Godt spørgsmål Nicolaj. Der må sidde mange derude med masser af erfaring :-) |
Personlig branding kommer man langt med - naturligvis ved samtidig også at kunne sit arbejde. Men der er en stor verden udenfor amino, både i ind- og udland, hvor der sidder nogle ufatteligt dygtige folk.
Hvis jeg i dag skulle finde et nyt seo firma - så ville jeg gå i gang med at google løs. Finde virksomheder der har rigtig gode placeringer på mange ord der passer til det som tilbydes - og så tage kontakt telefonisk og spørge om de ville fortælle hvem de brugte - og hvor tilfredse de var med dem.
Mht timepriser. Jeg har fuldt ud respekt for hvis man er dygtig og hurtig til sit arbejde, kan tage en høj timepris. Bruger man nærmest døgnets 24 timer på arbejde og opsamling af viden, skal man naturligvis tage sin pris for dette.
Der hvor jeg synes filmen knækker, er når der skal afregnes efter »hvad kan min kunde tjene på mit arbejde«. Her går klappen i hvert fald ned for mit vedkommende. Jeg synes ikke det er seriøst, og det giver ikke lysten til et fremtidigt sikkert og langvarigt samarbejde.
Jeg har lige været møllen igennem med tilbud på ny webshop. Hør nu her - vi snakker priser der svingede fra mellem 75.000 til 700.000. Sidstnævnte lukrerede klart på at nethandel er fremtidens handelsplatform - og nu hvor folk har fundet ud af det - så stiger prisen. Jeg valgte en i midterområdet som jeg mener er lige så dygtig som dem i den dyre ende.
Man betaler helt sikkert også ekstra hos personen som er god til personlig branding af enten sig selv eller sin virksomhed. Men det er der jo også lagt en masse arbejdstimer i.