Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativ til PostDK

Side 2 ud af 11 (103 indlæg)
Tilmeldt 22. May 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Lyder spændene, vil i selv veje alle pakkerne eller skal kunderne selv gøre det, og hvordan afregnes der?

Vil der kunne laves noget med print af labels ala pc pack, winedi eller andet effektiv.

Hvis det virker er jeg med på en prøve, vi afsender ca. 14000 pakker årligt.

Mvh Allan

VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 00:33

Hej.

Jeg synes det er et rigtigt godt initiativ du er startet her og man kan tydeligt set at der er lagt en masse overvejelser og tanker bag det.

Personligt ville jeg nok ikke skifte væk fra PostDK (selvom pris stigningerne er forrykte) - Årsagen hertil er at det umiddelbart virker for uoverskueligt med hvornår kunden så vil kunne modtage sin pakke. Og hvis i kun leverer ud i dagtimerne hvor kunden er på job, så er der ikke meget fidus i det.  (med mindre i også leverer om aftenen når de har fri?) - I så fald har du lavet en vinder   ;)

I kunne også arrangere noget i samme stil som GLS med pakkeshops i butikker der ligger i de fleste byer.

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 02:47
Hold da op. Det er spændende. Det er jo det, alle netbutikkerne her på Amino har efterlyst.

Jeg ønsker jer al mulig held og lykke. Godt at Post Danmark får lidt konkurrence.

Et enkelt spørgsmål: Hvad gør I, hvis modtageren af pakken ikke er hjemme?

Hvis jeg var jer, ville jeg lave aftale med lokale kiosker og benzinstationer eller andre, der har længe åbent. Så kan modtageren hente pakken dér.

mvh. Bo Jensen

Butik Go'aften

Besøg vores specialbutik med alt til erotiske rollespil: www.iscenesat6.dk

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 03:31

Meget spændende!

Jeg synes dog ikke at det virker så overskueligt med pakkerne - har jeg forstået det korrekt, at hvis jeg er tilmeldt som kunde, så kommer i og henter pakken i Skagen på min adresse og leverer den i Kbh dagen efter for 30 kroner?

Eller skal jeg betale kilometerpenge og gebyr?

På forhånd tak

Mette

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 08:43

bsfragt:

Hej Nina...

Ja du kan læse mere på www.bsfragt.dk og har du andre spørgsmål er du velkommen til at skrive.

Go' dag.

Venlig hilsen

bsFragt.dk

Jamen jeg synes faktisk ikke jeg helt fik svar på spørgsmålene.. Det er ikke for at hagle dig ned, men fordi vi kunne have interesse i at bruge dig :-)

Hvordan beregner i vægt - efter faktisk vægt eller efter volume? Det har stor betydning for os, da mange af vores varer fylder en del, men vejer meget lidt. Fx fylder en kasse boblekuvert for 15 kilo, selv om den kun reelt vejer 3 kilo..
Hvad gør i, hvis der ikke er nogen på adressen og vi ikke har sagt at i må stille pakken? Kører i ud med den igen næste dag, kommer der gebyr på eller hvordan?

Er der nogle yderligere gebyrer som dieseltillæg, fakturagebyr osv.?

Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 09:30

Jeg er selv meget træt af Post Danmark, og har oven i købet været ansatte i virksomheden i 13 år. Men dit alternativ har jeg meget svært ved at se hvordan skal kunne undgå at gi' et mega underskud hver eneste dag. Når man distribuere pakker handler det om volumen, volumen og atter volumen. Du skal minimum kunne distribuere mellem 13-15 pakker pr. time. Og hovedparten af pengene ligger i erhvervspakker som får kørt flere burer ind med pakker hver dag. Det er IKKE privatkunder som Post DK tjener penge på.

Men held og lykke med dit projekt !!!!!!

Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:41

Her lidt svar på de mange sørgsmål ;o)

>>desidedk
Du kan melde dig til som kunde ved at skrive en mail til os med lidt oplysninger.
Se under kontakt på hjemmesiden.
Selvom du ikke afsender hver dag kan vi sagtens finde ud af det.

>>Allan Nielsen
Pakkerne skal kunden selv kende vægten på, men vi laver dog stikprøver ind imellem, og det koster et gebyr at sætte forkert label på.
Vi arbejder lige nu med de pakkelabels og en måde for at gøre det nemmest for vores kunder.
Og hvis det virker... Det kommer til at virke ;o)

>>Steffen Daleng
Takker!
Vi snakkede om det med leveringstidspunktet i går og fra start af ville vi levere fra 1200.
Men nu har vi også lige en anden mulighed oppe og vende.
Erhverv fra kl 1000 og privat fra kl 1500
Vi vil kører en form for fast rute.

>>Goaften
Det med aftaler med forskellige steder kan være en god ide, men så er der også flere om pakkerne og større mulighed for at de forsvinder.

>>MetteSkagen
Ja du har ret.
Vi har vores ruter, så vi kommer også forbi dig :o)
Vi ser nu helst at man sender mere end 1 pakke, men ikke et must.
Ingen km. penge og gebyrer kun hvis pakken skal frem express.

>>Jakodan
Vi beregner det efter det pakken faktisk vejer.
Volumen er kun hvis pakken overstiger (LxBxH) 200x100x100 cm.
Hvis modtager ikke er hjemme ligges der en seddel i postkassen hvorefter modtager kan ringe os op og aftale nyt tidspunkt. Det koster ikke ekstra den første gang, men er en del af vores service.
Hvis der er tlf. på modtager ringer vi denne op for at sige vi er der, da nogle personer lige er inde ved naboen eller lign. Vi vil altid gøre opmærksom på vi har været der.
Der er ingen faktura/dieselgebyr ved den almindelig pakke.

>>Brian D
Vi har også maksimum str. på vores pakker.
Ved godt at de tjener deres penge på erhverv, men der er da også mange private der sender mange pakker hver dag uden at være erhverv.
Vi tror på det vi nu har sat gang i og det skal nok blive en success ;o)

>>Alle sammen
Ha en god dag og tak for alle jeres dejlige beskeder ;o)

Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:51

Hej bsFragt.dk

Må I transportere fødevarer?

Venlig hilsen Mads Bro En Sprællevende hummer - leveret til dørtrinnet. www.friskhummer.dk
Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 11:11

Hej igen.

(fra kl 15-?)

Skal jeg forstå det på den måde at hvis en kunde så kontakter jer og siger at han/hun ønsker varen leveret kl 19, så kan i klare det ?

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:31

Hej BS Fragt..

Allerførst vil jeg skrive, at du er en modig mand der tør tage springet mod de store aktører i faget pakketransport.

Næstderefter vil jeg mene, at det er en meget kostbar satsning, for PD har masser af penge, GLS tager kampen op, men har lang vej endnu til at være landsdækkende 99% 

Det er ikke for at gøre dit initiativ sort, men man undrer sig!! 

Jeg undrer mig blandt over, om du kan være landsdækkende straks, til så billige penge..

Der er ingen der spørger om dine evt. samarbejdspartnere, for du kan umuligt selv nå rundt i hele Danmark.

Hvis du skulle være så heldig at afhente 10.000 pakker hver dag og de skal ud til 8000 forskellige adresser, hvor mange biler og mandskab skal du så bruge til opgaven??

mvh   Geeked

Side 2 ud af 11 (103 indlæg)