Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faldende salg - hvad kan vi gøre?

Side 3 ud af 7 (62 indlæg)
Fra Skovby, Galten
Tilmeldt 13. Sep 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Klaus,

Jeg kiggede lige hurtigt på din hjemmeside og kunne hurtigt vurdere, at I har for mange informationer, der vælter frem. Fortæller I for meget, fortæller I intet.
Hvis du er lidt ferm på hjemmesiden, ville du umiddelbart selv kunne lave lidt om - ellers kan du indgå et samarbejde med nogle elever fra erhvervsakademiskolerne (Erhvervsakademiet, UCN osv.), som gerne hjælper til små penge eller gratis for at få lidt referencer i deres portefølje.

Mit umiddelbare bud der ville kunne løses forholdsvis hurtigt er et nyt headerbillede med isoleret logo ovenpå (at logoet er i billedet dur ikke af mange grunde). Derudover synes jeg, at du burde skifte den grønne farve ud med et flot baggrundsbillede, der er sigende for branchen.

Jeg tog mig friheden til at lave et eksempel, hvor jeg har fjernet baggrundsfarven og lidt af headeren (og ja, logoet er ikke det helt rigtige). Det er lidt en start, synes jeg. Håber du kan se, hvad jeg mener.
Og det ville studerende også sagtens kunne hjælpe med.

Men hvis det var mig, der skulle overbevises om at handle hos jer i stedet for udlandet, så skulle jeg nok også lige mindes om, at der kommer en del gebyrer oveni ved handel i udlandet. Så det burde, i min mening, også kommunikeres ud.

Jeg håber, det har hjulpet en smule, og at I finder ud af det!

Hav en god dag!

Venlig hilsen
Barbara
Marketingkoordinator
MCZ Norden A/S

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

KlaMus:
På grund af Post Nords langsommelighed, kan vi heller ikke konkurrere på leveringstiden

Det forstår jeg ikke noget af, Post nord kan da levere pakker fra dag til dag?  I øvrigt vil de fleste udenlandske pakker da også nblive distribueres med Post nord.

Send dine vare som pakker og reklamer med levering næste dag.  Små pakker kan fås til en relativ lav pris hos post DK, den aktuelle pris afhænger naturligvis af hvor mange pakker du sender årligt.

Du skriver at jeres butik ligger i Centrum af KBH. Er du sikker på at det er det bedste sted at ligge, tror mange fravælger KBH pga. fremkommeligheden og parkering ikke er super god.

En typisk bestilling er på een CD eller to. En CD vejer omkring 125 gram + boblekuvert. Det betyder at portoen som brev er 32 kr. Kan vi ikke holde os under 250 gram, så hedder satsen 54 kr. Portoomkostningen betyder, at vort gennemsnitlige dækningsbidrag pr. ordre er på beskedne 31,20 kr. År til dato har vi ekspederet 421 bestillinger i webshoppen. Heraf fremgår tydeligt, at websalget kun er en niche for os.

Jeg/vi er naturligvis meget modtagelige for forslag til hvordan vi kan nedbringe denne portoomkostning.

Ravn:

Du skriver at jeres butik ligger i Centrum af KBH. Er du sikker på at det er det bedste sted at ligge, tror mange fravælger KBH pga. fremkommeligheden og parkering ikke er super god.

Nej, det er vi ikke sikre på og huslejen er astronomisk, men vi har ofte diskuteret en flytning (med alle de ulemper og udgifter der er forbundet med dette), men vi har ingen forhåbninger om at disse omkostninger vil kunne tjenes hjem igen og alene markedsføring af en ny placering vil koste en formue og tage lang tid.
Vognmagergade ligger mellem Rosenborg og Rundetårn. Vi har 220 kvadratmeter butik med klassiske CD'er væg-til-væg + et tilsvarende areal i kælderen til lager og administration.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:
Nu er det et "niche produkt" i sælger med kunder der har ser mere på indhold end indpakning. Så smart indpakning er nok ikke det der sælger ... men måske alligevel gør en lille forskel.

Jeg ville dog hvis det var min shop starte med at sætte et lidt mere roligt billede i foroven på siden - det skal ganske vist vise at I har mange cd´er men det er vist muligt at løse også. Og - så ville jeg ændre den mørkegrønne farve omkring shoppen.

Det ville være en gratis start -

* Så ville jeg ændre den knap "Læg i indkøbskurv" til en lettere farve og måske en anden tekst.... Bestil, fx. eller måske bare Køb (kan se at det er alle knapper)
* Måske også kigge lidt på skriftstyper

Jeg tror godt at en grafiker kunne komme med et makeover til en rimelig pris.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så længe nej hatten findes frem, ligesom for et år eller to siden da der sidst var omtale af jeres webshop herinde, så forsætter spiralen nedad.

Du siger det enkelt selv, jeres gamle kunder køber hjem fra england, altså handler de på webshop, i har en håbløs webshop som du også anerkender, men ønsker ikke at gøre noget ved det da det intet må koste.

Ligeledes ønsker i ikke at finde jer en billigere placering igen da det intet må koste jer.

Det koster penge at tjene penge, ønsker i ikke at investere og forsøge at skabe jer en fremtid, så luk biksen, 35 års erfaring, jo jo de sidste 10 har jo været i hængekøjen med nej hatten på.

Det er jo ikke for sjov at alle butikker der ligner jeres mere eller mindre er udryddet her i landet vel ?.

Vil i overleve så skal i satse, og det koster penge så enkelt er det. Det nytter ikke noget at i forsætter med at sidde på jeres tømmerflåde som bliver mindre og mindre dag for dag.

Vågn op mand der skal ske noget drastisk.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Sunbao

Super indlæg, Tænkte ligesom dig at der er alt for meget nej hat her!

Sunbao:
Vågn op mand der skal ske noget drastisk.

Lige netop og det skal ske NU ellers er det snart for sent.   

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Sunbao:

Det koster penge at tjene penge, ønsker i ikke at investere og forsøge at skabe jer en fremtid, så luk biksen, 35 års erfaring, jo jo de sidste 10 har jo været i hængekøjen med nej hatten på.

Det er jo ikke for sjov at alle butikker der ligner jeres mere eller mindre er udryddet her i landet vel ?.

Vil i overleve så skal i satse, og det koster penge så enkelt er det.......

Jeg må indrømme at det da er en umådelig arrogant kommentar uden megen forståelse for det kommercielle for spørger. Det er en webshop der genererer for ca 15000kr i db om året, så det er lidt galimatias at snakke om store investeringer. 

Der er givet fine råd omkring hvordan siden ser ud. Lav en profil af de folk der kommer i jeres forretning så I kan profilere jeres mest sandsynlige kundesegment, og så ville jeg da hvis der var lidt stille tid bede kunder der besøger jer se på jeres webside og spørge til forslag. I taler om specielinteresser så I må være interessante til gaver mv, så en eller anden form for ønskeliste svarende til hvad mange amerikanske brudeforretninger har til hvor man kan sige og dele hvad man ønsker sig, og sende links til familiemedlemmer der elllers køber en Smartbox til jul...

I kunne trykke postkort med tilbud for fortrykt porto som kan sendes til bekendte....

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:

En typisk bestilling er på een CD eller to. En CD vejer omkring 125 gram + boblekuvert. Det betyder at portoen som brev er 32 kr. Kan vi ikke holde os under 250 gram, så hedder satsen 54 kr. Portoomkostningen betyder, at vort gennemsnitlige dækningsbidrag pr. ordre er på beskedne 31,20 kr. År til dato har vi ekspederet 421 bestillinger i webshoppen. Heraf fremgår tydeligt, at websalget kun er en niche for os.

Jeg/vi er naturligvis meget modtagelige for forslag til hvordan vi kan nedbringe denne portoomkostning.

Har i overhoved gjot noget for at få en lavere porto ?.  Du vil formodentlig kunne sende varerne som pakke, til en lavere pris. til en levere pris, hvilket også vil betyde at varen er fremme næste dag.  Det er mig ubegribeligt at i tilbyder gratis fragt ( når jeres dækningsbidrag kun er ca. 31 DKK. pr. ordre. Hvorfor tilbyder i gratis fragt når jeres konkurrenter ikke gør?

KlaMus:
År til dato har vi ekspederet 421 bestillinger i webshoppen. Heraf fremgår tydeligt, at websalget kun er en niche for os.

Det er jo fordi i overhoved ikke følger fulgt med tiden, du har tilmed fortalt at det rent faktisk er billigere at handle hos jeres webshop frem for de udenlanske konkurrenter .  Start med at få en pakke aftale med GLS eller Post Nord - så i kan levere næste dag.  Lad kunderne betale porte eller en del af den, det er penge lige med i lommen! 

 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:
Vi har absolut ingen forstand på andet

KlaMus:
Vi har 35 års erfaring på markedet og har fingeren på pulsen m.h.t. hvad der sker i branchen.
Man kan rent faktisk også dø af erfaring. Og I viser vel set fra andres side at I rent faktisk ikke har fingeren på pulsen. I hver fald burde I måske på et tidligere tidspunkt have mærket efter om det jeres egen eller kundernes i kunne mærke.

Tag nu et brainstorm i butikken og se om jeres setup kan leve den tid som i forventer det skal leve - og ellers så bliver i nok nødt til at tænke nyt.....rigtig nyt! Inden det bliver for sent.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:
Nej, det er vi ikke sikre på og huslejen er astronomisk, men vi har ofte diskuteret en flytning (med alle de ulemper og udgifter der er forbundet med dette),

Ja det må dælme være dyrt at have 440 Kvm. i indre københavn.  Hvad betaler i pt. i husleje? 

Frem for at se på ulemperne ved en flytning, så se på de fordele der er:  Lavere husleje, bedre tilgængelighed for folk i bil, metro .... osv. Det må da unægtelig betyde flere kunder og øget omsætning.

Hvorfra ved ved du I at det vil koste en formue i markedsføring af en ny adresse? 

Tilmeldt 30. Jun 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Sunbao:

Så længe nej hatten findes frem, ligesom for et år eller to siden da der sidst var omtale af jeres webshop herinde, så forsætter spiralen nedad.

Så rigtigt! 100% enig, kan ikke siges bedre. Der er masser gode forslag! Hvad er det værste der kan ske? I går konkurs, og det virker til i allerede er på vej derhen. 

Side 3 ud af 7 (62 indlæg)