For nogle år siden holdt Jubii fastelavnsfest for 7.000 mennesker på Charlottenlund Travbane. Der kom bl.a. et par tusinde børn som skulle slå katten af tønden. Vi havde derfor indkøbt 5.000 fastelavnsboller som skulle deles ud på dagen. Jubiis kok havde bestilt bollerne i Inco og de var kommet i en vogn der stod ude bag en lille villa, vi brugte som kommandocentral på dagen. Vognen lignede en frysevogn og vi jokede med at bollerne nok var frosne og det grinede kokken fjoget af. En time før børnene skulle have dem, gik vi ud til vognen for at se om alt var som det skulle være og da vi slår døren op, bliver vi mødt af minus 21 grader og nogle paller med frosne boller, der skulle bages i 30 min. før de var klar. Kokken gik helt i panik og løb ind i villaen og tændte for ovnen. Det var en standardovn der vel kunne klare 15 boller ad gangen på en god dag, så vi regnede ud at han kunne have dem klar om nogle uger ;-) Nu var gode råd rigtigt dyre og vi fandt frem til, at der var en kollega, der kendte en, der kendte en, der kendte bageren i Ordrup. Ham ringede vi til og 10 minutter senere, var de første boller på vej i en af de 5 Mercedes Stationcar taxier vi hyrede. Da børnene kom, var de første boller returneret dampende varme og sådan fortsatte kortegen af taxier, med at køre mellem travbanen og Bageren i Ordrup. Børnene var helt vilde, for de havde aldrig fået varme fastelavnsboller før. Taxi chaufførerne tjente en god slat penge og de havde fået en ny røverhistorie til deres kunder. Bageren fik 2 1/2 krone pr. bagt bolle, så han var rigtig glad og jeg lærte betydningen af at have et godt netværk :-) Se det var en rigtig fastelavnshistorie. De bedste hilsner Martin Thorborg |
En fastelavnshistorie
|
Dbh Martin |
Lyder som en træls ekstra-udgift, men I fik da en historie ud af det... måske kunne den endda bruges til noget PR. Dig foran en masse børn og nogle taxachauffører der er ved at dele fastelavnsboller ud Hvor langt var der fra travbanen til bageren?
|
Vi fik masser af PR :-) Der var vel et par kilometer til bageren vil jeg tro. Selvfølgelig er det ærgeligt med pengene. Men når du har lejet hele travbanen og du underholder 7.000 mennesker, så er det ikke 15.000 kr. der vælter læsset. Dbh Martin |
He he - jeg har godtnok hørt dig fortælle historien før - men den er stadig totalt underholdende... Den får mig til at tænke på min tid i SystemForum (resterne deraf blev senere til TopNordic). Vi havde lige flyttet fra vores domicil på Tempovej i Ballerup til et betydeligt større - Xerox'' gamle bygning på Borupvang. Der blev holdt en mega housewarming hvor bl.a. hele Cirkus Arena (inklusiv Bubber, telte og det hele) var hyret til at komme og underholde alle gæsterne. En eller anden havde så også fået den gode idé at alle børnene da også skulle have nogle burgere nede fra McDonnalds - prøv lige at forestil Jer ekspedientens reaktion da vi holdt på McDrive i en Ford Transit og bad om 3.000 Happy Meals....
De var godtnok blevet advaret et par dage i forvejen, men de troede at der blot var tale om 3.000 burgere - ikke hele meals!
/Jesper
www.MediaMouse.dk - alt i grafisk kreation & produktion jesper snabelA mediamouse.dk |
Sad lige og snakkede med en af mine gamle kolleger i telefonen og jeg mindede ham om historien med alle Happy Meals''ene. Han havde så lige en rettelse til min hukommelse: Det var ikke 3.000 - men "kun" 500. Men han kunne så supplere med noget jeg havde glemt: Vi havde spurgt om vi ikke kunne få/låne nogle af deres McD-kasketter så børnene kunne se hos hvem de kunne få deres Happy Meals. Vi fik så blot at vide, at vi kunne KØBE dem - på trods af at vi lige havde købt 500 Meals.... Så vi endte altså med at købe 500 Meals og nogle kasketter...
/Jesper
www.MediaMouse.dk - alt i grafisk kreation & produktion jesper snabelA mediamouse.dk
|
|
Haha....det er sgu den bedste historie jeg har hørt i lang tid :))) Den fortæller også en hel del om det med at have et netværk (selvom man nok skulle have fundet en bager eller bageovne alligevel) og også noget omkring "work smart, not hard" - modellen. Tak igen for denne kodyle historie, Eric :) |
Forandre dit vand - Forandre dit liv!
Jo da, en ovn kan man altid finde. Men vi havde 30 min. til det og så skulle ovnen så lige kunne bage 5.000 boller på under 3 timer ;-) Dbh Martin |