levere disse til KUN Storkøbenhavn..

Hvor mange biler og mandskab skal du bruge til denne opgave??

Hvad ville dit tab blive med - foran, når du aflønner med god løn.

1000 pakker til billig takst ??

100 x 30 kr   =     3.000 kr

600 x 35 kr   =   21.000 kr

200 x 40 kr   =    8.000 kr

100 x 45 kr   =    4.500 kr

ialt: 36.500 kr for denne service..Flot og meget billigt

Hvor mange biler og mandskab skal du så bruge for at løfte opgaven, når du beregner tid til at afhente pakker og tid til at levere pakker, mange forskellige steder..

Mon ikke det hele ender med et kæmpe underskud!!

Der skal mere i tænketanken, når man vil slå stort brød op hurtigst muligt.

Start i lokalområdet, udvid langsom mere og mere, akkurat som Kai Dige Bach startede A1 Post i Storkøbenhavn for mange år siden.

mvh   Geeked

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 14:14

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 14:17

belliz:

Jeg er helt tosset interesseret, da jeg snart synes at jeg ligefrem mister kunder på den høje fragtpris, også selvom jeg ikke engang opkræver den fulde pris, som PostDanmark tager. Hvis jeg selv skal betale fragten, så taber jeg alt for mange penge, så det er vældigt.

Dog kunne bsfragt.dk godt friskes lidt op? Giv mig et prej, hvis vi skal finde ud af en løsning, så den er tip-top til 1. marts.

Men jeg abonnerer på tråden og følger ivrigt med! Cool

Undskyd men hvad betaler du da hos post DK ? Vi betaler 57 kr for pakker op til 5 kg. hos PD

Mvh

Ravn

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 15:51

Jeg betaler 70kr hver gang en pakke sendes ud, men jeg sender til gengæld heller ikke mere end 10 pakker hver 2. dag.

Kunne du tænke dig at sælge hair extensions? Clip hair extensions, keratin totter og værktøj.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 16:26

belliz:

Jeg betaler 70kr hver gang en pakke sendes ud, men jeg sender til gengæld heller ikke mere end 10 pakker hver 2. dag.

Det kan du altså gøre langt billigere (57 kr. pr. pakke) ved at få en webpak løsning hos Post Danmark. Eneste krav er at der sendes min. 100 pakker årligt.

Mvh

Ravn

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:50

Keld Lanther:

Hej BS Fragt

Du har styr på det, skriver du hele tiden, men ingen fakta.

Jeg tror nu også der er lidt flere udgifter, end man lige regner med.. og det kan da godt være det er et lidt tvivlsomt projekt, hvis der ikke er en kæmpe pengetank bag, meeeen......

.....de spørgsmål du stiller, fx mht hans bagland, budget osv. er egentlig none of our business...
Hvis en kunde begynder at spørge mig om, hvad vores fortjeneste er, hvor meget vi køber hjem af gangen og hvor vi får det fra, hvordan vi planlægger og budgettere, tror jeg nu også, jeg ville undlade at skrive det på en offentligt tilgængelig hjemmeside, hvor en hver kunde kan bruge informationerne til pris-presning og en hver konkurrent kan følge projektet...

Så hvis han ikke har lyst til at offentlig gøre den slags detaljer og det ikke er relevant for potentielle kunder, kan jeg da egentlig godt forstå det!!

Mon ikke han har lavet beregninger før han planlagde firma-start.. om det så er realistisk eller ej må tiden jo vise!

Tilmeldt 3. Jan 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 19:42

Virker næsten for godt til at være sandt vil jeg mene....

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:19

Hej Jakodan

Ingen tvivl om at PD bør have flere konkurrenter, men i må da som leverandører af varer, sikre jer, at han overhovedet kan holde det han lover, for det er dig og dine kunder der vil stå som sorteper under forsøget, og hvad med sikkerhed for dine varer, hvis han måtte lukke og låse forinden..

Hvem bliver sorteper, hvis din gode leveringsservice bliver smadret ??

Derfor undersøger man altid, hvis man skal have en større samhandel eller transport udført, om personen kan honorere din virksomsheds krav.

Det er li´som også derfor at man i udbud, udvælger visse firmaer, som skal give tilbud på ydelser, fordi man undersøger om de kan opfylde udbyderens krav og kun dem der opfylder disse krav, får lov til at komme med et tilbud..

mvh   Geeked

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:58

Keld Lanther:

Hej Jakodan

Ingen tvivl om at PD bør have flere konkurrenter, men i må da som leverandører af varer, sikre jer, at han overhovedet kan holde det han lover, for det er dig og dine kunder der vil stå som sorteper under forsøget, og hvad med sikkerhed for dine varer, hvis han måtte lukke og låse forinden..

Hvem bliver sorteper, hvis din gode leveringsservice bliver smadret ??

Derfor undersøger man altid, hvis man skal have en større samhandel eller transport udført, om personen kan honorere din virksomsheds krav.

Det er li´som også derfor at man i udbud, udvælger visse firmaer, som skal give tilbud på ydelser, fordi man undersøger om de kan opfylde udbyderens krav og kun dem der opfylder disse krav, får lov til at komme med et tilbud..

mvh   Geeked

Nej mine kunder bliver ikke sorteper.. Hvis jeg skulle bruge ham, ville jeg naturligvis prøve med et par pakker først til nogle faste kunder og bede dem fortælle mig, hvordan de oplevede leveringen. Jeg ville naturligvis ikke lægge ud med at sende en stak haste-haste ordrer til nye kunder og sige skidt-pyt, hvis det ikke kommer frem til tiden.

Men fragt er en virkelig stor post inden for emballage, da det fylder rigtig meget, så det er dyrt at sende - men der er ikke for ret mange penge, som regel. Derfor vil jeg FOR MINE KUNDERS skyld (de betaler som regel fragten) holde øjne og øre åbne for nye muligheder, som kan nedbringe vores udgifter = give kunderne bedre priser.. Det er der vel ikke noget galt i?

Grunden til jeg reagerer på dit indlæg er, at jeg synes det var lidt hårdt sagt;
"Nu SKAL i aminoer tage jer sammen, alle i modige kommende kunder til BS Fragt..
Tør i overhovedet overlade jeres dyre varer til en distributør der ikke kan eller vil svare på tidligere indlæg om hvordan han vil løse sin opgave!!
Er i alle sammen så naive og tror på, at der vokser en alternativ distributør frem til billige penge uden at have et bagland iorden??"

Jeg synes egentlig mere det lød som om, at du følte dig provokeret af, at han ikke havde lyst til at svare på dine spørgsmål.. og det kan jeg måske egentlig godt forstå, for der er hele tiden en undertone af "uanset-hvad-du-svarer-skal-jeg-nok-bevise-du-ikke-kan-klare-den".

Jeg har tænkt mig at vente 3-4 måneder efter hans start og se hvad folk skriver her inde.. Hvis nogen bliver utilfredse skal vi sikkert nok høre det og hvis folk kun har godt at sige, kunne jeg da godt finde på, at overlade nogle af "problem-pakkerne" til ham. Viser det sig så, at det ikke går, kan vi jo bare holde op med at bruge ham igen, værre er det jo heller ikke. Der er som sagt ikke for ret mange penge i fx en pose kassefyld eller boblefolie.

Men spørgsmål som dem her; "Tænk, hvis du fik 100 kunder, som skal have bragt 1000 pakker ud hver uge, leveret til 800 kunder, fordelt i hele Danmark fra Skagen til Tønder, Kerteminde til Gilleleje..".. Hvad søren kan du egentlig bruge svaret til? Jeg kan i hvertfald ikke bruge det til noget, andet end jeg ønsker at vide, at han har tænkt sig om og om han har baglandet i orden.. og det siger han han har, så må man jo selv finde ud af, om man vil stole på det eller ej.

Side 4 ud af 11 (103 indlæg)