Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

seo kursus hos Doctech

Side 5 ud af 11 (101 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:
Når amino alligevel registrerer ip-numre, kunne man vel lave en funktionalitet i signaturen, som hed: "Denne bruger deler ip-adresse med følgende andre brugere." Hvis dette foregik automatisk, skulle man ikke bruge tid og krudt på at søge efter ensartede stavefejl osv. for at underbygge sin mistanke.
 

Hæhæ ideen er som sådan sjov, men som Sune også nævner, er den ikke problemfri.
Fx deler mig firma kontorfaciliteter med et andet firma (indgang, køkken, toilet og internetforbindelse) og de er nogle gange også på Amino. Dertil har jeg en forretningspartner som godt nok ikke er så aktiv på amino længere, men det sker da...
Der findes jo også kontorhoteller i forskellige størrelser, fx Duckyard hvor de sidder flere amino'er... 

Hvis det endeligt skulle være, med sådan en funktion, så skulle det være sådan for moderatorne, at der ved det enkelte indlæg hvor der var mistanke om to brugere med samme identitet/IP var high lightet IP felt, eller et lille alarm blink.
Der hvor der normalt står "IP-adresse er gemt" erstates blot med nogle tal for en moderator og man skal altså nærmest direkte lede efter det, for at finde dobbelt-debatørerne...

 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lønne:

I øvrigt sjovt så stille både Preben Madsen og SEOmekanikeren pludselig blev... ;-)

Ja - utroligt stille. Jeg har det lidt "lunkent" med situationen... Det er så bevist, at SEOmekanikeren og Preben Madsen, Doctech ApS, skriver fra samme IP (samme router som Mikkel skriver). Jeg har tjekket DocTech, og det er et énmandsfirma, så det er jo nok ikke en ansat, der sidder og modarbejder Preben Madsen.

Men... Jeg har selv fornemmelsen af at blive hængt ud ganske frisk i erindring, og derfor håber jeg, at Preben Madsen vil stå frem og forklare sig. Hvis han eller en evt. ansat, der ikke fremgår af selskabsoplysningerne, virkelig er SEOmekanikeren, er det vel et forretningsmæssigt selvmord? Han kan jo ikke gå ud og agere i markedet efter den omgang. Og måske vil nogle af de firmaer, han har hængt ud sagsøge ham for brud på Lov om Markedsføring?

Og hvis det ikke er Preben Madsen - ja så er det da vist vigtigt for ham, at det bliver opklaret...

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Dimitri Hardorff:
For debattens skyld skal det nævnes at SEOmekanikeren og Preben Madsen sidder på den samme IP-adresse.


Hold da op hvor uprofessionelt.... Hvis det ikke Preben Madsen som er SEOmekanikeren, så håber jeg sørme for hans ry og rygte at han får aklaret dette så hurtigt som muligt.

Men jeg forstår ikke hvorfor han så først laver et indlæg som sig selv, for så derefter at nedgøre det han selv lige har skrevet?

/Jesper

Fra Midtjylland
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :
>> Men jeg forstår ikke hvorfor han så først laver et indlæg som sig selv, for så derefter at nedgøre det han selv lige har skrevet?

Et forsøg på afledning. Hvis SEO mekanikeren virkelig er Preben, er det umiddelbart smart at lave et fingeret angreb på "sig selv".
Jeg kan dog også komme i tvivl, om hvem denne "kollega" er, der tror/troede Thomas  er/var SEO mekainkeren.
Det er ganske givet et setup fra den samme person bag IP'en.
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:
Men jeg forstår ikke hvorfor han så først laver et indlæg som sig selv, for så derefter at nedgøre det han selv lige har skrevet?
 

Jeg har også undret mig, men har en lille lommeteori...
SEOmekanikeren er kendt for, både her på amino og på sin blog, at nedgøre alt og alle indenfor SEO branchen. Derfor kan han selv sagt ikke bare være ovenud positiv og lykkelig for Doctech's eksistens, men er nødt til først at påtage sig sin normale facede.
Herefter - og det finder vi jo ikke ud af, fordi Dimitri afslørede ham - ville han nok have fundet et måde at fremhæve positive ting ved Preben Madsen og på den måde, virkelig have sat Preben op på en pedestal fordi han var superhelten der slap igennem SEOmekanikerens vridemaskine med skindet i behold.

Baseret på en eminente viden som Preben Madsen/SEOmekanikeren har udvist ind til videre, så var vi nok alle faldet i med begge ben, havde det ikke været for Dimitris skarpe øje.

Jeg ved godt at tanken om at gøre som jeg netop har beskrevet, for normalt tænkende mennsker lyder nærmest sindsygt idiotisk, men det er virkelig den eneste potentielle mulighed jeg kan finde frem til... 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er godt nok en imponerende udvikling det her efterhånden har taget. Hvis Nicolai's ovenstående teori viser sig at passe, så fatter jeg simpelthen ikke at man kan udtænke en så langt ude plan, og så derefter være så dum at køre en dobbeltrolle fra samme IP. Det næste bliver vel at "Anonym" der fik Rosenstrand til at fare i flint, viser sig at være foreløbig sidste led i en triplerolle fra samme IP...

Nå, nok om gisninger og teorier om sammensværgelser. Jeg glæder mig så sandeligt også til at høre hvad Preben Madsen har at sige til det. Hvis ikke han ønsker at forsvare sig imod det her, så må jeg sige at det er et forretningsmæssigt selvmål af de helt store!

 Mvh. Anders

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Anders Lund:

Det er godt nok en imponerende udvikling det her efterhånden har taget. Hvis Nicolai's ovenstående teori viser sig at passe, så fatter jeg simpelthen ikke at man kan udtænke en så langt ude plan, og så derefter være så dum at køre en dobbeltrolle fra samme IP. Det næste bliver vel at "Anonym" der fik Rosenstrand til at fare i flint, viser sig at være foreløbig sidste led i en triplerolle fra samme IP...

Nå, nok om gisninger og teorier om sammensværgelser. Jeg glæder mig så sandeligt også til at høre hvad Preben Madsen har at sige til det. Hvis ikke han ønsker at forsvare sig imod det her, så må jeg sige at det er et forretningsmæssigt selvmål af de helt store!

 Mvh. Anders

Hej Andreas Lund

Ja - du var jo også en af dem, der var i hans vridemaskine...

Normalt får jeg skyld for at have en syret hjerne, og det passer nok også. Men hvis du har ret i ovenstående teori, har jeg godt nok fundet min overmand i SEOmekanikeren, når det handler om lumske planer

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg skal sørme love for at jeg og min arbejdsplads fik en tur i vridemaskinen - velkommen til SEO-verdenen! ;-)

Jeg har rundt omkring (bl.a. i kommentarer på SEOMekanikerens blog) brokket mig lidt over fremgangsmåden og den behandling vi bl.a. var udsat for i LAIT. Tonen fra SEOMekanikeren blev da også en smule mere forsonlig som tiden gik, og så havde jeg egentlig tænkt mig at lade det ligge med det...

Dog skrev jeg sent i går aftes en kommentar (vist min mest kritiske indtil videre) til http://seomekanikeren.blogspot.com/2008/01/em-holdet-i-hndbold-falder-det-samme-gr.html, da jeg godt nok synes at grænsen, med den seneste udvikling taget i betragtning, efterhånden er nået. Den afventer godkendelse, og så må vi jo se om Mekanikeren er gået under jorden eller han, som tidligere meldt ud, offentliggører alle kommentarer...

Ellers kommer den bare på her....

Mvh. Anders

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

ØV - du reagerer slet ikke på, at jeg kalder dig Andreas? Når du nu kalder mig Rosenstrand... Surprise

Jeg tvivler på, vi ser mere aktivitet på den blog - men man kan selvfølgelig aldrig vide. Jeg pusler lidt videre med at få fundet identiteten med sikkerhed på "Anonym" - og kan jeg det, vil jeg vurdere, om der skal sættes et eksempel via domstolene. Nu må vi se...

Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 5 ud af 11 (101 indlæg)