Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faldende salg - hvad kan vi gøre?

Side 3 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Skovby, Galten
Tilmeldt 13. Sep 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Klaus,

Jeg kiggede lige hurtigt på din hjemmeside og kunne hurtigt vurdere, at I har for mange informationer, der vælter frem. Fortæller I for meget, fortæller I intet.
Hvis du er lidt ferm på hjemmesiden, ville du umiddelbart selv kunne lave lidt om - ellers kan du indgå et samarbejde med nogle elever fra erhvervsakademiskolerne (Erhvervsakademiet, UCN osv.), som gerne hjælper til små penge eller gratis for at få lidt referencer i deres portefølje.

Mit umiddelbare bud der ville kunne løses forholdsvis hurtigt er et nyt headerbillede med isoleret logo ovenpå (at logoet er i billedet dur ikke af mange grunde). Derudover synes jeg, at du burde skifte den grønne farve ud med et flot baggrundsbillede, der er sigende for branchen.

Jeg tog mig friheden til at lave et eksempel, hvor jeg har fjernet baggrundsfarven og lidt af headeren (og ja, logoet er ikke det helt rigtige). Det er lidt en start, synes jeg. Håber du kan se, hvad jeg mener.
Og det ville studerende også sagtens kunne hjælpe med.

Men hvis det var mig, der skulle overbevises om at handle hos jer i stedet for udlandet, så skulle jeg nok også lige mindes om, at der kommer en del gebyrer oveni ved handel i udlandet. Så det burde, i min mening, også kommunikeres ud.

Jeg håber, det har hjulpet en smule, og at I finder ud af det!

Hav en god dag!

Venlig hilsen
Barbara
Marketingkoordinator
MCZ Norden A/S

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:34

Ravn:

KlaMus:
På grund af Post Nords langsommelighed, kan vi heller ikke konkurrere på leveringstiden

Det forstår jeg ikke noget af, Post nord kan da levere pakker fra dag til dag?  I øvrigt vil de fleste udenlandske pakker da også nblive distribueres med Post nord.

Send dine vare som pakker og reklamer med levering næste dag.  Små pakker kan fås til en relativ lav pris hos post DK, den aktuelle pris afhænger naturligvis af hvor mange pakker du sender årligt.

Du skriver at jeres butik ligger i Centrum af KBH. Er du sikker på at det er det bedste sted at ligge, tror mange fravælger KBH pga. fremkommeligheden og parkering ikke er super god.

En typisk bestilling er på een CD eller to. En CD vejer omkring 125 gram + boblekuvert. Det betyder at portoen som brev er 32 kr. Kan vi ikke holde os under 250 gram, så hedder satsen 54 kr. Portoomkostningen betyder, at vort gennemsnitlige dækningsbidrag pr. ordre er på beskedne 31,20 kr. År til dato har vi ekspederet 421 bestillinger i webshoppen. Heraf fremgår tydeligt, at websalget kun er en niche for os.

Jeg/vi er naturligvis meget modtagelige for forslag til hvordan vi kan nedbringe denne portoomkostning.

Ravn:

Du skriver at jeres butik ligger i Centrum af KBH. Er du sikker på at det er det bedste sted at ligge, tror mange fravælger KBH pga. fremkommeligheden og parkering ikke er super god.

Nej, det er vi ikke sikre på og huslejen er astronomisk, men vi har ofte diskuteret en flytning (med alle de ulemper og udgifter der er forbundet med dette), men vi har ingen forhåbninger om at disse omkostninger vil kunne tjenes hjem igen og alene markedsføring af en ny placering vil koste en formue og tage lang tid.
Vognmagergade ligger mellem Rosenborg og Rundetårn. Vi har 220 kvadratmeter butik med klassiske CD'er væg-til-væg + et tilsvarende areal i kælderen til lager og administration.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12890
Skrevet kl. 15:11

KlaMus:

En typisk bestilling er på een CD eller to. En CD vejer omkring 125 gram + boblekuvert. Det betyder at portoen som brev er 32 kr. Kan vi ikke holde os under 250 gram, så hedder satsen 54 kr. Portoomkostningen betyder, at vort gennemsnitlige dækningsbidrag pr. ordre er på beskedne 31,20 kr. År til dato har vi ekspederet 421 bestillinger i webshoppen. Heraf fremgår tydeligt, at websalget kun er en niche for os.

Jeg/vi er naturligvis meget modtagelige for forslag til hvordan vi kan nedbringe denne portoomkostning.

Har i overhoved gjot noget for at få en lavere porto ?.  Du vil formodentlig kunne sende varerne som pakke, til en lavere pris. til en levere pris, hvilket også vil betyde at varen er fremme næste dag.  Det er mig ubegribeligt at i tilbyder gratis fragt ( når jeres dækningsbidrag kun er ca. 31 DKK. pr. ordre. Hvorfor tilbyder i gratis fragt når jeres konkurrenter ikke gør?

KlaMus:
År til dato har vi ekspederet 421 bestillinger i webshoppen. Heraf fremgår tydeligt, at websalget kun er en niche for os.

Det er jo fordi i overhoved ikke følger fulgt med tiden, du har tilmed fortalt at det rent faktisk er billigere at handle hos jeres webshop frem for de udenlanske konkurrenter .  Start med at få en pakke aftale med GLS eller Post Nord - så i kan levere næste dag.  Lad kunderne betale porte eller en del af den, det er penge lige med i lommen! 

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 15:39

KlaMus:
Nej, det er vi ikke sikre på og huslejen er astronomisk, men vi har ofte diskuteret en flytning (med alle de ulemper og udgifter der er forbundet med dette),

Ja det må dælme være dyrt at have 440 Kvm. i indre københavn.  Hvad betaler i pt. i husleje? 

Frem for at se på ulemperne ved en flytning, så se på de fordele der er:  Lavere husleje, bedre tilgængelighed for folk i bil, metro .... osv. Det må da unægtelig betyde flere kunder og øget omsætning.

Hvorfra ved ved du I at det vil koste en formue i markedsføring af en ny adresse? 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 16:07

Jeg tror i vil have rigtig godt af at bruge et par timer med en forretningsudvikler. Det vil komme til at koste, men det er givet rigtig godt ud hvis i får fat på den rette.

Som andre også har påpeget, synes jeg der kommer modsigende svar fra dig. På det ene tidspunkt bestiller folk bare fra Amazon; det er jo kunder der skal fiskes hjem, og det gør i kun ved at tage jeres webshop seriøst. Det med at "den bare er lokkende" holder ikke - jeg forstår det heller ikke, for i kan jo få mange flere potentielle kunder over webshoppen

Det lyder som om i vil holde status quo. Det kan godt være at i har beskæftiget jer med klassiske CD'er i 35 år, og derfor kender det ud og ind; men supplerende produkter kan jo aldrig skade - og at du ligefrem udtaler at det ikke kan komme på tale synes jeg er et solidt bevis på min påstand. 

Hvis jeg var dig ville jeg lave en hurtig opsummering og kigge på om der ikke kan udarbejdes nogle handlingsplaner på baggrund af de venlige råd der er kommet herinde.

- Ny hjemmeside

- Relaterende/supplerende produkter (på webshop som en start nu hvor i ikke har plads i butikken)

- Udvide jeres pladeselskab (noget der ikke er blevet sagt, men i tjener allerede 1000 dollars - kunne være de næste års omsætning lå her)

- Ny pakkeaftale med postnord (Giver sig selv, større dækningsbidrag hvilket forbedrer jeres webshop allerede der)

- Digital markedsføring (hvis der ikke er penge til det må man jo afsætte tid til at læse op på det og klare det selv)

- Tjek på nyhedsbrev (I sender ud, men sælger i rent faktisk også på nyhedsbrevene?)

- Markedsundersøgelse gennem spørgskema

Jeg er faktisk overrasket over at i har kunne have en stor CD-butik i indre København i de her år. Det havde jeg ikke troet var muligt uden større supplerende projekter. Det kunne være spændende at se nogle interne regnskaber for at finde ud af hvor profitabel i er. :-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:17

Jeg blev afbrudt i går og måtte gå offline og måske var det godt at holde en tænkepause. Tråden har fremkaldt mange kommentarer og der er give mange små og store gode råd. Jeg laver en ekstrakt, rapporterer tilbage til rette vedkommende og vender tilbage til tråden senere.

Foreløbigt tak til alle.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:31

Vi har holdt en brainstorming på baggrund af kommentarerne i denne debattråd. Herunder fik jeg indblik i nogle nye aspekter af den samlede situation og her må jeg nok med skam erkende, at jeg har faret med trekvart vind. Salget i butikken er faldende, ja, men dog ikke så dramatisk som jeg havde fået indtryk af og nogle omstruktureringer og besparelser gør, at bundlinjen er uændret.

Det betyder ikke at vi nu læner os tilbage og slapper af. Vi vil fortsat have fokus på initiativer til at øge omsætningen og strømline forretningen. På fredag har jeg et møde med det firma som potentielt skal lave en ny webshop til os. Det vil så komme an på investeringens størrelse om vi sætter det i værk.

I et følgende indlæg har jeg samlet nogle svar som jeg synes jeg skylder.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:31

Kongnic11:

Du siger i har 35 års erfaring, men har i udviklet jer i 35 år?
37 år faktisk. Virksomheden startede i 1979 som et pladeselskab. Siden kom import og distribution af udenlandske labels til og senest (i 2011 var det vist) overtog "vi" butikken og har udviklet den ganske meget siden da. Så ja.
Finn Pedersen:

Har læst lidt om at vinylplader er ved at blive trukket frem af skuffen igen hos de store producere. Kunne godt se det som et seriøst nyt produkt for en butik som denne. Har lidt på fornemmelsen at nogle entusiaster foretrækker vinyl fremfor den mere kønsløse CD digitallyd.
Vi har skam vinyler, men de sælger ikke.
MCZ Norden A/S:

Jeg tog mig friheden til at lave et eksempel, hvor jeg har fjernet baggrundsfarven og lidt af headeren (og ja, logoet er ikke det helt rigtige). Det er lidt en start, synes jeg. Håber du kan se, hvad jeg mener.
Jeg håber at en webshop er på vej, men jeg vil da se på dit forslag i weekenden.
Sunbao:

Så længe nej hatten findes frem, ligesom for et år eller to siden da der sidst var omtale af jeres webshop herinde, så forsætter spiralen nedad.
Den med nej-hatten er jeg lidt ked af. Vi skyder ikke alt ned bare fordi vi er konservative og ikke vil forandre os. Vi må bare konstatere, at investeringer på 50 eller 100k ikke er en realistisk mulighed for os.
Ravn:
Har i overhoved gjot noget for at få en lavere porto ?

Nej, det har vi ikke og her har vi sovet i timen. Vi anede ikke at denne mulighed findes, så det er vi allerede i gang med at undersøge. Tak.
Ravn:

Ja det må dælme være dyrt at have 440 Kvm. i indre københavn.  Hvad betaler i pt. i husleje?
Sæt to nuller bagved og læg lidt til.
Ravn:

Hvorfra ved ved du I at det vil koste en formue i markedsføring af en ny adresse?
Eksempel: Der kommer jævnligt folk i butikken der spørger efter noder. Nodebutikken flyttede for 17 år siden!
Andreas:
Jeg tror i vil have rigtig godt af at bruge et par timer med en forretningsudvikler. Det vil komme til at koste, men det er givet rigtig godt ud hvis i får fat på den rette.
Det prøvede vi faktisk for et par år siden. Han var rasende dygtig til det fundamentale, men begge parter måtte konstatere, at uden indsigt i vores branche og markedet var det vanskeligt at rådgive konkret.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 08:22

ud fra det det skriver om huslejen må det jo være omkring 44.000,00 DKK i betaler, men er det pr måned eller årligt eller hvad ? 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:24

Det er om måneden Tongue Tied

Side 3 ud af 6 (54 indlæg)