Hej Jakodan
Ingen tvivl om at PD bør have flere konkurrenter, men i må da som leverandører af varer, sikre jer, at han overhovedet kan holde det han lover, for det er dig og dine kunder der vil stå som sorteper under forsøget, og hvad med sikkerhed for dine varer, hvis han måtte lukke og låse forinden..
Hvem bliver sorteper, hvis din gode leveringsservice bliver smadret ??
Derfor undersøger man altid, hvis man skal have en større samhandel eller transport udført, om personen kan honorere din virksomsheds krav.
Det er li´som også derfor at man i udbud, udvælger visse firmaer, som skal give tilbud på ydelser, fordi man undersøger om de kan opfylde udbyderens krav og kun dem der opfylder disse krav, får lov til at komme med et tilbud..
mvh 
Nej mine kunder bliver ikke sorteper.. Hvis jeg skulle bruge ham, ville jeg naturligvis prøve med et par pakker først til nogle faste kunder og bede dem fortælle mig, hvordan de oplevede leveringen. Jeg ville naturligvis ikke lægge ud med at sende en stak haste-haste ordrer til nye kunder og sige skidt-pyt, hvis det ikke kommer frem til tiden.
Men fragt er en virkelig stor post inden for emballage, da det fylder rigtig meget, så det er dyrt at sende - men der er ikke for ret mange penge, som regel. Derfor vil jeg FOR MINE KUNDERS skyld (de betaler som regel fragten) holde øjne og øre åbne for nye muligheder, som kan nedbringe vores udgifter = give kunderne bedre priser.. Det er der vel ikke noget galt i?
Grunden til jeg reagerer på dit indlæg er, at jeg synes det var lidt hårdt sagt;
"Nu SKAL i aminoer tage jer sammen, alle i modige kommende kunder til BS Fragt..
Tør i overhovedet overlade jeres dyre varer til en distributør der ikke kan eller vil svare på tidligere indlæg om hvordan han vil løse sin opgave!!
Er i alle sammen så naive og tror på, at der vokser en alternativ distributør frem til billige penge uden at have et bagland iorden??"
Jeg synes egentlig mere det lød som om, at du følte dig provokeret af, at han ikke havde lyst til at svare på dine spørgsmål.. og det kan jeg måske egentlig godt forstå, for der er hele tiden en undertone af "uanset-hvad-du-svarer-skal-jeg-nok-bevise-du-ikke-kan-klare-den".
Jeg har tænkt mig at vente 3-4 måneder efter hans start og se hvad folk skriver her inde.. Hvis nogen bliver utilfredse skal vi sikkert nok høre det og hvis folk kun har godt at sige, kunne jeg da godt finde på, at overlade nogle af "problem-pakkerne" til ham. Viser det sig så, at det ikke går, kan vi jo bare holde op med at bruge ham igen, værre er det jo heller ikke. Der er som sagt ikke for ret mange penge i fx en pose kassefyld eller boblefolie.
Men spørgsmål som dem her; "Tænk, hvis du fik 100 kunder, som skal have bragt 1000 pakker ud hver uge, leveret til 800 kunder, fordelt i hele Danmark fra Skagen til Tønder, Kerteminde til Gilleleje..".. Hvad søren kan du egentlig bruge svaret til? Jeg kan i hvertfald ikke bruge det til noget, andet end jeg ønsker at vide, at han har tænkt sig om og om han har baglandet i orden.. og det siger han han har, så må man jo selv finde ud af, om man vil stole på det eller ej.