Det er jo din mening... jeg syntes faktisk at, de hæver nogle latterlige høje timepriser. Det er da lækkert af hive en god løn hjem - men sikker på at flere af dem i "mellem-klassen" hiver mindst så meget hjem som de helt dyre. De har måske ikke WanerBrothers, Disney, McD... osv som clienter, men mindre og mellemstore firmaer i flere antal. |
kejseren:Det er jo din mening... jeg syntes faktisk at, de hæver nogle latterlige høje timepriser. Det er da lækkert af hive en god løn hjem - men sikker på at flere af dem i "mellem-klassen" hiver mindst så meget hjem som de helt dyre. De har måske ikke WanerBrothers, Disney, McD... osv som clienter, men mindre og mellemstore firmaer i flere antal.
Hvis jeg lægger 50 timer a 1.300 kr. er det 65.000 kr. Kunden øger sit onlinesalg fra 250.000 månedligt til 450.000 månedligt. Kundens DG er på 28%, hvilket betyder, at min indsats spiller ekstra 56.000 kr. ind hver måned. Min tilbagebetalingstid er altså mindre halvanden måned. Før dette var der to flejnerter på samme opgave. Den ene flyttede INTET på fem måneder, og den anden "forsvandt" pludseligt fra arenaen efter at have udført diverse optimeringer af tjek-ud proceduren, der reducerede konverteringen med næsten 20%. Til gengæld arbejdede begge flejnerter til væsentligt lavere timeløn, end jeg gør. Og for god ordens skyld: Dette er en helt aktuel historie fra det virkelige liv.
Det er muligt, at nogle har ro i maven med at eksperimentere med deres levebrød med konsulenter, der ikke er mere værd end 500 eller 600 kr. pr. time. Men de bliver færre og færre - for det er kun de heldige, der har mere end ét skud i bøssen.
Hvor er det synd for udviklingen, at der er så mange mennesker, der fortsat ser på beløbet i stedet for på udbyttet. Og en timesats isoleret betragtet kan ingen bruge til noget. Hvis nu jeg er fire gange så hurtig til mit job som ham, der tager 600 kr. pr. time - hvem er så billigst?
Det er samme historie som den om prisen på E-Pusher. Den bog er stinkebillig i forhold til, hvad shopejerne får ud af at følge mange af rådene i den. Men de fleste ser på prisen på 1.500 kr. og tænker "Det er for galt, at Thorborg skal have så meget for den", i stedet for at tænke: "Den må jeg kunne tjene mange penge på at købe". Det er måske et typisk dansk fænomen? Jeg ved det ikke, men jeg ved, at de selvstændige, der formår at se ud over prisen og ser på værdien af det købte i stedet - det er dem, der tjener kassen.