Lad nu være med at forplumre debatten med dine besynderlige udladninger - det er der ingen, der får noget ud af!
En performance pay indgås af mange årsager, men ALDRIG fordi SEO'eren er i tvivl om, hvorvidt det dur. Hvis han er det, indgår han da ikke en performance pay aftale, medmindre han er idiot.
Nogle kunder ønsker, at udgiften til SEO er styret af f.eks. konverteringer. Andre er ikke sikre på, at nogen overhovedet kan levere resultater, og de beder så om afregning efter opnåede resultater. Men det er yderst sjældent.
Det er logik for de fleste, at en performance pay i den sidste ende vil koste mere end en fastprisaftale. Hvis du ikke kan forstå hvorfor, er jeg nok ikke pædagogisk nok til at forklare dig sammenhængen mellem at påtage sig opgaver uden at kende den endelige betaling og at påtage sig opgaver, hvor honoreringen er kendt på forhånd.
Diskussionen er - og vil altid være - temmelig abstrakt, hvis den handler om udbydere, der er anerkendte. For 4-5 år siden gik der en del tid med at overbevise kunder om, hvorvidt en løsning dur eller ej. I dag går tiden mere med at forklare kunderne, hvorfor der ikke er plads i produktionsplanen her og nu.